صفحه اصلی مقالات

عوامل تاثیر گذار بر نرخ بلیط هواپیما

۱۳۹۷ ۵ مهر

چکیده مطلب

اصطلاحات، شرایط و عوامل مختلفی، در نرخ بلیط هواپیما تاثیر داشته داشته که مسافران می توانند با دانستن و شناخت این عوامل، همواره بنا به خواست و سلیقه خود و با نرخ مناسب بلیط خود را تهیه کنند. با وبلاگ پروازیاب در معرفی و آشنایی با عوامل تاثیر گذار بر روی قیمت بلیط هواپیما همراه باشید.

عوامل تاثیر گذار بر نرخ بلیط هواپیما

امروزه مسافران هنگامی که برای خرید بلیط هواپیما اقدام می کنند، با اصطلاحات گوناگونی مواجه می شوند که سبب تغییر در قیمت بلیط می شوند.

این اصطلاحات، شرایط و عوامل، نقش موثری در نرخ بلیط هواپیما داشته و مسافران می توانند با دانستن و شناخت این عوامل، همواره بنا به خواست و سلیقه خود و با نرخ مناسب بلیط خود را تهیه کنند.

با وبلاگ پروازیاب در معرفی و آشنایی با عوامل تاثیر گذار بر روی قیمت بلیط هواپیما همراه باشید.

 

بلیط چارتر

بلیط های چارتر در اکثر اوقات از بلیط های سیستمی ارزان تر هستند؛

شرکت های چارتر کننده یا آژانس های هواپیمایی، کل یا بخشی از صندلی های هواپیما را برای مدت زمان مشخص و در اغلب در مسیرهای پر تردد اجاره کرده و در نهایت قیمت بلیط هواپیما را خود این شرکت ها تعیین می کنند و بنا بر فصل، ایام خاص سال و نوع تقاضای بلیط هواپیما، قیمت آن نیز متغییر است.

شرکت های چارترکننده، گاها با نزدیک شدن به زمان پرواز در صورتی که ظرفیت پرواز تکمیل نشده باشد، برای پر کردن صندلی های هواپیما، قیمت ها را کاهش می دهند که این خود یکی از  دلایل اصلی نوسان قیمت بلیط چارتر است.

جالب است بدانید که بلیط چارتر در اکثر اوقات غیر قابل استرداد بوده و قیمت بلیط برای همه افراد، چه بزرگسال و چه کودک یکسان است.

 

بلیط چارتر

 

بلیط سیستمی

بلیط های سیستمی توسط ایرلاین های مختلف بصورت سالانه تعریف می شوند. این روند سالانه باعث می شود که شما برای فصول مختلف با برنامه ریزی قبلی اقدام به خرید بلیط هواپیما کنید.

مزیت بلیط سیستمی نسبت به بلیط های چارتر در استرداد بلیط بوده و در صورتی که برنامه سفرتان کنسل شود و بخواهید بلیط هواپیما را استرداد کنید، این امکان تنها در پروازهای سیستمی امکان پذیر است.

مزیت دیگر پروازهای سیستمی نسبت به پروازهای چارتر قیمت بلیط در سنین مختلف است که به سه دسته بزرگسالان, کودکان (2-12 سال) و نوزادان (0-2 سال) تقسیم می شود.

 

بلیط سیستمی

 

کلاس های پروازی

یکی دیگر از عوامل تاثیر گذار بر قیمت بلیط هواپیما، نوع کلاس پروازی هواپیما بوده، که به سه کلاس پروازی فرست کلاس، بیزنس کلاس و اکونومی دسته بندی می شود.

 

فرست کلاس

فرست‌ کلاس گران ترین و در عین حال لوکس ترین کلاس پروازی است. این کلاس پروازی از صندلی های محدودی برخوردار بوده که تعداد آنها به 20 عدد در یک هواپیما می رسد.

صندلی ها در کلاس فرست کلاس، با فاصله زیاد از یک دیگر قرار می گیرند تا راحتی مضاعف را برای مسافران تامین کنند. البته این صندلی ها را میتوان یک مبل راحتی تک نفره دانست که امکان تبدیل شدن به تخت خواب را نیز دارند و امکانات رفاهی از قبیل تلویزیون، لپ تاپ، اینترنت، منو غذایی سفارشی و … را در اختیار قرار می دهند.

مسافران این کلاس پروازی، بدون اتلاف وقت، سوار هواپیما می شوند. سالن استراحت مجزا و ترانسفر اختصاصی تا هواپیما، از دیگر امکانات فرست کلاس است.

 

فرست کلاس

 

بیزینس کلاس

بیزینس کلاس نسبت به فرست کلاس قیمت پایین تری داشته و البته در مقایسه با کلاس اکونومی امکانت بهتری دارد.

در این کلاس پروازی، صندلی ها با فاصله بیشتری نسبت به کلاس عادی قرار داشته و پذیرایی آن نیز با غذاهایی گرم است و امکانات رفاهی مثل حوله گرم، تلویزیون ، هدفون و … در اختیار مسافران قرار می گیرد.

البته ترانسفر فرودگاهی آن نیز نسبت به کلاس پروازی عادی متفاوت است و دارای کانتر مخصوص مسافران بیزینس کلاس است.

 

بیزینس کلاس

 

اکونومی

اکونومی ارزان ترین کلاس پروازی است که امکانات قابل توجهی را به مسافران نخواهند داد و حتی نوع پذیرایی از مسافران را شرکت هواپیمایی تعیین می کند، که گاه حتی برای نوشیدنی، باید پول پرداخت کنید.

این کلاس پروازی بیشترین صندلی هواپیما را به خود اختصاص داده، البته اگر مسافرت طولانی ندارید این کلاس پروازی برای صرفه جویی در هزینه ها بهترین گزینه است.

 

اکونومی

 

به اشتراک بگذارید...
درباره این مطلب دیدگاهی بنویسید...
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش های موردنیاز با * علامت گذاری شده اند.
دیدگاه در رابطه این مقاله وجود دارد.
  نفر این تور را پسندیده اند.