صفحه اصلی مقالات

اینجا تهران بزرگ است

۱۳۹۷ ۱۹ اردیبهشت

چکیده مطلب

تهران بزرگترین و پرجمعیت ترین شهر ایران بوده و همچنین مرکز استان تهران و پایتخت ایران نیز است. این شهر از لحاظ جمعیت درجهان رتبه 25 را داشته و همچنین از نظر وسعت در جایگاه 27 جهان قرار دارد.

تهران بزرگترین و پرجمعیت ترین شهر ایران بوده و همچنین مرکز استان تهران و پایتخت ایران نیز است. این شهر از لحاظ جمعیت درجهان رتبه 25 را داشته و همچنین از نظر وسعت در جایگاه 27 جهان قرار دارد.

جاذبه ها و مقاصد گردشگری تهران

تهران دارای مجموعه‌ای از جاذبه‌های معروف گردشگری بوده که می توان برای مثال به میدان و برج آزادی، برج میلاد، پل طبیعت و دریاچه چیتگر این شهر اشاره کرد.

فرودگاه تهران THR=>Tehran – THR

تهران به دلیل اینکه اصلی ترین شهر تجاری کشور بشمار آمده و همچنین تمامی دستگاه ها و سازمان های دولتی و غیر دولتی در این شهر فعالیت می کنند، همه سفر های و پرواز های زیادی به مقصد تهران انجام می شود. از این رو این شهر دو فرودگاه بین المللی با نام های فرودگاه بین المللی مهرآاد و فرودگاه بین المللی امام خمینی (ره) دارد که در ادامه آنها را معرفی می کنیم.

امام خمینی تهران IKA => Imam Khomaini – IKA

فرودگاه بین‌المللی امام خمینی در ۳۰ کیلومتری تهران، در حوزه اداری و سیاسی شهرستان ری میان بزرگراه تهران قم در یک سایت ۱۴ هزار هکتاری قرار گرفته ‌است. این فرودگاه به‌عنوان جایگزین فرودگاه بین‌المللی مهرآباد طراحی گردید که اکنون در داخل بافت شهر تهران قرار دارد. فرودگاه امام توسط شرکت فرودگاه‌های کشور اداره می‌شود و مرکز فعالیت شرکت‌های هواپیمایی ایران ایر، ماهان، آسمان، قشم، کاسپین، تابان و زاگرس است.

 تا اوت ۲۰۱۴ فرودگاه امام خمینی میزبان بیش از ۴۰ شرکت هواپیمایی بوده که با بیش از ۷۰۰ پرواز هفتگی تهران را به شهرهایی در بیش از ۳۰ کشور جهان متصل می‌کنند.

فاز یک فرودگاه امام خمینی دارای یک ترمینال مسافربری فعال با ظرفیت جابجایی 6.5 میلیون مسافر و ۱۲۰ هزار تن بار در سال بوده و فاز ۲ فرودگاه نیز در حال ساخت است. در شهریور ۹۳ پل ارتباطی فاز ۱ و ۲ با تغییر کاربری به عنوان ترمینال موقت حجاج مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

فرودگاه مهرآباد تهران THR=>Tehran – THR

فرودگاه بین‌المللی مهرآباد نام فرودگاه‌ دیگر شهر تهران بوده که در سال ۱۳۱۷ ساخته شده‌است. این فرودگاه در بخش غربی تهران واقع شده و نام خود را از روستای مهرآباد که پیشتر در آن منطقه قرار داشت گرفته ‌است. این فرودگاه مجهز به سامانه‌های آی‌ال‌اس و وی‌اوآر است.

در سال ۲۰۱۶ میلادی 132.245 نشست و برخاست هواپیما در این فرودگاه انجام شد و 111.107.822 کیلوگرم بار و 16.327.359 نفر مسافر از طریق خرید بلیط هواپیما از آن فرودگاه جابجا شدند.

 

منبع : وبلاگ پروازیاب

به اشتراک بگذارید...
درباره این مطلب دیدگاهی بنویسید...
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش های موردنیاز با * علامت گذاری شده اند.
دیدگاه در رابطه این مقاله وجود دارد.
  نفر این تور را پسندیده اند.