صفحه اصلی مقالات

راهنمای سفر به استانبول

۱۳۹۷ ۱۹ مهر

چکیده مطلب

شهر افسونگر و زیبای استانبول با بناهای تاریخی و قدمت چند صد ساله خود، هر ساله میزبان مسافران و گردشگران بی شماری از گوشه و کنار دنیاست. اگر شما هم قصد دارید به شهر پر جاذبه استانبول سفر کنید، در ادامه این مطلب با وبلاگ پروازیاب همراه باشید.

در سفر به استانبول به چه چیزهایی نیاز داریم ؟


شهر افسونگر و زیبای استانبول با بناهای تاریخی و قدمت چند صد ساله خود، هر ساله میزبان مسافران و گردشگران بی شماری از گوشه و کنار دنیاست.

از این رو دانستن نکات کلیدی برای سفر به این شهر زیبا، حائز اهمیت است. اگر شما هم قصد دارید به شهر پر جاذبه استانبول سفر کنید، در ادامه این مطلب با وبلاگ پروازیاب همراه باشید.

 

راهنمای سفر به استانبول

 

یکی از مقاصد خارجی پر طرفدار ایرانیان، کشور ترکیه و به خصوص شهر استانبول است.
استانبول شهری است که با وجود جاذبه های تاریخی و مدرن، حسابی در میان گردشگران محبوبیت پیدا کرده و اگر تصمیم دارید برای اولین بار به این شهر سفر کنید، بهتر است بدانید که در سفر به این شهر، به چه چیزهایی نیاز پیدا خواهید کرد.

 

شرایط ویزا و پاسپورت برای سفر به استانبول

برای سفر به ترکیه نیازی به ویزا نخواهید داشت اما برای سفر به استانبول و دیگر شهرهای این کشور، می توانید با در دست داشتن پاسپورت به راحتی سفرتان را آغاز کنید. تنها کافی است که پاسپورت شما بیشتر از 6 ماه اعتبار داشته باشد.

 

راهنمای سفر به استانبول

 

با توجه به شرایط آب و هوایی استانبول، چمدان ببندید

از نظر زمانی، بهترین فصل ها برای سفر به استانبول، فصل بهار و تابستان و مهر ماه در فصل پائیز هستند.
در این ماه ها، دمای هوا بین ۱۶ تا ۲۵ درجه سانتی گراد متغیر است و استانبول بهترین شرایط آب و هوایی را برای گشت و گذار دارد.
اما زمستان های زیبای استانبول پوشیده از برف است و هوا به شدت سرد خواهد بود. بنابراین با توجه به فصلی که برای سفر انتخاب می کنید چمدانتان را ببندید.

 

خرید استانبول کارت

برای کاهش هزینه های سفر به استانبول، بهتر است استفاده از تاکسی ها را حذف کنید و برای جابجایی در شهر، از وسایل نقلیه عمومی استفاده کنید. به همین منظور خرید استانبول کارت را به شما پیشنهاد می کنیم.
استانبول کارت، کارتی است که هنگام استفاده از وسایل نقلیه عمومی و کشتی ها کاربرد دارد و قیمت آن نسبت به خرید ژتون و بلیط، به صرفه و کمتر است.
این کارت را می توان از دستگاه های اتوماتیک خریداری کنید.

 

راهنمای سفر به استانبول

 

برنامه ریزی برای گشت و گذار

هدف خود را از رفتن به استانبول مشخص کنید. استانبول علاوه بر جاذبه های باشکوه تاریخی و مدرنی که دارد، دارای مراکز خرید بسیاری است که می تواند وسوسه کننده باشد.
اگر تنها به قصد بازدید از جاذبه های فوق العاده زیبا و تاریخی، به استانبول سفر می کنید، سفری ۳ یا ۴ روزه کافی است.
اما اگر در کنار بازدید از آثار تاریخی شگفت انگیز این شهر، قصد خرید دارید، حداقل به یک هفته زمان نیاز خواهید داشت.

 

راهنمای سفر به استانبول

 

دوربین عکاسی

قدم به قدمِ استانبول زیبا و دلفریب، از بناهای تاریخی و باستانی آن گرفته تا طبیعت سرسبز آن، شایسته ثبت شدن و ماندگاری است.
پس به شما پیشنهاد می کنیم که هنگام گشت و گذار در این شهر پر جاذبه، دوربین خود را همراه داشته باشید.

 

راهنمای سفر به استانبول

 

به همراه  داشتن کتاب راهنمای زبان ترکی

یکی از بهترین جنبه های سفر به کشورهای مختلف، ارتباط برقرار کردن با مردم شهر و معاشرت با آنهاست، به همین دلیل بد نیست قبل از سفر کمی با زبان مقصد سفرتان آشنا شوید.

در سفر به استانبول اگر با زبان ترکی آشنایی ندارید، بهتر است برای معاشرت با مردم از کتاب های راهنمای زبان ترکی کمک بگیرید و یا می توانید برای گفتگوها و مکالمات روزمره از نرم افزارهای صوتی ترجمه که امروزه در دسترس هستند استفاده کنید.

 

 

به اشتراک بگذارید...
درباره این مطلب دیدگاهی بنویسید...
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش های موردنیاز با * علامت گذاری شده اند.
دیدگاه در رابطه این مقاله وجود دارد.
  نفر این تور را پسندیده اند.