صفحه اصلی مقالات

دانستنی های جالب درباره هواپیما

۱۳۹۷ ۸ مهر

چکیده مطلب

حقایق جالب و شگفت انگیزی درباره صنعت هواپیمایی وجود دارد که ممکن است کمتر کسی از آنها خبر داشته باشد. به همین دلیل وبلاگ پروازیاب در این مطلب قصد دارد برخی واقعیت های شگفت آور در زمینه حمل و نقل هوایی و صنعت هواپیمایی را بازگو کند.

دانستنی های جالب درباره هواپیما

اهمیت حمل و نقل هوایی در دنیای سریع امروز انکار ناپذیر است. اما بدون شک حقایق جالب و شگفت انگیزی درباره صنعت هواپیمایی وجود دارد که ممکن است کمتر کسی از آنها خبر داشته باشد.

به همین دلیل وبلاگ پروازیاب در این مطلب قصد دارد برخی واقعیت های شگفت آور در زمینه حمل و نقل هوایی و صنعت هواپیمایی را بازگو کند. با ما همراه باشید.

 

پرواز فقط با یک نوع هواپیما در مدت زمان مشخص

خلبان ها در یک مدت زمان خاص و مشخص، فقط می توانند با یک نوع هواپیما پرواز کنند. آن ها برای اینکه مجوز لازم برای پرواز یک مدل هواپیمای دیگر را کسب کنند باید ۸ تا ۱۲ هفته، دوره آموزشی بگذرانند.

این دوره آموزشی شامل آموزش های زمینی، پروازهای مقدماتی قبل شبیه ساز و آموزش شبیه ساز است.

 

دانستنی های جالب درباره هواپیما

 

خلبان ها غذای متفاوت می خورند

برای جلوگیری از مسمومیت غذایی، خلبان ها اجازه ندارند غذای خود را با دیگران به اشتراک بگذارند و برای ایمنی و احتیاط بیشتر، خلبان ها در هنگام پرواز، غذایی متفاوت از کمک خلبان می خورند.

به طور کلی قوانین مختلفی توسط ایرلاین های مختلف اعمال می شود، با این حال، یک قانون برای بیشتر آن ها معمول است آن هم اینکه خلبان ها همان غذایی را می خورند که در فرست کلاس و بیزنس کلاس ارائه می شود و برای جلوگیری از مسمومیت غذایی، غذای خلبان و کمک خلبان با هم فرق دارد.

 

دانستنی های جالب درباره هواپیما

 

خلبان نمی تواند موسیقی گوش دهد

گرچه موسیقی در هنگام پرواز توصیه می شود، اما خلبان ها در این مورد استثناء هستند. آنها برای هماهنگی حرکت هواپیما باید دائما با کنترل کننده های زمینی در ارتباط باشند.

از طرفی، درست مانند راننده های اتوبوس، زمانی که دو خلبان در آسمان به هم می رسند، ممکن است چراغ فرود و یا چراغ های بازرسی بال را به عنوان سلام، روشن و خاموش کنند.

 

دانستنی های جالب درباره هواپیما

 

غذاهای بی مزه هواپیما

مسافران معمولا اشتهایی برای خوردن غذای هواپیما ندارند البته این اتفاق تقصیر ایرلاین ها نیست. دلیل مزه بد مواد غذایی هواپیما، محیط داخل کابین هواپیما است که نمی گذارد طعم واقعی غذا را حس کنیم.

 

دانستنی های جالب درباره هواپیما

 

سرعت بوئینگ ۷۴۷

بوئینگ ۷۴۷ نه تنها یکی از شناخته شده ترین هواپیماهای دنیاست بلکه اولین هواپیمای عریض بدنه ای بوده که تا به حال ساخته شده است. یکی دیگر از واقعیت های شگفت انگیز در مورد این هواپیما این بوده که حداکثر سرعت بوئینگ ۷۴۷ حدود ۹۵۵ کیلومتر در ساعت است.

 

دانستنی های جالب درباره هواپیما

 

به اشتراک بگذارید...
درباره این مطلب دیدگاهی بنویسید...
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش های موردنیاز با * علامت گذاری شده اند.
دیدگاه در رابطه این مقاله وجود دارد.
  نفر این تور را پسندیده اند.