دسته جاذبه های گردشگری جهان

  • یکی از جاذبه های آلمان و به عبارتی دیدنی ترین منطقه این کشور، پارک ملی برشتسگادن است.پارک ملی برشتسگادن تنها پارک ملی آلمان در منطقه‌ آلپ است. پارکی با کوه‌ها و دره‌های عظیم و ۴ هزار گونه‌ی گیاهی و جانوری. موزه خانه کوهستانی در این پارک کمکی است به گردشگر برای کشف طبیعت بکر جنوب آلمان.

    Germany National park
  • چندین هزار سال پس از معرفی و تدوین لیستی با عنوان عجایب هفتگانه جهان در عهد باستان، گروهی از محققان با همکاری آزادانه مردم از نقاط مختلف دنیا، لیست عجایب هفتگانه جهان را بروز کردند.

    New Seven Wonders of the World
  • در منطقه قفقاز اوراسیا در گرجستان، سازه های دست کند عجیب و غریبی وجود دارد که حتما باید در طول زندگیتان ببینید. مطمئنا یکی از برترین معماری های صخره ای دنیا، همین سازه های تو در توی گرجستان است.

    Vardzia
  • شهر شانگهای یک شبه جزیره میان رود یانگ تسه، خلیج هانگزو و جزیره چانگ مینگ و چند جزیره کوچک تر است. ارتفاع متوسط شانگهای از سطح دریا چهار متر است و تنها چند تپه کم ارتفاع در جنوب غربی آن وجود دارد.

    Shanghai
  • رم، پایتخت کشور ایتالیا و بزرگ‌ترین و پرجمعیت‌ترین شهر این کشور است. با قدم زدن در این شهر، گویا تاریخ تصویری ایتالیا را ورق می‌زنید.

    Rome
  • عجایب هفتگانه کلاسیک جهان، نخستین لیستی بوده که در دنیا شهرت یافته و مجموعه ای از سازه های اعجاب انگیز انسان های باستان است. این لیست هفتگانه بر اساس کتاب راهنمای معروفی که مکان های دیدنی یونانی را معرفی می کرد، ایجاد شد و تنها شامل سازه های اطراف ناحیه مدیترانه می شود.

    Ancient Seven Wonders of the World
  • اگر به بناهای تاریخی و اسرار نهفته شده در آنها علاقه مند هستید و می خواهید از راز پنهان در دل آنها آگاه شوید، با وبلاگ پروازیاب در معرفی برخی از بهترین بناهای تاریخی دنیا همراه باشید.

    World famous monuments
  • در مرز میان کانادا و آمریکا، جایی که اونتاریو کانادا و ایالت نیویورک به هم میرسند، یکی از خیره کننده ترین جادبه های طبیعی جهان قرار گرفته است. آبشار نیاگارا با مرز آبی شگفت انگیزی، زیباترین و پرآوازه ترین مرز جهان را در میان کشورهای کانادا و ایالت متحده آمریکا به وجود آورده است.

    Niagara Falls
  • عمارت تاج محل، بنایی تاریخی است که با معماری دنیای مدرن آمیخته شده است و زیبایی منحصر به فردی را در مقابل چشمان بیننده های این عمارت به نمایش می گذارد. بنایی خیره کننده که سرچشمه سازندگی آن، عشق شاه جهان به شاهدخت ایران، ممتاز محل است و نام این عمارت نیز به افتخار نام او «تاج محل» نامگذاری شده است.

    Taj Mahal
  • تا زمان سلطنت لوئی چهاردهم، کاخ رسمی و سلطنتی فرانسه، کاخ لوور بود اما پس از روی کار آمدن او، دستور داد تا کاخ شکوهمندی که نمونه ای از زیبایی، شکوه، بزرگی و پهناوری باشد را در شهر زیبای پاریس بسازند. این کاخ که یکی از بزرگترین و با شکوه ترین قلعه های جهان به شمار می رود و نمونه ای تمام عیار از هنر و معماری قرن هجده فرانسه را به نمایش گذاشته است در دهکده زیبای ورسای ساخته شد و نام ورسای را گرفت.

    Versailles