صفحه اصلی مقالات

معرفی شرکت هواپیمایی آسمان

۱۳۹۷ ۲۷ خرداد

چکیده مطلب

تاریخ تاسیس شرکت هواپیمایی آسمان، به سال ۱۳۵۹ باز می گردد، درست زمانی که چهار شرکت هواپیمایی پارس ایر، ایر تاکسی، هور آسمان و ایر سرویس برای تحقق هدفی بالاتر، با پیوستن و ادغام شدن با یکدیگر، شرکت هواپیمایی آسمان را به وجود آوردند. مراکز پروازی شرکت هواپیمایی آسمان، به صورت مستقل در سه شهر بزرگ تهران، مشهد و شیراز قرار دارند

معرفی شرکت هواپیمایی آسمان

با پیشرفت تکنولوژی و دنیای اطلاعات آنلاین در اینترنت، این روزها به دست آوردن اطلاعات و شناخت نسبت به شرکت های هواپیمایی کار سختی نیست. حتی می توان گفت اکثر گردشگران و مسافران قبل از خرید بلیط هواپیما، با کمی جستجو در اینترنت سعی می کنند راجع به ایرلاین مورد نظر خود اطلاعات مفیدی به دست آورند و با آگاهی بیشتر اقدام به خرید بلیط هواپیما برای سفرشان کنند. ما نیز در راستای اطلاع رسانی به مسافران تصمیم داریم در این مطلب، اطلاعات مفیدی راجع به شرکت هواپیمایی آسمان ارائه کنیم. با وبلاگ پروازیاب همراه باشید

شرکت هواپیمایی آسمان


تاریخ تاسیس شرکت هواپیمایی آسمان، به سال ۱۳۵۹ باز می گردد، درست زمانی که چهار شرکت هواپیمایی پارس ایر، ایر تاکسی، هور آسمان و ایر سرویس برای تحقق هدفی بالاتر، با پیوستن و ادغام شدن با یکدیگر، شرکت هواپیمایی آسمان را به وجود آوردند. مراکز پروازی شرکت هواپیمایی آسمان، به صورت مستقل در سه شهر بزرگ تهران، مشهد و شیراز قرار دارند و در هر کدام از این شهرها، آشیانه تعمیر و نگهداری مستقلی دارند و تمامی پروازهای روزانه در شرایط عالی و با استقلال کافی در هر سه مرکز پروازی این ایرلاین، انجام می شود.

جالب است بدانید که فرودگاه بین المللی مهرآباد، فرودگاه بین المللی امام خمینی و همینطور فرودگاه بین المللی شهید دستغیب شیراز به عنوان قطب اول شرکت هواپیمایی آسمان، به شمار می روند و فرودگاه بین المللی شهید هاشمی نژاد مشهد و فرودگاه های بین المللی رشت و سنندج نیز، به عنوان قطب دوم این ایرلاین مورد استفاده قرار می گیرند.

شرکت هواپیمایی آسمان



یکی از ویژگی های مثبت این ایرلاین، گسترده بودن پوشش مسیرهای داخلی و پرواز به شهرهای مختلف کشور است، این ایرلاین برای پوشش مسیرهای کم تردد داخل کشور نیز، با استفاده از هواپیماهای فوکر که جزو کوچکترین هواپیماها در صنعت گردشگری هستند، امکان سفرهای هوایی را برای مسافران فراهم کرده است. علاوه بر شبکه پروازی گسترده در داخل کشور، ایرلاین آسمان، ۱۳ مقصد بین المللی را نیز با پروازهای خود پوشش می دهد و به دلیل قیمت های مناسب، جزو پر طرفدارترین ایرلاین ها برای سفرهای خارجی محسوب می شود.


