صفحه اصلی مقالات

بهترین مقاصد برای سفرهای بهاری

۱۳۹۸ ۱۲ خرداد

چکیده مطلب

بهار، دل انگیزترین فصل سال را برای سفر و گرفتن روحیه ای تازه از دست ندهید و با شناسایی بهترین مقاصد بهاری، انتخابی مناسب برای سفر خود داشته باشید. با پروازیاب می توانید هرآنچه را برای یک سفر بهاری نیاز دارید از جمله تور، هتل،پرواز و اتوبوس را یکجا و بدون داشتن هیچ دغدغه ای تهیه کنید.

« بهترین مقاصد سفر در بهار »

چه کسی می تواند لطافت فصل بهار و فروردین و اردیبهشتش را نادیده بگیرد و این روزها را به خانه نشینی بگذراند. پس اگر چنین تصمیمی ندارید و می خواهید بهترین اوقات را برای فصل بهار برای خود رقم بزنید با پروازیاب، جامع ترین سایت رزرواسیون آنلاین گردشگری همراه شوید تا ما تمامی امکاناتی را که طی سفر به آن نیاز خواهید داشت از جمله: تور، هتل و هواپیما  را با مناسب ترین هزینه برای شما فراهم خواهیم کرد.

در این فصل به دلیل تعطیلات نوروزی و مطبوع بودن هوا، حجم سفرها بیشتر می شود ولی اگر شما با برنامه ریزی قبلی سفر خود را شروع نکنید، نمی توانید نهایت استفاده را از زمان سفر خود ببرید.

حال با هم بهترین مقاصد پیشنهادی بهار رابررسی می کنیم تا با آگاهی کامل مقصد سفر خود را تعیین کنید.

1 ) شهرهای جنوب ایران:

شهرهای جنوبی ایران بیشترین حجم مسافر را در فصل بهار دارند زیرا در دیگر فصول سال به دلیل بالا بودن دما در این شهرها، هر مسافری قصد سفر به شهرهای جنوبی را نمی کند. حال بهترین شهرهای جنوبی را برای بهار خواهیم شناخت:

   بوشهر:

استان بوشهر، شهری بندری است که برای مسافران پروازیاب یکی از مقاصد بهاری محسوب میشود که برای دیدن آبی دریای خلیج فارس و نخل های سربه فلک کشیده مسافران زیادی را به خود جذب می کند. در سفر به این شهر حتما از بازارهای محلی و سنتی آن دیدن کنید تا از تنوع رنگ های متعدد موجود در بازار و هیاهوی جمعیت و سرزندگی ای که در آن موج می زند، حیات و سرزندگی را حس کنید.

   چابهار :

چابهار به بهشت گمشده ایران معروف است و همانطور که از نامش پیداست، بهترین فصل بهار را دارد. پس زمان را از دست ندهید و با پروازیاب مقصد سفر خود را به سمت چابهار تعیین کنید. تنها بندراقیانوسی کشور در چابهار است که در مجاورت دریای عمان و اقیانوس هند قرار دارد و ازاین رو یکی از قطب های تجاری و بازرگانی ایران محسوب می شود ودارای مراکز خرید متعددی است که عده ای را تنها برای خرید به سمت خود جذب می کند. از دیگر جاذبه های گردشگری این شهر می توان به سواحل بکر و تمیز، تپه های گل فشان، کوه های مریخی، رودخانه باهو کلات اشاره کرد.

   قشم و بندرعباس:

بندر عباس و قشم هم از جمله شهرهای بندری می باشد که در فصل بهار مسافران زیادی دارد.

اما حیف است برای دلایل سفر به این شهر تنها بازارهای آن اشاره کنیم و پیشنهاد می کنیم حتما به مناطق دیدنی آن از جمله: غار خربس، دره ستارگان، جزایر ناز و جنگل حرا سر بزنید تا لذت سفر به شهرهای جنوبی برای شما چندین برابر شود.

2) شهرهای شمالی ایران:

به نظر میرسد شهرهای شمالی ایران در تمامی فصول سال گردشگران زیادی را به سمت خود جذب می کنند اما باید بدانید شهرهای شمالی نیز حال و هوای خاصی در بهار دارند. حال چند شهر شمالی زیبا برای سفر را پیشنهاد میدهیم:

   محلات :  

شهرستان محلات به دلیل رونق پرورش گل و گیاه در این شهرستان به هلند ایران و بهشت افسانه ای معروف است.  در فصل بهار اگر به این شهر سفر کردید حتما از دهکده گل و گیاه زینتی محلات دیدن کنید تا در میان گل های آن روحی تازه بگیرید. چشمه های آبگرم این شهر نیز بسیار مورد استقبال گردشگران قرار گرفته است.

   دشت دریاسر :

تنکابن جزء شهرهای جذاب برای مسافران به شمار می آید که با داشتن دشت دریاسر اولین پیشنهاد پروازیاب به شما مسافر عزیز برای سفر خواهد بود. دشت دریاسر به بهشت اردیبهشت ایران معروف است زیرا در این دشت سرسبز در فصل بهار، هزاران گل زرد رنگ می روید که چشم ها را خیره می کند.این دشت میان 4کوه محصور شده و چندین چشمه در کف این دشت جاری است.

3) یزد :

یزد شهر بادگیرهای خشتی، یکی از شهرهای گرمسیر ایران است. یزد شهری تاریخی با قدمت کهن است که دارای بادگیرهای متعددی است. بهترین زمان برای سفر به شهر گرمسیر یزد، فصل بهار است که خنکای ورزش باد در این شهر را حس می کنید. زمانیکه وارد شهر یزد می شویم به مانند زمانی است که وارد موزه ای تاریخی شده باشیم و شهری مناسب برای افرادی است که علاقه زیادی به بازدید از مکان های تاریخی و کهن دارند. از جمله مکان های گردشگری شهر یزد عبارتند از: مسجد جامع کبیر یزد، زندان اسکندر، خانه لاری ها و آتشکده بهرام و بسیاری دیگر مواردی از این قبیل را داراست.

4) کاشان :

تنها فصل لذت بخش سفر به کاشان بهار است که فصل گلاب گیری است و تمام شهر را بوی گل محمدی پر کرده است. این شهر از مکانهای دیدنی زیادی نیز برای بازدید گردشگران و مسافر دارد از جمله: باغ و حمام فین کاشان، مسجد و مدرسه آقابزرگ کاشان، خانه بروجردی ها و بسیاری مکان تاریخی دیگر در این شهر به نمایش گذاشته شده اند.

5) شیراز :

شیراز مرکز استان فارس است و هوای مطبوع این شهر در فصل بهار قابل وصف نیست. 15 اردیبهشت را روز شیراز می نامند و شهرداری شیراز در این روز برنامه های خاصی در سطح شهر برگزار میکند، پس برای سفر به این شهر این تاریخ را فراموش نکنید. شیراز مکان های دیدنی ای همچون : باغ جهان نما، باغ ارم، کوهمره سرخی، دریاچه دشت ارژن، روستای قلات و ده ها مکان دیدنی دیگر را در خود جای داده است.

برای سفر به هرکجای ایران می توانید با پروازیاب بلیط هواپیما خریداری و یا هتل رزرو کنید.

به اشتراک بگذارید...
درباره این مطلب دیدگاهی بنویسید...
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش های موردنیاز با * علامت گذاری شده اند.
دیدگاه در رابطه این مقاله وجود دارد.
  نفر این تور را پسندیده اند.