صفحه اصلی مقالات

تخمین مدت زمان پرواز و تبدیل زمان کشورها

۱۳۹۷ ۱۲ مهر

چکیده مطلب

شاید برای شما هم اتفاق افتاده باشد که برای سفر به یک مقصد خاص، به دلیل اینکه زمان سپری شده برای طی کردن مسافت بین مبدا به مقصد را به درستی محاسبه نکرده اید، در هنگام رسیدن به مقصد و به علت زود و یا دیر رسیدن با مشکلاتی مواجه شده اید. با وبلاگ پروازیاب در معرفی راه های محاسبه مدت زمان پرواز و محاسبه آن همراه باشید.

تخمین مدت زمان پرواز و تبدیل زمان کشورها

شاید برای شما هم اتفاق افتاده باشد که برای سفر به یک مقصد خاص، بلیط هواپیمایی را خریداری کرده اما به دلیل اینکه زمان سپری شده برای طی کردن مسافت بین مبدا به مقصد را درنظر نگرفته و یا به درستی محاسبه نکرده اید، در هنگام رسیدن به مقصد و به علت زود و یا دیر رسیدن با مشکلاتی مواجه شده اید.

با وبلاگ پروازیاب در معرفی راه های محاسبه مدت زمان پرواز و محاسبه آن همراه باشید.

 

تخمین مدت زمان پرواز

 

اغلب اتفاق می افتد مسافر به دفتر هواپیمایی مراجعه و مدت زمان مسافرت خود را از مبدأ تا مقصد و یا مدت پرواز خود را سؤال می کند. مسافران باید هنگام خرید بلیط هواپیما و انتخاب زمان مناسب پرواز، به اختلاف ساعت کشورهای مختلف توجه کنند.

 

تخمین مدت زمان پرواز

 

برای مثال اگر مسافری از تهران عازم لندن است و ساعت حرکت او ۰۷:۰۰ و ساعت ورود به لندن ۱۰:۰۰ باشد، برای پاسخ به مسافر مسلماً نمی توان دو رقم را از هم کسر کرد و عدد ۳ ساعت پاسخ درستی نیست. برای بدست آوردن جواب باید هر دو ساعت را به مبدأ گرینویچ تبدیل و سپس از هم کسر نماییم. با فرض آنکه تهران ۰۳:۳۰+ و لندن ۱+ باشد، ساعت حرکت از تهران به وقت گرینویچ ۳:۳۰ و ساعت ورود به لندن به وقت گرینویچ ۰۹:۰۰ خواهد بود، در نتیجه مدت زمان سفر ۵:۳۰ ساعت خواهد بود.

 

تخمین مدت زمان پرواز

 

گاهی اوقات می خواهیم مدت پرواز را به دست آوریم. در اغلب موارد مدت مسافرت و مدت پرواز با هم برابر هستند و این البته در صورتی است که هواپیما از ایستگاه مبدأ تا مقصد در جایی توقف نداشته باشد. اما در صورت توقف هواپیما در ایستگاه های فی مابین برای محاسبه مدت پرواز از مدت مسافرت، مجموعه ساعات توقف در ایستگاه های بین راه را کم می نماییم.

 

تخمین مدت زمان پرواز

 

به اشتراک بگذارید...
درباره این مطلب دیدگاهی بنویسید...
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش های موردنیاز با * علامت گذاری شده اند.
دیدگاه در رابطه این مقاله وجود دارد.
  نفر این تور را پسندیده اند.