صفحه اصلی مقالات

معرفی شرکت هواپیمایی آتا

۱۳۹۷ ۲۴ خرداد

چکیده مطلب

آتا ایرلاینز، شرکت هواپیمایی که در سال ۱۳۸۷ تاسیس شد و حدود یک سال بعد، به عنوان شرکت هواپیمایی خصوصی و در شهر تبریز، با ناوگانی متشکل از ۴ فروند هواپیما مک دانل داگلاس MD-83 فعالیت پروازی خودش را در صنعت گردگشگری ایران آغاز کرد

معرفی شرکت هواپیمایی آتا

آشنایی با شرکت های هواپیمایی و ایرلاین های مختلف، در شناخت ناوگان ایرلاین، امکانات و خدمات رسانی شرکت هواپیمایی نقش بسزایی دارد . به همین دلیل بهتر است شما نیز در هنگام انتخاب ایرلاین در زمان خرید بلیط هواپیما، شناخت مناسبی از شرکت هواپیایی و ایرلاین مورد نظرتان داشته باشید . به همین دلیل تصمیم داریم در این مطلب، با معرفی شرکت هواپیمایی آتا، اطلاعات مفیدی راجع به این ایرلاین در اختیارتان قرار دهیم، با وبلاگ پروازیاب همراه باشید.

آتا ایرلاینز، شرکت هواپیمایی که در سال ۱۳۸۷ تاسیس شد و حدود یک سال بعد، به عنوان شرکت هواپیمایی خصوصی و در شهر تبریز، با ناوگانی متشکل از ۴ فروند هواپیما مک دانل داگلاس MD-83 فعالیت پروازی خودش را در صنعت گردگشگری ایران آغاز کرد.

شرکت هواپیمایی آتا


اولین پرواز شرکت هواپیمایی آتا در تاریخ ۱۰ دی ماه سال ۱۳۸۸ از فرودگاه شهر زیبای تبریز به سمت فرودگاه مشهد با موفقیت انجام شد.

می توان گفت که در آغاز فعالیت در بخش پروازهای داخلی هواپیمایی آتا، تنوع و فراوانی پوشش مسیرهای داخلی جزو ویژگی های مثبت این شرکت هواپیمایی محسوب می شد. گرچه هواپیمایی آتا در ابتدای فعالیت خود نیز در زمینه پوشش مسیرهای خارجی نیز مسیر پیشرفت را طی می کرد، به طوری که در سال های ۱۳۹۱ و ۱۳۹۲ به ترتیب رتبه پنجم و چهارم را به خاطر بیشترین تعداد مسافران جابجا شده در طول سال از آن خود کرد و همین پیشرفت ها دلیلی بر بهبود آینده نگری در برنامه های پیش روی این ایرلان شد.


ناوگان شرکت هواپیمایی آتا

می توان گفت برای هر مسافری اهمیت دارد که در هنگام سفرهای هوایی و خرید بلیط هواپیما، قرار است با چه هواپیمایی پرواز کند. از این رو، شناخت تقریبی نسبت به نوع هواپیماها و ناوگان یک ایرلاین می تواند کمک بزرگی در انتخاب ایرلاین باشد. ناوگان آتا ایرلاینز از هواپیماهای زیر تشکیل شده:
۴ فروند هواپیما ایرباس A320 با ظرفیت ۱۸۰ مسافر
۶ فروند هواپیما مک دانل داگلاس MD-83 با ظرفیت ۱۷۲ مسافر
۳ فروند هواپیما بوئینگ 737 با ظرفیت ۱۳۰ نفر

شرکت هواپیمایی آتا


کلاس های پروازی شرکت هواپیمایی آتا

برای اغلب مسافران سفرهای هوایی، یکی از مهمترین مواردی که در هنگام خرید بلیط هواپیما، مطرح است، انتخاب کلاس پروازی است. به طور معمول در بسیاری از هواپیماهای ایرلاین های داخلی، کلاس های پروازی هواپیماهای مختلف به دو نوع تقسیم می شود که شامل کلاس اکونومی و بیزینس کلاس هستند. با توجه به ناوگان شرکت هواپیمایی آتا بهتر است بدانید که اکثر هواپیماهای این شرکت تنها شامل کلاس اکونومی یا اقتصادی هستند و فقط هواپیماهای ایرباس ۳۲۰ این ایرلاین، شامل دو کلاس مجزای اکونومی و بیزینس کلاس می شوند. بنابراین اگر تصمیم دارید با خرید بلیط هواپیما بیزینس کلاس آتا پرواز کنید باید با هواپیماهای ایرباس این ایرلاین سفر کنید.
خرید بلیط هواپیمای کلاس اکونومی، نسبت به بیزینس کلاس، هزینه کمتری را برای مسافران در بر می گیرد. بهتر است بدانید که با وجود اینکه فاصله زیادی بین صندلی های این بخش وجود ندارد، با این حال صندلی های بخش اکونومی با فاصله استانداردی در کنار هم قرار گرفته اند و تنها راحتی بخش بیزینس کلاس را ندارند. در بخش بیزینس کلاس، با توجه به هزینه بیشتری که مسافران این بخش برای رزرو صندلی پرداخت می کنند، فضای قرار گرفتن پاها و نوع صندلی راحت تر بوده و صندلی های این بخش با فاصله بیشتری نسبت به بخش اکونومی در کنار هم قرار گرفته اند و در مسیرهای طولانی مسافران این بخش احساس راحتی بیشتری خواهند داشت و از مزایا و امکانات بیشتری نیز بهره مند خواهند شد.

اطلاعات مفید برای مسافران شرکت هواپیمایی آتا

قبل از بستن چمدان سفرتان، سعی کنید حتما در هنگام خرید بلیط هواپیما، راجع به وسایل ممنوع در پرواز و کالاهای خطرناک مجاز و در کل راجع به وسایلی که بردنشان به داخل هواپیما ممنوع است، اطلاعات کاملی به دست آورید تا در هنگام پرواز دچار دردسر و مشکل نشوید.

با خرید بلیط هواپیما آتا، می توانید یک عدد ساک دستی (ابعاد کیف دستی و یا ساک باید در حد استاندارد باشند) را به صورت رایگان با خودتان به داخل هواپیما ببرید، بنابراین سعی کنید لوازم ضروری و مهمی که در طول پرواز ممکن است به آن ها نیاز داشته باشید را با خود به داخل هواپیما ببرید.

شرکت هواپیمایی آتا

 

چهل و هشت ساعت قبل از سفر check in پروازتان را انجام دهید.

برای پرواز با هواپیماهای آتا ایرلاینز به کدام ترمینال فرودگاه مهر آباد مراجعه کنیم؟

متداول ترین سوال در میان مسافران فرودگاه مهرآباد، پیدا کردن ترمینال هواپیمای پرواز آنهاست. به همین دلیل بهتر است بدانید که تمامی پروازهای ورودی و خروجی شرکت هواپیمایی آتا، در ترمینال شماره ۲ فرودگاه مهرآباد انجام می شود و سعی کنید برای رسیدن به پرواز حتما به موقع خودتان را به ترمینال مورد نظر برسانید. در صورت بروز هرگونه بی دقتی در انتخاب ترمینال، حدود نیم ساعت فاصله را باید طی کنید تا به ترمینال بعدی برسید.

شرکت هواپیمایی آتا

 

به اشتراک بگذارید...
درباره این مطلب دیدگاهی بنویسید...
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش های موردنیاز با * علامت گذاری شده اند.
دیدگاه در رابطه این مقاله وجود دارد.
  نفر این تور را پسندیده اند.