صفحه اصلی مقالات

بلیط هواپیما رشت

۱۳۹۷ ۲۶ اردیبهشت

چکیده مطلب

رشت یکی از شهر های شمالی ایران و مرکز استان گیلان بوده و یکی از کلان شهر های ایران بشمار می آید. این شهر بزرگترین و پر جمعیت ترین شهر در میان شهر های همجوار با دریا خزر بوده و همچنین پایتخت شمال کشور لقب دارد.

رشت یکی از شهر های شمالی ایران و مرکز استان گیلان بوده و یکی از کلان شهر های ایران بشمار می آید. این شهر بزرگترین و پر جمعیت ترین شهر در میان شهر های همجوار با دریا خزر بوده  و همچنین پایتخت شمال کشور لقب دارد.

این شهر به دلیل موقعیت جغرافیایی دارای آب و هوایی معتدل و مرطوب بوده و رتبه نخست را از نظر میزان بارش در میان تمامی شهر کشور دارد. از این رو این شهر را شهر باران نیز می خوانند.

سابقه مرکز استان بودن شهر رشت به بیش 4.5 قرن پیش برگشته این از گذشته بسیار دور تا کنون این عنوان را یدک می کشد. همچنین این شهر در سال 2015 به شبکه شهر های خلاق جهان پیوسته و توانسته به عنوان شهر خلاق خوراک شناسی زیر نظر یونسکو ادامه حیات دهد.

شهر رشت امروزه به دلیل برخورداری از زمین های کشاورزی بویژه شالیزار های پر محصول یکی از فطب های کشاورزی ایران بشمار آمده و همچنین با دارا بودن جاذبه های گردشگری تاریخی و طبیعی فراوان، این شهر یکی از مقاصد پر طرفدار گردشگری نیز بشمار می آید.

جاذبه های شهر رشت

شهر رشت در طول تاریخ شاهد اتفاقات تلخ و شیرین فراوانی بوده و به همین سبب نیز آثار تاریخی بسیاری در این شهر وجود دارد و این شهر را به سومین شهر گردشگر پذیر کشوربدل ساخته و مسافران و گردشگران می توانند با خرید بلیط پرواز رشت و یا بلیط قطار و اتوبوس رشت می توان به این شهر سفر کرده و از این آثار تاریخی دیدن کرد.

از بنا ها و آثار تاریخی بجا مانده در این شهر می توان به مسجد سفید، مسجد کاسه فروشان، عمارت کلاه فرنگی، خانه میرزا کوچک خان، خانه حاج میرزا خلیل رفیع و بسیاری بناها و آثار تاریخی دیگر اشاره کرد.

همچنین این شهر به دلیل موقعیت جغرافیایی و آب و هوای مناسب، جاذبه های طبیعی فراوانی مانند سبزه میدان، تالاب عینک و قلعه رودخان داشته که با سفر به این شهر می توان از آنها بازدید کرد.

فرودگاه رشت و خرید بلیط هواپیمای رشت

فرودگاه رشت که بانام فرودگاه سردار جنگل و کد یاتا RAS شناخته می شود در سال 1347 تاسیس شده و به لحاظ موقعیت مکانی از نظر دسترسی شهری، یکی از بهترین فرودگاه های کشور بشمار می آید.

در سال ۲۰۱۶ میلادی3.853 پرواز در این فرودگاه انجام شده و همچنین تعداد 3.483.396 نفر نیز با خرید بلیت پرواز رشت به این شهر سفر کرده و یا این شهر را به مقصد های دیگر ترک کرده اند.

هتل های رشت

با توجه به اینکه رشت سومین شهر گردشگر پذیر کشور بشمار می آید،در این شهر هتل هایی نظیر هتل کادوس، شبستان و دیگر هتل های مناسب برای پذیرایی و اقامت مسافران و گردشگران تهیه شده است.

به اشتراک بگذارید...
درباره این مطلب دیدگاهی بنویسید...
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش های موردنیاز با * علامت گذاری شده اند.
دیدگاه در رابطه این مقاله وجود دارد.
  نفر این تور را پسندیده اند.