صفحه اصلی مقالات

نکاتی جالب برای هیجان انگیز کردن سفر

۱۳۹۷ ۶ خرداد

چکیده مطلب

درست است که سفر کردن پر از تجربه های جدید و تازه است، اما نمی توان این موضوع را نادیده گرفت که با اضافه کردن هیجان به این تجربه های جدید، تا چه حدی می توان لذت سفر را افزایش داد. به همین دلیل ما در این مطلب می خواهیم نکاتی را به شما آموزش دهیم که سفرتان را هیجان انگیز ترخواهند کرد.

نکاتی جالب برای هیجان انگیز کردن سفر

درست است که سفر کردن پر از تجربه های جدید و تازه است، اما نمی توان این موضوع را نادیده گرفت که با اضافه کردن هیجان به این تجربه های جدید، تا چه حدی می توان لذت سفر را افزایش داد. به همین دلیل ما در این مطلب می خواهیم نکاتی را به شما آموزش دهیم که سفرتان را هیجان انگیز ترخواهند کرد. با وبلاگ پروازیاب همراه باشید.

مهمترین چیز برای تجربه یک سفرهیجان انگیز، این است که همه مسائل مربوط به خانه را برای چند روزی فراموش کنید و تنها هدف تان لذت بردن از سفر و تجربه های هیجان انگیزی باشد که در این مسیر نصیب تان خواهد شد. 

مثل یک توریست باشید نه مسافر

حتما این سوال برایتان پیش آمده است که منظور از این جمله چیست که مثل توریست باشیم نه مسافر!! شاید با خودتان تصور می کنید که با خرید بلیط هواپیما، رزرو هتل و بستن چمدان، سفرتان را شروع می کنید، روزهای سفرتان را تا نزدیک ظهر درهتل می خوابید و بعد از صرف نهار در رستوران هتل، به بازدید مکان های تفریحی شهر می روید و دوباره برای شام و استراحت به تخت گرم و نرمتان در هتل بازمی گردید. می توان گفت این سبک سفر کردن برای هیچ توریستی جذاب نیست، توریست ها برای استراحت کردن سفر نمی کنند، اگر می خواهید سفرتان را هیجان انگیز کنید، باید مانند توریست ها، با روشن شدن هوا، از هتل و اقامتگاه تان بیرون بزنید و در طول روز از کوچکترین جاذبه ای در مقصدتان نگذرید.

از شرکت در فستیوال ها و برنامه های مختلف استقبال کنید

اگر زمان سفرتان با تاریخ برگزاری یکسری از برنامه ها و فستیوال ها هماهنگ بود، به هیچ وجه شرکت در این برنامه ها را از دست ندهید. این برنامه ها می توانند شامل فستیوال، تئاتر،مسابقه های مختلف و یا حتی شرکت در یک مراسم عروسی محلی و ساده باشد؛ شرکت در اینگونه برنامه ها، علاوه بر لحظات شاد و خاطره های فراموش نشدنی که برایتان می سازد، می تواند تجربه و درک متفاوتی از فرهنگ مردم آن منطقه را به شما تزریق کند.

سری به جاذبه های بکر و ناشناخته بزنید

مکان های توریستی با همه شهرت و زیبایی هایی که دارند، همیشه مملوء از مردم، شلوغی و سر و صدا هستند. گرچه ما همیشه توصیه می کنیم که برای رزرو هتل، بهتر است هتل های نزدیک به جاذبه های گردشگری را انتخاب کنید، اما این موضوع به این دلیل نیست که فقط جاذبه های گردشگری مقصد سفر اهمیت دارند و تنها باید از آنها دیدن کنید. اکثر شهرها به جز مناطق توریستی، جاذبه های ناشناخته و بکری هم دارند که گاهی فقط بومی های منطقه از وجودشان خبر دارند. پس برای اینکه کمی ماجراجویی و هیجان به سفرتان اضافه کنید، بد نیست که کمی از هتل تان فاصله بگیرید و به طبیعت و منطقه های بکر بروید.

غذاهای سنتی هر منطقه را امتحان کنید

تجربه های جدید در سفر کردن، نه تنها شامل دیدن جاذبه ها و آشنایی با آدم هایی با فرهنگ و سنت های جدید میشود، بلکه امتحان غذاهای محلی و طعم های تازه نیز می تواند جزئی از تجربه های جذاب سفر باشد؛ به خصوص اگر به کشوری جدید سفر می کنید و برای اولین بار تصمیم دارید غذاهای عجیب و غریبی را امتحان کنید. البته بهتر است برای امتحان کردن غذاهای سنتی، به جای سفارش از منوی رستوران هتل، با پرس و جو از مردم شهر در یکی از رستوران های محلی پر طرفدار غذای دلخواهتان را سفارش دهید.

به جای رزرو هتل، اقامتگاه های سنتی و بومگردی را انتخاب کنید

خوشبختانه امروزه در اکثر شهرهای توریستی، علاوه بر هتل های مدرن، هتل ها و اقامتگاه هایی به سبک سنتی و یا حتی هتل هایی که زمانی کاروانسرا بوده اند نیز وجود دارند و به مسافر ها این امکان را می دهند که خیلی راحت بتوانند از طریق سامانه اقامت 24، از بین هتل های متنوع مقصد، با مقایسه قیمت و امکانات آنها بهترین گزینه را برای سفر خود انتخاب و رزرو کنند.

خودتان را به دست سرنوشت بسپارید

شاید در طول سفر فرصتی برای گشت و گذار و دیدن بخش های مختلف شهر نداشته باشید، ولی می توانید برای هیجان انگیز کردن سفرتان، یکی از اتوبوس های شهر را برای سوار شدن انتخاب کنید و تا آخرین ایستگاه همراهی اش کنید و ببینید که سرنوشت شما را به کجا می برد و کدام بخش های شهر را خواهید دید.

به اشتراک بگذارید...
درباره این مطلب دیدگاهی بنویسید...
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش های موردنیاز با * علامت گذاری شده اند.
دیدگاه در رابطه این مقاله وجود دارد.
  نفر این تور را پسندیده اند.