صفحه اصلی مقالات

آشنایی با شرکت هواپیمایی اترک

۱۳۹۷ ۱۳ تیر

چکیده مطلب

اترک ایر یا شرکت هواپیمایی اترک در سال ۱۳۹۱ تاسیس شد و با کسب مجوزهای داخلی و خارجی، فعالیت خود را نیز در همان سال آغاز کرد. این شرکت یکی از جدیدترین شرکت های خصوصی هواپیمایی ایران است که قطب آن در فرودگاه بجنورد قرار دارد.

آشنایی با شرکت هواپیمایی اترک

امروزه با پیشرفت گسترده ای که صنعت گردشگری در تکلونوژی داشته است، می توانیم همگام با دنیای مدرن حرکت کنیم و در وقتمان به بهترین شکل صرفه جویی کرده و برای خرید بلیط هواپیما از یک شرکت هواپیمایی معتبر و مناسب، اطلاعات مفیدی کسب کنیم. به منظور آشنایی با شرکت هواپیمایی اترک و همچنین خرید اینترنتی و آنلاین بلیط هواپیما، ما را در وبلاگ پروازیاب همراهی کنید.

هواپیمایی اترک ایر

 

تاریخچه شرکت هواپیمایی اترک

اترک ایر یا شرکت هواپیمایی اترک در سال ۱۳۹۱ تاسیس شد و با کسب مجوزهای داخلی و خارجی، فعالیت خود را نیز در همان سال آغاز کرد. این شرکت یکی از جدیدترین شرکت های خصوصی هواپیمایی ایران است که قطب آن در فرودگاه بجنورد قرار دارد.
هدف و الویت اصلی شرکت هواپیمایی اترک، موضوع ایمنی پروازها است. به همین علت این شرکت هواپیمایی برای تامین امنیت سفر و پرواز مسافران و گردشگران، از کادر پروازی و فنی متخصص، با تجربه و ماهر استفاده کرده و بهترین و منتخب ترین افراد در صنعت هوانوردی کشور را جذب کرده است. همچنین در راستای این هدف و نیز خدمات رسانی بهتر و بیشتر به مسافران، شرکت هواپیمایی اترک در تاریخ  19/8/94 توانست یک فروند هواپیمای ایرباس A320  را به دو فروند هواپیمای دیگر خود اضافه کند و تا امروز مسئولین این شرکت هواپیمایی توانسته اند ناوگان پروازی خود را به ۴ فروند ایرباس ارتقا دهند. لازم به ذکر است که اترک ایر در حال حاضر فقط مسیرهای داخلی قشم، کیش، مشهد، اصفهان، تهران، اهواز، آبادان، کرمانشاه و تبریز را پوشش دهی میکند و در تلاش است تا فعالیت های پروازی بین المللی خود را نیز شروع کند.

علت انتخاب هواپیماهای ایرباس

همانطور که در بالا بیان کردیم تمامی ۴ فروند هواپیمای اترک ایر از نوع ایرباس هستند. هواپیماهای خانواده ایرباس 320 نسبت به سایر هواپیماها، تا حدی مصرف سوخت کمتری دارند. همچنین هزینه خرید این نوع هواپیما مناسب تر و مقرون به صرفه تر است و می توان گفت یکی از پرفروش ترین هواپیماهای کمپانی فرانسوی به شمار می رود که حتی در سال های گذشته نسبت به سایر کمپانی ها، بیشتر مورد توجه شرکت های هواپیمایی در سراسر جهان قرار گرفته است.

هواپیمایی اترک ایر

 

ناوگان شرکت هواپیمایی اترک ایر

می توان گفت معمولا برای هر مسافر، یکی از مهمترین موضوعات هنگام خرید بلیط هواپیما و تجربه سفرهای هوایی ایمن، توجه به نوع هواپیماهای ناوگان ایرلاین، محسوب می شود. به همین دلیل بهتر است قبل از اینکه ایرلاین و شرکت هواپیمایی پرواز مورد نظرتان را انتخاب و بلیط هواپیمای سفرتان را خریداری کنید، اطلاعات کاملی راجع به ناوگان ایرلاین مورد انتخاب خود داشته باشید و با آگاهی کامل، خودتان را برای سفر هوایی جذابی آماده کنید. به همین دلیل در ادامه تصمیم داریم شما را با هواپیماهای ناوگان شرکت هواپیمایی اترک ایر آشنا کنیم.

