صفحه اصلی مقالات

راهنمای سفر به بلگراد، صربستان

۱۳۹۶ ۲۸ آذر

چکیده مطلب

سفر به بلگراد، صربستان وقتی حرف از سفر ارزان می زنیم کمتر کسی به فکر اروپا می افتد. اما در همین اروپای خودمان کشورهایی فوق العاده زیبا و البته ارزان وجود دارند که سفر به آن ها به هزینه زیادی نیاز ندارد. یکی از این کشورهای زیبا و منحصربفرد صربستان است که پایتختش شهر پرجاذبه بلگراد است. سفر به بلگراد صربستان انتخابی ویژه و عالی برای سفر است. چون هم برایتان بسیار ارزان تمام می شود، هم نیازی به اخذ ویزا ندارید و هم اینکه به یک کشور اروپایی سفر می کنید! در این مطلب قصد داریم در مورد راهنمای سفر به بلگراد و صربستان توضیح بدهیم. شاید این راهنمایی ها باعث شد بار سفر ببندید و در اولین فرصت به صربستان سفر کنید. با پرواز یاب همراه باشید تا در مورد سفر به صربستان بیشتر بدانیم.

موقعیت جغرافیایی

مطالب مرتبط:
قطعه ای کوچک از جاذبه های صربستان +‌ویدیو
صربستان مقصد ارزان گردشگری شد
معروف ترین غذاهای صربستان

کشور صربستان با نام رسمی جمهوری صربستان در شبه جزیره بالکان و جنوب شرقی قاره اروپا قرار دارد. این کشور با مجارستان، رومانی، مقدونیه و مونته نگرو، کرواسی و بوسنی و هرزگوین هم مرز است. پایتخت کشور صربستان، شهر زیبای بلگراد است. مساحت این کشور ۸۸۳۶۱ کیلومتر مربع است و کشور بسیار کوچکی محسوب می شود. اما علیرغم مساحت کمی که دارد پر از قلل مرتفع، کوهستان های زیبا و جنگل های سرسبز و وسیع است. کوهستان های صربستان در فصل زمستان یکی از مقاصد جذاب برای علاقمندان به اسکی به شمار می رود و گردشگران فراوانی برای اسکی و لذت بردن از کوهستان برفی به این کشور سفر می کنند.

 

مختصری از تاریخ

کشور صربستان از سال ۱۳۸۹ میلادی زیر سلطه امپراتوری عثمانی قرار گرفت و سرانجام در سال ۱۹۱۲ پس از چهارصدسال توانست به آزادی دست پیدا کند. از آن پس، همراه با کرواسی و اسلوونی پادشاهی سه گانه یوگسلاوی را شکل دادند و این حکومت نیز تا سال ۱۹۴۵ ادامه داشت. در سال ۲۰۰۶ کشور صربستان از این اتحاد سه گانه خارج شد و اکنون به عنوان جمهوری صربستان شناخته می شود. نام صربستان در دهه ۹۰ میلادی و در پی جنگ های صورت گرفته بر سر زبان افتاد، اما امروزه با گذشت سالیان طولانی این کشور از سایه شوم جنگ خارج شده و کشوری آرام و زیبا است. در چند سال اخیر صربستان به مدد جاذبه های طبیعی و گردشگری فراوانی که دارد سعی دارد خود را به عنوان یک مقصد گردشگری مطرح کند. سفر به صربستان به عنوان یک مقصد گردشگری ارزان مشهور است و از آنجا که سفر به آن نیازی به اخذ ویزا و روادید ندارد انتخابی هیجان انگیز و بی دردسر برای سفر خواهد بود

اطلاعات کلی

 

زبان: زبان رسمی این کشور، صربی است، اما اکثر افراد به ویژه جوانان به زبان انگلیسی نیز صحبت می کنند.

واحد پول: دینار صربستان (RSD)

برق: نوع برق مصرفی در صربستان ۲۳۰ ولت و ۵۰ هرتز است.

فرودگاه:

فرودگاه بین المللی بلگراد نیکولا تسلا

آب و هوا

رودخانه مشهور دانوب در یک سوم کشور جاری است و به همین دلیل طبیعتی سرسبز و حاصلخیز دارد. بیست و هفت درصد کشور صربستان پوشیده از جنگل است. وجود دشت های وسیع و حاصلخیز و آب و هوای مناسب این کشور را به یکی از مراکز تولیدات کشاورزی در منطقه تبدیل کرده است. کشور صربستان تابستان هایی گرم و زمستان های سردی دارد. در ماه ژانویه میانگین دما در بلگراد، پایتخت صربستان حدود صفر درجه و در ماه جولای ۲۲ درجه است. فصل بارندگی در این کشور از ماه می شروع می شود و در ماه های جولای و آگوست رو به کاهش می رود.

