صفحه اصلی مقالات

کاخ با شکوه و بی نظیر ورسای پاریس

۱۳۹۷ ۲۳ خرداد

چکیده مطلب

تا زمان سلطنت لوئی چهاردهم، کاخ رسمی و سلطنتی فرانسه، کاخ لوور بود اما پس از روی کار آمدن او، دستور داد تا کاخ شکوهمندی که نمونه ای از زیبایی، شکوه، بزرگی و پهناوری باشد را در شهر زیبای پاریس بسازند. این کاخ که یکی از بزرگترین و با شکوه ترین قلعه های جهان به شمار می رود و نمونه ای تمام عیار از هنر و معماری قرن هجده فرانسه را به نمایش گذاشته است در دهکده زیبای ورسای ساخته شد و نام ورسای را گرفت.

این بار در پاریس، شهر تکرار عاشقانه ها، به سراغ نمونه ای تمام عیار از هنر و معماری یعنی کاخ ورسای می رویم. کاخی با معماری بی نظیر که هر سانتی متر آن، با هنرمندی تمام طراحی و ساخته شده است و از این قصر، یک شاهکار به تمام معنا پدید آوره که چشم های هر بیننده ای به زیبایی و شکوهش خیره خواهد ماند. بنابر این برای آشنایی با این کاخ بی همتا، با وبلاگ پروازیاب همراه باشید.


تا زمان سلطنت لوئی چهاردهم، کاخ رسمی و سلطنتی فرانسه، کاخ لوور بود اما پس از روی کار آمدن او، دستور داد تا کاخ شکوهمندی که نمونه ای از زیبایی، شکوه، بزرگی و پهناوری باشد را در شهر زیبای پاریس بسازند. این کاخ که یکی از بزرگترین و با شکوه ترین قلعه های جهان به شمار می رود و نمونه ای تمام عیار از هنر و معماری قرن هجده فرانسه را به نمایش گذاشته است در دهکده زیبای ورسای ساخته شد و نام ورسای را گرفت.
طراحی این کاخ به وسیله معماران چیره دستی به نام های لویی لووا طراح فضای سبز ، آندره لونوتر و شارل لبران نقاش و آذینگر زبردست انجام گرفت و همکاری این هنرمندان، یکی از بی نظیر ترین کاخ های سلطنتی جهان را خلق کرد.
اگر برای بازدید از این کاخ سلطنتی باشکوه، به پاریس سفر می کنید، پیشنهاد می کنیم که بازدید از بخش های مختلف این کاخ را که هر کدام جلوه منحصر به فردی از زیبایی هستند را از دست ندهید. در ادامه با معرفی مهمترین بخش های این کاخ، راهنمای شما خواهیم بود.

باغ های خیره کننده ورسای 

این محل به عنوان عظیم ترین باغ قصر های اروپا شناخته می شود که در میان فضای سرسبز و دلنشین باغ ها، آبراه ها، فواره ها و مجسمه های منحصر به فردی وجود دارد که از دیدنشان شگفت زده خواهید شد. حوضچه های تزئین شده با فواره های سلطنتی ، شکوه و عظمت بی نظیری به باغ بخشیده اند. قدم زدن در میان گل ها و درختانی که با نظمی آکنده از زیبایی منظره سازی شده اند و گوش دادن به فواره های موزیکال همراه با طنین دلنواز صدای آب، تجربه ای لذت بخش را برایتان رقم خواهد زد.

کلیسای جامع ورسای

کلیسای جامع ورسای، در بین پنج کلیسای دیگر کاخ، از اهمیت خاصی برخوردار است . در معماری آن از سبک های باروک و گوتیک بهره گرفته شده و در داخل این کلیسا سکویی وجود دارد که شاه در آن جلسه های مخصوص خود را برگزار می کرده است. در این محل می توانید از دیدن گارگویل ها (ناودان هایی با سر و تن انسان یا جانوران افسانه ای یا گاه خوف انگیز ) ، کف پوش های مرمرین  و ستون های زیبایی که نمونه ای تمام عیار از سبک های قرون وسطی و اصول رنسانس هستند، لذت ببرید.

کلیساس نوتردام ورسای

کلیسایی در قلب پاریس، با طراحی به سبک نئوکلاسیک در نزدیکی رود زیبای «سن» که زمانی بزرگترین کلیسای اروپا بوده است. کلیسای نوتردام با مجسمه های چوبی بی نظیر و ناقوس های غول آسایش ، شاهکار معماری گوتیک فرانسوی است. بزرگترین ناقوس آن 13 تن یعنی به اندازه ی سه فیل هندی وزن دارد و سالی چند بار به خصوص در 11 نوامبر که سالروز جنگ جهانی اول است به صدا در می آید.

تالار آیینه

در بازدید از این کاخ با شکوه ، دیدن تالار آیینه را از دست ندهید ، تالار آیینه یکی از خیره کننده ترین و زیبا ترین بخش های کاخ ورسای است . این تالار ۷۳ متری شامل ۱۷ پنجره ی طاق دار است که هر یک از پنجره ها با ۲۱ آینه تزیین و زیباسازی شده اند. در مجموع داخل فضای تالار، نورهایی که از ۳۵۷ آینه منعکس می شوند، زیبایی محسور کننده و حیرت آوری به تالار می بخشند. زیبایی های این تالار فقط انعکاس نور نیست، بلکه مجسمه ها و پیکره های بسیاری در این تالار  وجود دارد که این زیبایی را دو چندان کرده اند.

سالن سلطنتی اپرای ورسای

سالنی پرآوازه، که یکی از بهترین سالن های اپرا و موسیقی جهان است. این سالن توسط آنژ ژاک گابریل طراحی شده است و اجراهای بسیار متنوعی از جمله اپراهای کلاسیک، قطعات ارکسترال و رقص سنتی و باله در آن برگزار می شود. رقص در میان نور خیره کننده ی لوسترها  فضایی رویایی و چشم نوازی را به وجود آورده که می تواند یکی از جذاب ترین خاطرات سفرتان را در این کاخ به شما هدیه کند.

کاخ های جانبی

علاوه بر کاخ سلطنتی، کاخ ها و عمارت های دیگری نیز در محوطه ورسای ساخته شده اند که معروفترین آنها گراند تریانون و پتیت تریانون است، اگر زمان کافی برای بازدید از کاخ ورسای دارید بد نیست به کاخ های جانبی دیگر نیز سری بزنید.

بازارچه های ورسای

به جز کاخ ها و کلیساها ، در ورسای دکه ها و بازارچه های سرپوشیده و رنگارنگی نیز برای گشت و گذار وجود دارد. در میان این بازارچه های پر جنب و جوش ، بازارچه نوتردام محبوبیت خاصی دارد چون در آنجا می توانید از غذاهای لذیذ و تازه ی فرانسوی لذت ببرید، همچنین بازارچه jussieu montreuil  که بهترین جا برای خرید محصولات ارگانیک محسوب می شود.

 

به اشتراک بگذارید...
درباره این مطلب دیدگاهی بنویسید...
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش های موردنیاز با * علامت گذاری شده اند.
دیدگاه در رابطه این مقاله وجود دارد.
  نفر این تور را پسندیده اند.