صفحه اصلی مقالات

راهکارهای کاهش هزینه های سفر

۱۳۹۷ ۱۴ مهر

چکیده مطلب

راه های بسیاری وجود دارد که از طریق آنها می توان هزینه های سفر را تا حد بسیاری کاهش داده و با کمترین بودجه، سفری خاطره انگیز را تجربه کرد. با وبلاگ پروازیاب در آشنایی با روش های کاهش هزینه سفر همراه باشید.

روش های کاهش هزینه سفر

سفر و گذراندن زمانی در تعطیلات به دور از خانه و شهر خود، یکی از اصلی ترین کارهایی بوده که افراد برای داشتن زندگی شاد و آرامش بخش، باید حداقل سالی یک بار اقدام به این کار کنند.

اما بسیاری از افراد به دلیل وضع اقتصادی موجود و ترس از هزینه های سفر، به ویژه هزینه های مربوط به رزرو هتل و خرید بلیط هواپیما، خود را از سفر و کسب آرامش حاصله از آن محروم می کنند.

این در صورتی است که راه های بسیاری وجود داشته که از طریق آنها می توان این هزینه ها را تا حد بسیاری کاهش داده و با کمترین بودجه، سفری خاطره انگیز را تجربه کرد.

با وبلاگ پروازیاب در آشنایی با روش های کاهش هزینه سفر همراه باشید.

 

سفر در فصل های خلوت

به دلیل چهارفصل بودن ایران، هر زمان از سال یک بخش از کشور و شهرهای آن از شلوغی بیشتری نسبت به سایر شهرها برخوردار بوده که این موضوع سبب گرانی نرخ و هزینه های سفر از قبیل بلیط هواپیما، رزرو هتل و سایر خدمات گردشگری به آن منطقه می شود.

بطور مثال می توان به رزرو هتل در شیراز در عید نوروز اشاره کرد که به دلیل حجم بالای مسافران ورودی به این شهر و کم بودن هتل برای رزرو و اقامت، نرخ هتل های آن  افزایش زیادی داشته و برای سفر به این شهر باید هزینه زیادی را تنها به اقامت خود در این ایام اختصاص داد.

همچنین به دلیل تقاضای بالا خرید بلیط هواپیمای شیراز حتی نرخ پرواز چارتر شیراز نیز بسیار بالا رفته و برای سفر به این شهر باید هزینه بالایی پرداخت شود.

برای اینکه بتوانید هزینه های مربوط به سفر خود را کاهش دهید، بهتر است در زمانی به شهرهای گوناگون ایران سفر کنید که روزهای خلوت خود را سپری می کنند و همچنین از هزینه کمتری نسبت به ایام شلوغی برخوردار هستند.

 

روش های کاهش هزینه سفر

 

خرید بلیط از سامانه پروازیاب

سامانه آنلاین خرید بلیط هواپیمای پروازیاب در تمام روزهای سال امکان خرید از تمام ایرلاین های داخلی و خارجی را فراهم کرده و همچنین تخفیف های قابل توجهی را نیز برای مشتریان خود در نظر گرفته است.

با استفاده و خرید بلیط هواپیما از پروازیاب می توان تا حد زیادی از هزینه های سفر خود را کاهش داد.

فرض کنید قصد سفر و خرید بلیط هواپیما مشهد را دارید؛ برای این امر تنها کافیست به سامانه پروازیاب مراجعه کرده و با انتخاب شهر مبدا و مقصد و زمان سفر، به لیست کاملی از پروازها به این شهر دسترسی پیدا کرده و اطلاعات مربوط به آنها را مطالعه و پس از انتخاب، خرید بلیط هواپیمای خود را انجام دهید.

 

روش های کاهش هزینه سفر

 

اطلاعات خود را در مورد شهر مقصد سفر بالا ببرید.

هنگامی که شما قصد سفر به شهری را دارید، بهتر است اطلاعات خود را در خصوص آن شهر افزایش داده و تحقیقی در خصوص آن شهر پیش از سفر انجام دهید.

مکان دقیق جاذبه های گردشگری، نرخ هزینه تاکسی، روش های دسترسی آسان و ارزان به جاذبه های گردشگری و رستوران های ارزان با کیفیت، مواردی هستند که اگر پیش از سفر به شهر مورد نظرتان،در خصوص آنها اطلاعاتی کسب کرده باشید، تا حد زیادی در هزینه و زمان خود صرفه جویی کرده اید.

 

روش های کاهش هزینه سفر

 

از مکان های تفریحی ارزان و یا رایگان در سفر استفاده کنید.

یکی دیگر از مواردی که هزینه سنگینی را در سفر به افراد تحمیل می کند، هزینه برخی تفریحات موجود در شهر مقصد سفر است.

بطور مثال شما با خرید بلیط هواپیمای کیش قصد سفر به این جزیره را دارید و اما در زمان حضور در کیش و برای برخورداری از برخی تفریحات این شهر، مجبور به پرداخت هزینه های بالایی می شوید.

از این رو بهتر است در زمان سفر به اینگونه شهرهایی که برخی تفریحات آنها از نرخ و هزینه بالای برخوردار است، تفریحاتی را انتخاب کنید که نرخ مناسب تری داشته و یا رایگان هستد.

 

روش های کاهش هزینه سفر

 

به اشتراک بگذارید...
درباره این مطلب دیدگاهی بنویسید...
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش های موردنیاز با * علامت گذاری شده اند.
3 دیدگاه در رابطه این مقاله وجود دارد.
0  نفر این تور را پسندیده اند.