صفحه اصلی مقالات

کلیسای جامع ماگدبورگ

۱۳۹۷ ۲۰ تیر

چکیده مطلب

کلیسای ماگدبورگ آلمان که با نام کلیسای کاترین و موریس مقدس نیز شناخته می شود،کلیسای جامعی است که در شهر ماگدبورگ در آلمان قرار دارد. این کلیسا در قرن ۱۳ میلادی ساخته شده و به عنوان قدیمی‌ترین ساختمان سبک گوتیک در آلمان محسوب می‌شود.

کلیسای جامع ماگدبورگ

آلمان را می توان با غذا، سوسیس، جدیت مردم، پیاده‌روی، قلعه‌ها و مهمانی‌ها و … به یاد آورد. هنر زنده و موسیقی در برلین، کلیسا‌های جامع، قلعه‌ها، جنگل‌های زیبا در غرب و کوه‌های آلپ در جنوب و شهر‌های تاریخی در سراسر کشور، مکان‌های دیدنی این کشور هستند.

یکی از آثار بجای مانده از دوره های قدیم این کشور، کلیسای جامع ماگدبورگ است.

با وبلاگ پروازیاب در معرفی هر چه بیشتر این کلیسا همراه باشید.

کلیسای ماگدبورگ آلمان که با نام کلیسای کاترین و موریس مقدس نیز شناخته می شود،کلیسای جامعی است که در شهر ماگدبورگ در آلمان قرار دارد.

این کلیسا در قرن ۱۳ میلادی ساخته شده و به عنوان قدیمی‌ترین ساختمان سبک گوتیک در آلمان محسوب می‌شود.

کلیسای جامع ماگدبورگ

 

کلیسای جامع ماگدبورگ حدود ۸۰۰ سال است که نماد این شهر بوده و قبر اوتوی کبیر، نخستین امپراتور روم مقدس و دوک زاکسن، در اینجا قرار دارد.

این بنا، کلیسای جامع اسقف اعظم سابق ماگدبورگ بود و در حال حاضر مقر اصلی کلیساهای انجیلی آلمان مرکزی است.

ساخت بنای کلیسای جامع ماگدبورگ از سال ۱۲۰۹ میلادی بمدت بیش از ۳۰۰ سال به طول انجامید و تکمیل برج‌های کلیسا در سال ۱۵۲۰ میلادی به پایان رسید.

بنای اولیه کلیسا در سال ۹۳۷ میلادی، در مکان کلیسای فعلی به عنوان صومعه‌ای با نام سنت موریس احداث شد.

طول داخلی کلیسا ۱۲۰ متر و ارتفاع آن تا سقف ۳۲ متر است. برج‌ها ۹۹٫۲۵ و ۱۰۰٫۹۸ متر ارتفاع دارند و جزو مرتفع‌ترین برج‌های کلیساهای شرق آلمان به حساب می‌آیند.

با وجود بارها غارت و تخریب در طول تاریخ کلیسای جامع ماگدبورگ از لحاظ هنری و تاریخی آثار زیادی را در خود جای داده است.

کلیسای جامع ماگدبورگ

 

از جمله ستون قدیمی ساخته شده از گرانیت سنگ مرمر و سنگ سماق که در محراب کلیسا بکار رفته است. این سنگ‌ها در سال ۹۳۷ میلادی برای بنای اولیه کلیسا از راونا در ایتالیا به ماگدبورگ انتقال داده شدند، حوضچه غسل تعمید ساخته شده از سنگ سماق قرمز مربوط به منطقه‌ای در نزدیکی اسوان در مصر، مزار اتوی یکم فرمانروای امپراتوری مقدس روم ، مجسمه‌ی سنت موریس ساخت حدود سال ۱۲۵۰ میلادی ، زوج سلطنتی که در همان سالهای حدود ۱۲۵۰ ساخته شد و به احتمال زیاد اتوی اول و همسرش را نشان می‌دهد.

 

 

                                                                          

به اشتراک بگذارید...
درباره این مطلب دیدگاهی بنویسید...
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش های موردنیاز با * علامت گذاری شده اند.
دیدگاه در رابطه این مقاله وجود دارد.
  نفر این تور را پسندیده اند.