صفحه اصلی مقالات

تاثیر تکنولوژی بر صنعت گردشگری

۱۳۹۷ ۱۰ تیر

چکیده مطلب

در دنیای امروز، تکنولوژی با زندگی روزمره مردم پیوند خورده و افراد در طول روز بسیاری از کارهای خود را با استفاده از ابزارهای مدرن انجام می دهند. صنعت گردشگری نیز از این جریان به دور نبوده و با پیشرفت روز افزون علم و دانش، خود را هم جهت ساخته و به پیش می رود.

تاثیر تکنولوژی گوشی های هوشمند بر صنعت گردشگری

در دنیای امروز، تکنولوژی با زندگی روزمره مردم پیوند خورده و افراد در طول روز بسیاری از کارهای خود را با استفاده از ابزارهای مدرن انجام می دهند.

تاثیر تکنولوژی بر صنعت گردشگری

 

صنعت گردشگری نیز از این جریان به دور نبوده و با پیشرفت روز افزون علم و دانش، خود را هم جهت ساخته و به پیش می رود.

با وبلاگ پروازیاب در آشنایی با تاثیر تکنولوژی به ویژه تاثیر نرم افزارهای موبایلی بر گردشگری همراه باشید.

پیشرفت‌هایی که در زمینه‌ی تکنولوژی گوشی‌های همراه به وجود آمده، زندگی شخصی و کاری هر فرد را تا حد زیادی تحت تاثیر خود قرار داده است.

دنیای گردشگری نیز از این قاعده به دور نبوده و  تکنولوژی این امکان را به دفتر‌های مسافرتی داده تا بتوانند هرجای دنیا فعالیت داشته باشند و به مسافران این امکان را داده تا برنامه‌ سفر خود را در ارتفاع ده هزار متری از سطح زمین نیز تغییر دهند.

تاثیر تکنولوژی بر صنعت گردشگری

 

فناوری و امکانات فراهم شده در گوشی های موبایل، از همان ابتدای سفر همراه هر فرد بوده و پیش از آغاز سفر و تا پایان، نقش عمده ای برای سهولت و رفع مشکلات سفر بر عهده دارد.

امروزه بسیاری از آژانس های مسافرتی می توانند از هر گوشه دنیا مشکل مسافران خود را با استفاده از گوشی همراه حل کنند. گوشی های همراه این امکان را به مشتریان می دهد که به طور دائم با مرکز در تماس باشند و مشکلات خود را بیان کنند.

در طول سفر به راحتی می توان با استفاده از گوشی موبایل، جواب سوالاتی نظیر اکنون کجا هستیم، به کجا می رویم، چگونه به مقصد برسیم و بسیاری دیگر را به دست آورد.

تاثیر تکنولوژی بر صنعت گردشگری

 

برای مثال برای کارآمدی تکنولوژی در توسعه صنعت گردشگری، می توان چند مثال اجرایی شده را بازگو کرد.

برای نمونه، در فرودگاه شیپول  در آمستردام، رباتی وجود دارد که به مسافران کمک می‌کند تا به ورودی‌ها و خروجی‌های درست بروند و یا راهنمایی لازم را دریافت کنند.

انتظار می‌رود دیگر فرودگاه‌ها نیز در آینده‌ای نزدیک از این طرح پیروی کنند.

هتل‌های زنجیره‌ای بزرگ نیز در حال حاضر تکنولوژی را در حرفه خود به کار می‌برند. شرکت هیلتون این امکان را در اختیار مشتریان قدیمی خود قرار داده تا بتوانند به جای کلید، از حساب و تلفن‌همراه خود در اتاق هتل استفاده کنند.

تاثیر تکنولوژی بر صنعت گردشگری

 

این گامی بلند در میان هتل‌های دیگری است که قبلا قابلیت رزرو از طریق گوشی را به کاربران خود می‌دادند. با این که هیلتون این ایده را فقط در چند هتل خود راه‌اندازی کرده، اما در آینده‌ای نزدیک شاهد این خواهیم بود که در تمامی هتل‌ها آن، این قابلیت وجود داشته باشد.

گستردگی اینترنت با سرعت بالایی که دارد این امکان را به آژانس‌های مسافرتی می‌دهد که در کمترین زمان، یک مسافرت را برنامه‌ریزی کنند یا تغییر بدهند. این پیشرفت در دوره‌ای که زمان بیشترین ارزش را دارد، بسیار خوشا‌یند است.

تاثیر تکنولوژی بر صنعت گردشگری

 

از طرف دیگر تکنولوژی بویژه در گوشی های هوشمند باعث شده تا صنعت گردشگری در خاورمیانه بسیار رشد کند. تنها در دبی ۱۲۵ هزار اتاق با نرخ مالکیت ۸۰ درصدی برای رزرو وجود دارد. بیش از نیمی از مسافران خاورمیانه از گوشی‌های هوشمند برای رزرو سفر خود استفاده کرده‌اند.

تاثیر تکنولوژی و فناوری گوشی های همراه هوشمند بر صنعت گردشگری غیرقابل اندازه‌گیری است. تکنولوژی قدرت و آزادی عمل را به راحتی در اختیار کاربر قرار می‌دهد. به علاوه هزینه‌های سفر را بسیار کاهش داده و بیشتر کارهای غیرممکن را ممکن ساخته است.

 

 

به اشتراک بگذارید...
درباره این مطلب دیدگاهی بنویسید...
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش های موردنیاز با * علامت گذاری شده اند.
دیدگاه در رابطه این مقاله وجود دارد.
  نفر این تور را پسندیده اند.