ناوگان شرکت هواپیمایی اترک در حال حاضر شامل :
۴ فروند هواپیمای ایرباس A320 است
حداکثر وزن برخاست:73.5تن
فاصله نوک دو بال:34.1 متر
طول:37.6 متر
ارتفاع:11.08 متر
بیشینه سرعت:870 کیلومتر بر ساعت
ظرفیت مسافر: 180 نفر

هواپیمایی اترک ایر

کلاس های پروازی شرکت هواپیمایی اترک

با توجه به نوع هواپیماهای شرکت هواپیمایی اترک که ایرباس هستند، این هواپیماها دارای دو کلاس پروازی اکونومی و بیزنس کلاس هستند که در شرایط و امکانات و همچنین قیمت خرید بلیط هواپیما، با هم تفاوت دارند.
کلاس پروازی معمولی یا اکونومی: در کلاس پروازی اکونومی، فاصله صندلی ها در کنار هم به صورت استاندارد قرار گرفته است و برای خرید بلیط هواپیمای ارزان تر، می توانید با خرید کلاس پروازی اکونومی اترک سفر کنید.
کلاس پروازی تجاری یا بیزینس کلاس: در بخش صندلی های بیزینس کلاس، فاصله زیاد بین صندلی ها و همچنین فضای جلوی صندلی، راحتی بیشتری را برای مسافرین فراهم می کند و علاوه بر آن مسافران این بخش امکانات و پذیرایی ویژه ای دریافت می کنند، به همین دلیل قیمت خرید بلیط هواپیمای بیزینس کلاس، نسبت به کلاس اکونومی گران تر است. پس اگر تصمیم دارید در طول پرواز از امکانات بیشتر و فضای راحت تری برخوردار باشید، بهتر است با خرید بلیط هواپیمای بیزینس کلاس این شرکت، پرواز کنید.

شرکت هواپیمایی اترک

 

کترینگ اترک ایر

ساختمان کترینگ شرکت هواپیمایی اترک به صورت کاملا مجزاست، در این کترینگ سعی شده است که به روزترین، بهترین و مجهزترین امکانات آشپزخانه ای را فراهم آورند و غذاهای سالم و استاندارد، با کیفیتی خوب برای مسافران سرو شود. به گونه ای که سرویس های غذایی با کمترین نقص و کاستی به مسافران ارائه می شود. این سرویس های غذایی در پروازهای کلاس تجاری متفاوت تر است و علاوه بر انواع غذاهای ایرانی، غذاهای بین المللی را هم شامل می شوند.

کترینگ اترک ایر

برای پرواز با هواپیمای شرکت هواپیمایی اترک به کدام ترمینال مهرآباد مراجعه کنیم؟

اطلاع از ترمینال پرواز، در سفرهای هوایی که از فرودگاه مهرآباد تهران انجام می شوند، بسیار مهم است، زیرا در فرودگاه مهرآباد، برای پرواز و فرود هواپیمای ایرلاین های مختلف، ترمینال های متفاوتی دارد و اگر بدون توجه به شماره ترمینال پروازتان، به ترمینال اشتباهی مراجعه کنید، ممکن است پروازتان را از دست بدهید. بنابراین بهتر است بدانید که کلیه پروازهای ورودی شرکت هواپیمایی اترک از ترمینال ۶ مهرآباد و پروازهای خروجی آن از ترمینال ۴ فرودگاه مهرآباد تهران انجام می شود.

 

به اشتراک بگذارید...
درباره این مطلب دیدگاهی بنویسید...
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش های موردنیاز با * علامت گذاری شده اند.
دیدگاه در رابطه این مقاله وجود دارد.
  نفر این تور را پسندیده اند.