صفحه اصلی مقالات

آشنایی با شهر مشهد و جاذبه های گردشگری این شهر

۱۳۹۷ ۳ اردیبهشت

چکیده مطلب

مشهد (MHD=>Mashhad - MHD ) مشهد مرکز استان خراسان رضوی بوده و در شمال شرق ایران واشع شده است. این شهر دومین شهر بزرگ و همچنین دومین شهر پر جمعیت کشور بشمار می آید و اولین مقصد گردشگری مذهبی ایران است.

مشهد در دوران حکومت افشاریان به عنوان پایتخت ایران شناخته می شد و همچنین هر ساله گردشگران و زائران بسیاری به دلیل وجود بارگاه منور حضورت رضا (ع) به این شهر سفر می کنند.

این شهر به دلیل حجم بالایی از رفت آمد ها دارای پایانه های حمل و نقل نظم و قوی زمینی، ریلی و هوایی بوده و همواره در این پایانه ها مسافران زیادی به این شهر وارد و یا خارج می شوند.

فرودگاه بین المللی هاشمی نژاد مشهد MHD=>Mashhad – MHD

فرودگاه بین الملی هاشمی نژاد مشهد در سال 1330 احداث شده است. این فرودگاه در جنوب شرقی شهر مشهد و در زمینی به مساحت 540 هکتار ایجاد شده و دارای دو باند فرود موازی بوده که امکان پذیرش هر گونه هواپیمایی را دارد.

در فرودگاه بین المللی هاشمی نژاد مشهد (MHD=>Mashhad - MHD) بیش از 14 شرکت داخلی و 16 شرکت خارجی، سالانه بالغ بر 8 میلیون مسافر را جابجا می کنند.

جاذبه های گردشگری شهر مشهد

شهر مشهد اماکن و محل های گردشگری بسیاری دارد که در ابتدای آن ها حرم مطهر رضوی قرار گرفته و همواره مسافران و زائران بسیاری به منظور زیارت به این شهر وارد می شوند . از دیگر جاذبه های گردشگری این شهر می توان از آرامگاه فردوسی، شاعر نام آشنای فارسی زبان نامبرد.

همچنین در اطراف شهر مشهد مناطق ییلاقی و خوش آب هوای طرقبه و شاندیز وجود دارد که با برخورداری از آب و هوای مناسب، یکی از پر جاذبه ترین و زیباترین مناطق مشهد بشمار می آیند.

از دیگر جاذبه های گردشگری تاریخی شهر مشهد می توان از چهار طاقی بازه هور نام برد که از قدیمی‌ترین بناهای موجود در محدوده شهر بوده که زمان ساخت آن را سده سوم  تخمین می‌زنند. همچنین آرامگاه نادرشاه، آرامگاه خواجه ربیع، آرامگاه فردوسی، ایستگاه راه‌آهن، گنبد خشتی، گنبد هارونیه و مدرسه عباسقلیخان از دیگر جاذبه های تاریخی شهر مشهد بشمار می آیند.

به اشتراک بگذارید...
درباره این مطلب دیدگاهی بنویسید...
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش های موردنیاز با * علامت گذاری شده اند.
دیدگاه در رابطه این مقاله وجود دارد.
  نفر این تور را پسندیده اند.