 

بهترین زمان سفر

بهترین زمان سفر به صربستان و بلگراد از ماه می (اردیبهشت) تا سپتامبر (شهریور) است. در این مدت هوا برای سفر مساعد است و گردشگران زیادی در این بازه زمانی به صربستان سفر می کنند. البته در ماه های جولای و آگوست ممکن است هوا کمی گرم باشد، پس اگر گرمای هوا اذیتتان می کند ماه های دیگری را برای سفر به صربستان انتخاب کنید. به طور معمول ماه سپتامبر (شهریور) شلوغ ترین و محبوب ترین زمان برای سفر به بلگراد و صربستان است.

 

هزینه های سفر به صورت کلی

هزینه اقامت

هزینه یک شب اقامت در هاستل ۱۲۰۰ دینار صربستان است.  هزینه اقامت در یک اتاق دو تخته در هتلی معمولی ۵۰۰۰ دینار و هزینه اقامت در هتل های لوکس و پنج ستاره ۱۲۰۰۰ دینار برای یک اتاق دو تخته است.
هزینه خورد و خوراک

هزینه غذا در صربستان ارزان است و به طور مثال انواع فست فود را می توانید با قیمت ۲۰۰ دینار تهیه کنید. یک وعده غذا در رستوران محلی ۱۲۰۰ دینار برایتان تمام می شود و اگر قصد صرف غذایی لاکچری در رستوران های لوکس صربی را داشته باشید به طور میانگین ۲۴۰۰ دینار باید بپردازید.

هزینه حمل و نقل

هزینه تهیه بلیط در حمل و نقل های شهری بین ۹۰ الی ۱۵۰ دینار متغیر است. کرایه تاکسی نیز حدود ۴۰۰ دینار خواهد بود.

جاذبه های مهم گردشگری شهر بلگراد

 

برج آوالا (Avala Tower) – این برج در واقع یک برج مخابراتی است که در کوه آوالا به ارتفاع ۲۰۴/۵ متر در سال ۱۹۶۵ ساخته شد. این برج در جریان بمباران ناتو آسیب دید. اما مجددا بازسازی شد و در سال ۲۰۱۰ رسما بازگشایی شد. این برج بلندترین برج در منطقه بالکان محسوب می شود.

موزه نیکولا تسلا ( Nikola Tesla Museum ) موزه نیکولا تسلا در مرکز شهر بلگراد قرار دارد و محل نگهداری آثار و اموال به جا مانده از نیکولا تسلا، مخترع و مهندس معروف است.

برج گاردوس (Gardos Tower) – این برج در ۲۰ کیلومتری شهر بلگراد واقع شده است. برج گاردوس که به برج هزار ساله نیز شهرت دارد در سال ۱۸۹۶ توسط مجارستانی ها ساخته شده و نمادی از حکومت طولانی مجارها در منطقه است.

کلیسای جامع سنت مارک (St. Mark’s Church) – این کلیسا یکی از بزرگترین کلیساهای این کشور و در سال ۱۹۴۰ ساخته شده است. علاوه بر معماری زیبای این کلیسا در داخل آن نیز تزئینات و نمادهای تاریخی و مذهبی این کشور قرار دارند.

بایدها و نبایدها

  • کشور صربستان سال های مدیدی با جنگ های مختلف دست و پنجه نرم کرده و آسیب های زیادی از این موضوع دیده است. یادآوری جنگ و اشاره به موضوعات سیاسی برای مردم صرب چندان خوشایند نیست. پس اگر به صربستان و شهر بلگراد سفر کردید و خواستید سر صحبت را کسی باز کنید در مورد جنگ یا سیاست حرفی به میان نیاورید.
  • مردم صربستان نیز مثل سایر کشورهای بالکان عاشق گوشت هستند و گوشتخوارهای حرفه ای محسوب می شوند!  اگر گیاهخوار هستید شاید آشپزی این کشور چندان برایتان خوشایند نباشد، چون به سختی می توانید غذایی را پیدا کنید که در آن گوشت استفاده نشده باشد. البته در کنار هر وعده غذایی معمولا از سبزیجات و سالاد استفاده می شود. اما غذای اصلی مردمان صرب حتما باید گوشت داشته باشد!
  • مردم صربستان و بلگراد قهوه خورهای قهاری هستند. قهوه در فرهنگ صربی مثل چای در فرهنگ ما ایرانی هاست. در بلگراد هرجا که بروید می توانید یک قهوه خانه پیدا کنید و اگر فردی صربی قصد داشته باشد از شما پذیرایی کند قبل از هر چیز حتما شما را به یک فنجان قهوه دعوت می کند
  •  
به اشتراک بگذارید...
درباره این مطلب دیدگاهی بنویسید...
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش های موردنیاز با * علامت گذاری شده اند.
دیدگاه در رابطه این مقاله وجود دارد.
  نفر این تور را پسندیده اند.