صفحه اصلی مقالات

آشنایی با ایرلاین کاسپین

۱۳۹۷ ۱۷ تیر

چکیده مطلب

هواپیمایی کاسپین، در سال 1372 تاسیس شد و به عنوان یکی از شرکت‌های هواپیمایی‌ خصوصی شروع به فعالیت کرد. این شرکت با همکاری نیروی هوایی جمهوری اسلامی ایران فعالیت می‌کند. کاسپین پروازهایش را با 4 فروند هواپیمای یاک 42 آغاز کرد و در سال‌های بعد، کم‌کم تعداد و تنوع هواپیماها را افزایش داد تا جایی که آن‌ها را به بویینگ به‌روزرسانی کرد.

آشنایی با ایرلاین کاسپین

با وبلاگ پروازیاب در معرفی شرکت هواپیمایی کاسپین همراه باشید.

هواپیمایی کاسپین، در سال 1372 تاسیس شد و به عنوان یکی از شرکت‌های هواپیمایی‌ خصوصی شروع به فعالیت کرد. این شرکت با همکاری نیروی هوایی جمهوری اسلامی ایران فعالیت می‌کند.

کاسپین پروازهایش را با 4 فروند هواپیمای یاک 42 آغاز کرد و در سال‌های بعد، کم‌کم تعداد و تنوع هواپیماها را افزایش داد تا جایی که آن‌ها را به بویینگ به‌روزرسانی کرد.

ایرلاین کاسپین

از سال 1379، کاسپین به مرور خرید هواپیمای توپولوف را شروع کرد و در آن سال‌ها 5 فروند هواپیمای توپولوف 154 را خریداری و پس از ممنوعیت پرواز این نوع هواپیما در ایران، در سال 1388 خرید هواپیمای بویینگ MD را در دستور کار خود قرار داد و در نهایت در پایان این سال، ایرلاین کاسپین 5 فروند هواپیمای بویینگ MD را در آشیانه‌اش جا داده بود.

ایرلاین کاسپین

 

در بهمن ماه سال 1392، تیم مدیریت کاسپین دستور خرید بویینگ 400-737 را در راس برنامه‌های خودشان قرار دادند و دومین نوع از هواپیماهای فعال در آشیانه‌ی کاسپین قرار گرفت. پس از خرید هواپیمای بویینگ، کاسپین زیرساخت‌های لازم برای کسترش فعالیت ایرلاین و تامین نیروی انسانی و تخصصی مرتبط با آن را تامین کرد و تا جایی پیش رفت که امروز می‌توانیم شاهد خدمات گستردهی خط هوایی کاسپین به مسافران سفرهای هوایی باشیم.

امروزه هواپیماهای شرکت هواپیمایی کاسپین به مقاصد داخلی اهواز، مشهد، چابهار، شیراز، عسلویه، تبریز، کرمانشاه، دزفول و قشم از مبدا تهران پرواز دارد.

پروازهای شرکت هواپیمایی کاسپین از مشهد به شهرهای تهران، اهواز و شیراز نیز انجام شده و هواپیماهای این شرکت از مبدا تهران به مقاصد خارجی نظیر دبی، سلیمانیه، اربیل، نجف، بغداد، اسپارتا، ازمیر و استانبول پرواز انجام می دهند.

ایرلاین کاسپین

 

وزن بار مجاز و قوانین مربوط به آن

شرکت هواپیمایی کاسپین نیز مثل سایر شرکت های هواپیمایی، قوانین خاصی برای وزن بار مجاز در نظر گرفته است. این میزان برای پروازهای داخلی و خارجی متفاوت است. در سفرهای داخلی هر مسافر مجاز است تا ۲۰ کیلوگرم بار و چمدان با خود همراه داشته باشد. در مورد پروازهای خارجی نیز وزن بار مجاز ۳۰ کیلوگرم است و در صورتی که وزن بار مسافر بیش از این میزان باشد مشمول جریمه اضافه بار خواهد شد. علاوه بر چمدان و بار، هر مسافر می تواند یک کیف دستی با خود به داخل کابین هواپیما ببرد. وزن مجاز برای کیف دستی حداکثر چهار کیلوگرم و مجموع ابعاد آن حداکثر ۱۱۵ سانتی متر است.

ایرلاین کاسپین

 

قوانین پذیرش مسافر

در صورتی که بلیط هواپیمای شرکت کاسپین را رزرو کرده اید لازم است حداقل یک ساعت و نیم قبل از زمان پرواز در فرودگاه حضور داشته باشید. این مدت زمان برای سپری کردن مراحل سوار شدن به هواپیما لازم است و مسافران باید کارت شناسایی همراه داشته باشند. گیت های پرواز سی دقیقه قبل از پرواز بسته می شود.

به اشتراک بگذارید...
درباره این مطلب دیدگاهی بنویسید...
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش های موردنیاز با * علامت گذاری شده اند.
دیدگاه در رابطه این مقاله وجود دارد.
  نفر این تور را پسندیده اند.