صفحه اصلی مقالات

خوردن چه غذاهایی در طول پرواز برایتان دردسرساز خواهد شد؟

۱۳۹۷ ۶ خرداد

چکیده مطلب

ما در این مطلب تصمیم داریم شما را با غذاهایی که خوردن آنها قبل از پرواز می تواند داخل هواپیما برایتان مشکل گوارشی به وجود آورد، آشنا کنیم. با وبلاگ پروازیاب همراه باشید.

سفر کردن نه تنها از لحظه ی رسیدن به مقصد، بلکه از زمانی که شما چمدانتان را می بندید، شروع می شود. اگر تصمیم دارید در طول سفر از تک تک لحظه های سفرتان لذت ببرید، باید از کوچکترین تصمیم های نادرستی که ممکن است در طول سفر بگیرید، اجتناب کنید. ما در این مطلب تصمیم داریم شما را با غذاهایی که خوردن آنها قبل از پرواز می تواند داخل هواپیما برایتان مشکل گوارشی به وجود آورد، آشنا کنیم. با وبلاگ پروازیاب همراه باشید.

تصور کنید، بعد از اینکه طبق برنامه ریزی هایتان رزرو هتل، خرید بلیط هواپیما و جمع کردن وسایل مورد نیازتان را انجام دادید، تصمیم دارید کمی تنقلات برای مسیر راه و داخل هواپیما بردارید، بهتر است بدانید که نه تنها باید درانتخاب تنقلات تصمیم هوشمندانه ای بگیرید، بلکه باید در انتخاب غذاهایی که قبل از پرواز می خورید هم دقت و وسواس زیادی به خرج دهید. زیرا فشار داخل هواپیما و استرس پرواز می توانند حسابی حال و روز دستگاه گوارش شما را دگرگون کنند.

قبل از سفرهای هوایی این غذاها را نخورید:

خانواده آجیل ها

آجیل ها جزو اصلی تنقلات مسیر راه اکثر مسافران را تشکیل می دهند و تقریبا می توان گفت درون کیف هر مسافری بسته های پسته، بادام هندی و کلی آجیل های شور و خوشمزه پیدا می شود. اما همین آجیل های خوشمزه در طول سفرهای هوایی می توانند برای سیستم گوارشی شما حسابی دردسر ایجاد کنند، پس بهتر است آجیل هایی که برای سفر خریده اید را داخل چمدانتان بگذارید و این بسته های خوشمزه را در زمان رسیدن به مقصد و هتل باز کنید و با خیال راحت نوش جان کنید.

غذاهای فست فودی

با اینکه داخل فرودگاه پر شده از فست فودهایی که با بوی وسوسه کننده شان، می توانند هر مسافری را به سمت خود بکشانند،اما ما به شما توصیه می کنیم که تا جایی که می توانید از این فست فودها دوری کنید چون قطعا داخل هواپیما شما را دچار مشکل می کنند. به این فکر کنید که می توانید فست فودها و غذاهای خوشمزه ای را در طول سفرتان امتحان کنید و احتمالا در نزدیکی هتلی که رزرو کرده اید فست فودها و رستوران های متنوعی وجود دارد و می توانید بدون پشیمانی و ایجاد مشکل برای خودتان، از خوردن غذاهای فست فودی لذت ببرید.

غذاهای چرب

خوردن غذاهای چرب و سنگین قبل از سفرهای هوایی می تواند یکی از بزرگترین اشتباهات هر مسافری باشد. زیرا فشار داخل کابین هواپیما و پرواز در ارتفاع می تواند در جریان طبیعی خون در بدن شما اختلال ایجاد کند. زمانی که شما قبل از پرواز بخصوص پروازهای طولانی مدت، غذاهای چرب مصرف می کنید، احتمال اینکه فشار خون شما تغییر بیشتری داشته باشد، افزایش می یابد. به همین دلیل بهتر است به جای غذاهای چرب و سنگین، غذای سبک تری را انتخاب کنید.

غذاها و تنقلات شور

اگر جزو افرادی هستید که عادت دارید وعده های غذایی تان را با مقدار زیادی نمک میل کنید، این عادت بد نه تنها در طول زندگی بلکه در هنگام پرواز هم می تواند برایتان مشکل ساز شود. حتی خوردن یک چیپس ساده قبل از پرواز می تواند باعث ورم کردن دست و پا و افزایش فشار خون تان شود. پس بهتر است برای راحتی خودتان در طول پرواز، خوردن تنقلات و غذاهای شور و پر نمک را کنار بگذارید.

غذاهای نفخ آور

زمانی که شما در سطح بالایی از زمین در حال پرواز هستید، همین افزایش ارتفاع باعث تجمع گاز درون روده های شما می شود. حال تصور کنید که قبل از پرواز غذاهای نفخ آوری مثل حبوبات، آش، ماکارونی، غذاهای سرخ کردنی، سبزیجاتی مثل کلم، گل کلم و یا سیرو پیاز، غذاهای پر روغن و... مصرف کرده اید. این موضوع حتما در طول پرواز شما را اذیت خواهد کرد.

نوشیدنی های گازدار

نه در داخل فرودگاه و نه همراه وعده غذایی قبل از پروازتان به هیچ عنوان برای رفع تشنگی از نوشابه های گازدار استفاده نکنید. زیرا شرایط داخل کابین هواپیما با همراهی این نوشابه های گازدار حتما دستگاه گوارشتان را دچار مشکل خواهد کرد. در حالی که می توانید با صرف نظر از خوردن نوشیدنی های گازدار لحظه های راحت تری را در داخل هواپیما به خودتان هدیه کنید.

 

به اشتراک بگذارید...
درباره این مطلب دیدگاهی بنویسید...
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش های موردنیاز با * علامت گذاری شده اند.
دیدگاه در رابطه این مقاله وجود دارد.
  نفر این تور را پسندیده اند.