صفحه اصلی مقالات

پرواز مستقیم و پرواز اتصالی

۱۳۹۷ ۲۶ شهریور

چکیده مطلب

شاید برای شما هم اتفاق افتاده باشد زمانی که با پرواز قصد سفر از شهری به شهر دیگر دارید، هواپیمای شما در طی مسیر در شهری دیگر توقف کرده و یا حتی هواپیمای شما تغییر کند. اگر می خواهید از دلیل این موضوع با خبر شوید، با وبلاگ پروازیاب همراه باشید.

پرواز مستقیم و پرواز اتصالی

شاید برای شما هم اتفاق افتاده باشد زمانی که با پرواز قصد سفر از شهری به شهر دیگر دارید، هواپیمای شما در طی مسیر در شهری دیگر توقف کرده و یا حتی هواپیمای شما تغییر کند.

اگر می خواهید از دلیل این موضوع با خبر شوید، با وبلاگ پروازیاب همراه باشید.

 

پرواز مستقیم و پرواز اتصالی

 

بطور کل پروازها به دو صورت پرواز مستقیم و پرواز اتصالی انجام می شوند.

پرواز مستقیم به پروازی گفته می شود که از مبدأ تا مقصد نهایی، با یک شرکت هواپیمایی واحد، یک شماره پرواز واحد و یک هواپیمایی واحد، پرواز انجام می شود.

این قبیل پروازها یا بدون توقف و یا در یک یا چند نقطه میانی که از قبل برنامه ریزی شده است توقف دارند.

مانند پرواز مستقیم بدون توقف شرکت هواپیمایی ماهان تهران به اصفهان یا استانبول یا دهلی و … و یا پرواز مستقیم توقف دار شرکت ایران ایر تهران به شیراز که در اصفهان توقف دارد و یا تهران به زاهدان که در اصفهان و کرمان توقف دارد و یا تهران به توکیو که در پکن توقف دارد.

اما نوع دیگر پروازها، پرواز اتصالی بوده که متشکل از دو یا چند پرواز مستقیم است و به دنبال هم انجام می شود و مسافر را از مبداً به مقصد نهایی می رسانند.

 

پرواز مستقیم و پرواز اتصالی

 

با توجه به ماهیت پروازهای اتصالی، این پروازها به دو دسته پروازهای اتصالی آنلاین و پروازهای اتصالی اینترلاین دسته بندی می شوند.

پرواز اتصالی آنلاین یعنی اتصال از یک پرواز به پرواز دیگر یک شرکت هواپیمایی واحد که در این نوع پروازها شرکت هواپیمایی واحد بوده ولی شماره پرواز متفاوت است.

اما نوع هواپیماهای مورد استفاده در این پروازها ممکن است مشابه باشد و یا متفاوت.

به عنوان مثال مسافر با پرواز ایران ایر از مشهد به تهران و با پرواز دیگری از ایران ایر تهران به وین یا پکن و یا مثلاً ساری یا اردبیل و … پرواز می کند.

پروازهای اتصالی اینترلاین یعنی اتصال از پرواز یک شرکت به پرواز یا پروازهای شرکت هواپیمایی دیگر است.

در این نوع پروازها، هم شرکت هواپیمایی متفاوت بوده و هم شماره پرواز، ولی نوع هواپیمایی های مورد استفاده یا مشابه است یا متفاوت.

 

پرواز مستقیم و پرواز اتصالی

 

به عنوان مثال مسافر با شرکت ایران ایر مشهد به تهران و با شرکت ماهان از تهران به کرمان پرواز می کند و یا با شرکت ایران ایر مشهد به تهران، با شرکت ماهان از تهران به بانکوک و با شرکت تایلندی از بانکوک به سنگاپور پرواز می کند.

اصولا به این دلیل از پروازهای اتصالی استفاده می شود که یا در روز و یا ساعت مورد نظر پرواز مستقیم خالی برای مسیر مورد نظر وجود ندارد و یا اصولاً بین آن دو هیچ پرواز مستقیم موجود نیست.

 

به اشتراک بگذارید...
درباره این مطلب دیدگاهی بنویسید...
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش های موردنیاز با * علامت گذاری شده اند.
دیدگاه در رابطه این مقاله وجود دارد.
  نفر این تور را پسندیده اند.