صفحه اصلی مقالات

آشنایی با شرکت هواپیمایی پگاسوس ایرلاین

۱۳۹۷ ۱۱ شهریور

چکیده مطلب

پگاسوس ایرلاین یکی از شرکت های هواپیمایی خصوصی ترکیه که نام آن به معنی اسب بالدار و وفادار بوده و کلمه ای یونانی است، به مقاصد گوناگونی در کشور ترکیه و سایر نقاط جهان پرواز انجام داده و به دلیل برخورداری از نرخ پایین، از مخاطبان بالایی برخوردار است.

آشنایی با شرکت هواپیمایی پگاسوس ایرلاین

در کشور ترکیه به غیر از شرکت هواپیمایی معروف و شناخته شده ترکیش ایرلاین، شرکت های هواپیمایی دیگری نیز فعالیت کرده و وظیفه جابجایی مسافران را بر عهده دارند.

 

هواپیمایی پگاسوس ایرلاین

 

با وبلاگ پروازیاب در آشنایی و معرفی شرکت هواپیمایی پگاسوس ایرلاین همراه باشید.

این ایرلاین یکی از شرکت های هواپیمایی خصوصی ترکیه بوده و از محبوب ترین و ارزان ترین شرکت های هواپیمایی این کشور بشمار می آید.

پگاسوس ایرلاین که نام آن به معنی اسب بالدار و وفادار بوده و کلمه ای یونانی است، به مقاصد گوناگونی در کشور ترکیه و سایر نقاط جهان پرواز انجام داده و به دلیل برخورداری از نرخ پایین، از مخاطبان بالایی برخوردار است.

دو شرکت سیلک ایر و نت ایر که دو شریک تجاری هم بودند، در سال ۱۹۸۹ تصمیم گرفتند که با همکاری شرکت ایرلینگاس که شرکتی با فعالیت در زمینه ارائه ی پروازهای چارتر هم بود، شرکت خدمات هوایی و خدماتی پگاسوس ایرلاینز را تاسیس کنند.

 

هواپیمایی پگاسوس ایرلاین

 

اولین پروازی که شرکت پگاسوس ایرلاینز انجام داد، در تاریخ ۱۵ آوریل سال ۱۹۹۰ با دو فروند هواپیمای بوئینگ ۴۰۰-۷۳۷ انجام شد.

این شرکت در سال ۱۹۹۴ کلیه سهام خودش را به یک شرکت ترکیه ای فروخت و این شرکت کاملا دارای تابعیتی ترکیه ای شد. در تمام این مدت هواپیمایی پگاسوس در حال گسترش خود بوده است.

در سال ۲۰۰۵ این شرکت پس از انتصاب علی سابانجی به مدیریت خود، سیاست کاریش را از ارائه صرف هواپیمای چارتر به یک شرکت هواپیمایی ارزان قیمت تغییر داد و از این رو محبوبیتش در بین ایرلاین های ترکیه ای بالاتر رفت.

همچنین مدت زمان زیادی نگذشت که تعداد مسافرین این شرکت آن قدر بالا رفت که این شرکت هواپیماها و جت های مسافربری خود را افزایش داد و طی مدت کمی، تبدیل به دومین شرکت هواپیمایی محبوب و معروف ترکیه شد.

یکی دیگر از افتخارات این شرکت هواپیمایی این است که، به عنوان اولین شرکت هواپیمایی ترکیه ای که هواپیمای ایرباس نئو۳۲۰ را خریداری کرده است، شناخته می شود.

 

هواپیمایی پگاسوس ایرلاین

 

شرکت پگاسوس در سال ۲۰۱۲ با خرید بخش قابل توجهی از سهام هواپیمایی قرقیزستان از ایر ماناس، موفق شد اولین هواپیمای خود را تحت عنوان پگاسوس آسیا در سال ۲۰۱۳ معرفی کند.

پگاسوس از ایران به تمامی شهرهای ترکیه پرواز به صورت چارتر را نیز ارائه می دهد. استفاده از خدمات این شرکت هواپیمایی که بلیط به مقصد اروپا می خواهند مخصوصا ایرانی ها، بسیار به صرفه است و از این رو طرفداران زیادی نیز در ایران دارد .

می توان گفت که بیش از ۹۰ در صد پروازهای پگاسوس از طریق فرودگاه بین‌المللی صبیحه گوکچن انجام می پذیرد.

در حال حاضر پگاسوس به بیش از ۹۷ مقصد در اروپا و خاورمیانه، پروازهای مسافربری و باربری انجام می دهد.

 

هواپیمایی پگاسوس ایرلاین

 

در بین شهر های ایران، این هواپیمایی در حال حاضر تنها به تهران پرواز دارد.

دفتر مرکزی این شرکت هواپیمایی در شهر استابول ترکیه واقع شده است.

این شرکت در حال حاضر بیش از ۶۰ فروند هواپیما و جت مسافربری را در اختیار دارد.

به اشتراک بگذارید...
درباره این مطلب دیدگاهی بنویسید...
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش های موردنیاز با * علامت گذاری شده اند.
2 دیدگاه در رابطه این مقاله وجود دارد.
0  نفر این تور را پسندیده اند.