صفحه اصلی مقالات

آشنایی با شرکت هواپیمایی کیش ایر

۱۳۹۷ ۱۲ خرداد

چکیده مطلب

جزیره کیش به دلیل اینکه یکی از مناطق پر مخاطب و گردشگر پذیر کشور به شمار می رود، همواره نیازمند ارتباط و دسترسی آسان با سایر شهر های ایران بوده و به همین منظور و به دلیل توسعه صنعت هواپیمایی کشور و همچنین گردشگری جزیره زیبای کیش، در سال 1370 شرکت هواپیمایی کیش ایر در این جزیره آغاز به کار کرد.

آشنایی با شرکت هواپیمایی کیش ایر

جزیره کیش به دلیل اینکه یکی از مناطق پر مخاطب و گردشگر پذیر کشور به شمار می رود، همواره نیازمند ارتباط و دسترسی آسان با سایر شهر های ایران بوده و به همین منظور و به دلیل توسعه صنعت هواپیمایی کشور و همچنین گردشگری جزیره زیبای کیش، در سال 1370 شرکت هواپیمایی کیش ایر در این جزیره آغاز به کار کرد.

این ایرلاین که یک ایرلاین خصوصی و متعلق به منطقه آزاد کیش است فعالیت خود را با تجارت دو فروند هواپیما در سال 1371 آغاز کرده و با توسعه گردشگری جزیره کیش، این شرکت هواپیمایی نیز اقدام به توسعه و ارتقاء ناوگان هوایی خود کرد.

شرکت هواپیمایی کیش ایر فعالیت خود را با دو فروند هواپیمای توپولف آغاز کرده و با ممنوع اعلام شدن بهره گیری از این نوع هواپیماها، آنها را کنار گذاشته و هواپیماهایی جدید جایگزین آنها کرد.

هم اکنون این شرکت هواپیمایی در ناوگان خود از تعداد 12 هواپیما متشکل از 2 فروند ایرباس 320، 2 فروند ایرباس 321، 3 فروند فوکر 100 و 5 فروند مک دانل داگلاس ام دی 80 بهره برده که این 12 فروند در مجموع امکان جابجایی 509  نفر را دارند.

شرکت هواپیمایی کیش ایر توانسته با ارائه خدمات شایسته به مسافران و گردشگران به عضویت یاتا درآمده و همچنین موفق به اخذ استاندارهای بین المللی لازم نیز گردیده است. این شرکت هواپیمایی توانسته لقب اولین شرکت هواپیمایی در ایران را که موفق به دریافت استاندارد ایمنی هوانوردی IOSA شده است را به خود اختصاص دهد.

کلاس های پروازی هواپیمایی کیش ایر

پرواز های شرکت هواپیمایی کیش ایر در دو کلاس اکونومی یا معمولی و تجاری یا همان بیزینس کلاس انجام میشود. پروازهای اکونومی این شرکت هواپیمایی به مقاصد مختلف ایران صورت می گیرد و اما پروازهای بیزینس آن مختص به پرواز های تهران – کیش و تهران – مشهد بوده و در این مسیرها تنها این کلاس پروازی توسط شرکت کیش ایر ارائه می گردد.

مسیرها و مقاصد پروازی هواپیماهای کیش ایر

هواپیماهای ایرلاین کیش ایر همه روزه به مقاصد مختلفی در ایران و جهان به پرواز درآمده و سهم بسیاری از جابجایی مسافران و گردشگران را به خود اختصاص داده است.

پرواز داخلی هواپیماهای این شرکت هواپیمایی به مقصد شهرهای بوشهر، آبادان، یزد، جزیره ابوموسی، بندرعباس، بندر عسلویه، اهواز، اراک، اصفهان، کرمانشاه، کرمان، مشهد، تهران، ماهشهر، رشت، قشم، کیش، شهرکرد، شاهرود، شیراز، تبریز، همدان و زنجان بوده و همچنین این شرکت هواپیمایی روزانه پروازهایی را به مقصد عراق، عمان، سوریه، ترکیه، دبی، شارجه و آذربایجان انجام می دهد.

 

قوانین حمل بار کیش ایر

ایرلاین کیش ایر نیز مانند سایر شرکت های هواپیمایی معتبر دنیا، قوانین خاصی برای میزان مجاز حمل بار مسافر داشته که در آن هر مسافر اجازه دارد یک کیف دستی با وزن حدود 5 کیلوگرم با خود به داخل کابین هواپیما ببرد.

همچنین مسافران این شرکت هواپیمایی می توانند به میزان 25 تا 30 کیلوگرم بار به قسمت تحویل بار پرواز تحویل داده و در صورت افزایش وزن بار، مجبور به پرداخت جریمه اضافه بار می شوند.

خرید بلیط هواپیمایی کیش ایر

برای خرید بلیط پروازهای شرکت هواپیمایی کیش ایر می توانید به سامانه رزرو و خرید بلیط پروازیاب مراجعه کرده و با انتخاب روز و مقصد سفر، به راحتی بلیط پرواز مدنظر خود را خریداری نمایید.

 

به اشتراک بگذارید...
درباره این مطلب دیدگاهی بنویسید...
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش های موردنیاز با * علامت گذاری شده اند.
دیدگاه در رابطه این مقاله وجود دارد.
  نفر این تور را پسندیده اند.