صفحه اصلی مقالات

نکاتی برای سفر با هواپیما

۱۳۹۷ ۱۹ مهر

چکیده مطلب

بدون شک تجربه ی اولین پرواز، می تواند برای هر مسافری عجیب و یا حتی همراه با استرس باشد، به همین دلیل آگاهی و شناخت کافی از نکات مهم در سفرهای هوایی می تواند به میزان قابل توجهی، استرس سفر را کاهش دهد. در ادامه این مطلب تصمیم داریم به توضیح مواردی که در سفرهای هوایی باید به آنها توجه کنید، بپردازیم.

مواردی که در سفرهای هوایی باید به آنها توجه کرد

بدون شک تجربه ی اولین پرواز، می تواند برای هر مسافری عجیب و یا حتی همراه با استرس باشد، به همین دلیل آگاهی و شناخت کافی از نکات مهم در سفرهای هوایی می تواند به میزان قابل توجهی، استرس سفر را کاهش دهد.

با این وجود، سفرهای هوایی به دلیل راحتی و صرفه جویی در وقت و زمان، در میان مسافران بسیار پرطرفدار هستند.

 در ادامه این مطلب تصمیم داریم به توضیح مواردی که در سفرهای هوایی باید به آنها توجه کنید، بپردازیم.

با وبلاگ پروازیاب همراه باشید.

قبل از بستن چمدان، لیستی از وسایل ضروری که قصد دارید، همراه خود به سفر ببرید تهیه کرده و تا حد امکان سعی کنید با چمدانی سبک و راحت، راهی سفر شوید.

 

نکاتی برای سفر با هواپیما

 

با توجه به اینکه، ساعت پرواز بر روی بلیط هواپیما درج شده، بهتر است یک روز قبل از پرواز، مسافت و زمان رسیدن به فرودگاه را ارزیابی کنید و حداقل 1 ساعت قبل از پرواز در فرودگاه حاضر شوید.

پرواز با ایرلاین های مختلف از ترمینال های متفاوتی انجام می شود و در اکثر فرودگاه ها فاصله ی بین ترمینال های فرودگاه زیاد است.

آگاهی از ترمینال پرواز، یکی دیگر از موارد مهم در سفرهای هوایی است که باید حتما قبل از رسیدن به فرودگاه آن را بررسی کرده تا از پروازتان جا نمانید.

بهترین ساعات برای پرواز، معمولا پروازهای صبح زود است، چراکه این پروازها معمولا به موقع و بدون اتلاف وقت صورت می گیرند، بنابراین اگر زمان رسیدن به مقصد برای شما اهمیت دارد، بهتر است پروازهای صبح را برای سفرتان انتخاب کنید.

 

نکاتی برای سفر با هواپیما

 

در سفرهای هوایی، وسایل با ارزش و موردنیاز خود مانند داروها، دستمال مرطوب و غیره را در کیف دستی تان گذاشته و با خود به داخل هواپیما ببرید، تا در صورت نیاز، به راحتی به آنها دسترسی داشته باشید.

به یاد داشته باشید که نگهداری و حفظ کارت پرواز و بلیط هواپیما به همراه برچسب باری که به آن دوخت شده، تا هنگام رسیدن به مقصد موردنظر، امری ضروری است.

هنگامی که به مقصد رسیدید، در زمان برداشت بار، برای جلوگیری از هر گونه اشتباه در تحویل بار، شماره نوار چسبیده روی چمدان را با شماره رسید دوخت شده بر روی بلیط خود مطابقت دهید.

در صورت گم شدن چمدانتان در فرودگاه، حتما فرم گزارش مربوط به اموال را پر کنید و همچنین از آن کپی تهیه کرده و نزد خود نگه دارید. فراموش نکنید که در چنین مواقعی، پر کردن فرم ضروری است، حتی اگر کارمندان شرکت هواپیمایی از شما درخواست کردند که صبر کنید و فرم گزارشی را پر نکنید!

 

نکاتی برای سفر با هواپیما

 

از صدای شنیدن زنگ های هشدار دهنده ی داخل هواپیما مضطرب نشوید، این صداها معمولا مربوط به آمادگی پرواز، فرود و خدمه پرواز هستند.

به هیچ وجه وسایل ممنوعه با خود به داخل هواپیما نبرید!
به خاطر داشته باشید که بردن اشیا و وسایل برنده (تیغ اصلاح، چاقو)، وسایل ورزشی (چوب اسکی، وزنه)، سلاح های گرم (تفنگ بادی، مهمات)، وسایل سنگین (چکش، تبر) به داخل کابین هواپیما ممنوع است.

در مسافرت های هوایی، مجموع وزن بار شما مهم است نه تعداد چمدان ها! بهتر است بدانید که ایرلاین های مختلف برای سفرهای داخلی و خارجی وزن مشخصی را تعیین کرده اند که باید هنگام بستن چمدانتان به آن دقت کنید تا مجبور به پرداخت هزینه، بابت بار اضافی نشوید.

 

نکاتی برای سفر با هواپیما

 

برای استرداد و کنسلی بلیط هواپیما، می توانید از طریق سایت و آژانس هواپیمایی ارائه دهنده ی پرواز اقدام کنید. به یاد داشته باشید که با توجه به زمان درخواست کنسلی پرواز و قوانین و مقررات ایرلاین، درصد جریمه استرداد بلیط شما متفاوت خواهد بود.

 

به اشتراک بگذارید...
درباره این مطلب دیدگاهی بنویسید...
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش های موردنیاز با * علامت گذاری شده اند.
1 دیدگاه در رابطه این مقاله وجود دارد.
0  نفر این تور را پسندیده اند.