دستاوردهای شرکت هواپیمایی آسمان 

در سال ۱۳۸۱ همزمان با واگذاری شرکت هواپیمایی آسمان به صندوق بازنشستگی کشوری، افق های جدیدی در مسیر پیشرفت ایرلاین آسمان پدید آمد و پیشرفت و توسعه این شرکت هواپیمایی نقش پر رنگ تری پیدا کرد. در کانون توجه تمامی اهداف این ایرلاین، دو هدف مهم وجود دارد که همواره، نسبت به سایر برنامه های ایرلاین ارجعیت داشته اند. یکی از آنها توسعه ناوگان ایرلاین با هدف حفظ ایمنی پرواز و دیگری پیشرفت در زمینه توانمندی های فنی و عملیاتی شرکت هواپیمایی آسمان است. با نگاهی به تاریخچه این شرکت هواپیمایی، خواهید دید که در این سالها ایرلاین آسمان پیشرفت های قابل توجهی داشته که از میان آنها می توان به عضویت در معتبرترین سازمان هوایی جهان «یاتا»، اخذ گواهینامه IOSA از مجموعه یاتا، دریافت گواهینامه های بین المللی مختلف از معتبر ترین سازمان های هوایی و افزایش چشمگیر نرخ جابجایی مسافران این ایرلاین، اشاره کرد.

شرکت هواپیمایی آسمان


ناوگان شرکت هواپیمایی آسمان 

توجه به نوع هواپیماهای ناوگان ایرلاین، یکی از مهمترین موضوع ها هنگام خرید بلیط هواپیما و تجربه سفرهای هوایی ایمن، به شمار می رود. از این رو بهتر است قبل از انتخاب ایرلاین مورد نظرتان و رزرو بلیط هواپیما، اطلاعاتی راجع به ناوگان ایرلاین مورد انتخاب خود داشته باشید. در حال حاضر ناوگان شرکت هواپیمایی آسمان از ۳۲ فروند هواپیما تشکیل شده است که شامل:
۱ فروند هواپیما ایرباس A340-311 با ظرفیت ۲۴۰ مسافر
۳ فروند هواپیما ایرباس A320-231 با ظرفیت ۱۵۰ مسافر
۵ فروند هواپیما بوئینگ 228-727 با ظرفیت ۱۷۲ مسافر
۲ فروند هواپیما بوئینگ 737 با ظرفیت ۱۴۴ مسافر
۱۶ فروند هواپیما فوکر 100 با ظرفیت ۱۰۰ و ۱۰۹ مسافر
۵ فروند هواپیما ATR 72 با ظرفیت ۶۶ مسافر

در رابطه با کلاس های پروازی شرکت هواپیمایی آسمان، بهتر است بدانید که اکثر هواپیماهای این ایرلاین فقط شامل کلاس اکونومی می شوند و اگر تمایل دارید که با خرید بلیط هواپیما، بیزینس کلاس سفر کنید بهتر است به هواپیمای پروازتان توجه کنید و در هنگام رزرو بلیط، در صورت وجود بخش بیزینس کلاس، می توانید به راحتی به صورت آنلاین خرید بلیط هواپیمای سفرتان را انجام دهید.

شرکت هواپیمایی آسمان


برای پرواز با هواپیماهای شرکت هواپیمایی آسمان به کدام ترمینال فرودگاه مهرآباد مراجعه کنیم؟

در واقع اطلاع از ترمینال پرواز، در سفرهای هوایی که از فرودگاه مهرآباد تهران انجام می شوند، اهمیت بالایی دارد. زیرا این فرودگاه برای پرواز و فرود هواپیمای ایرلاین های مختلف، ترمینال های متفاوتی دارد و اگر بدون توجه به شماره ترمینال پروازتان، به ترمینال و پایانه اشتباهی مراجعه کنید، ممکن است که نتوانید خودتان را به ترمینال مورد نظر برسانید و به خاطر یک بی دقتی کوچک، پروازتان را از دست بدهید. بنابراین اگر تصمیم دارید با خرید بلیط هواپیمای آسمان، سفر کنید بهتر است بدانید که تمامی پروازهای ورودی هواپیمایی آسمان از ترمینال شماره ۶ فرودگاه مهرآباد و پروازهای خروجی این ایرلاین از ترمینال شماره ۴ این فرودگاه انجام می شوند.

 

منبع : وبلاگ پروازیاب

به اشتراک بگذارید...
درباره این مطلب دیدگاهی بنویسید...
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش های موردنیاز با * علامت گذاری شده اند.
دیدگاه در رابطه این مقاله وجود دارد.
  نفر این تور را پسندیده اند.