صفحه اصلی مقالات

بلیط هواپیما لارستان

۱۳۹۷ ۵ خرداد

چکیده مطلب

لارستان که در میان همگان با نام لار شهرت دارد، یکی از شهر های استان فارس بوده که در فاصله 330 کلیومتری شیراز و 190 کیلومتری بندرعباس واقع شده است. این شهر بر اساس آثار بدست آمده در باستان شناسی هایی که در اطراف آن انجام شده است، قدمتی چندین هزار ساله داشته است

لارستان که در میان همگان با نام لار شهرت دارد، یکی از شهر های استان فارس بوده که در فاصله 330 کلیومتری شیراز و 190 کیلومتری بندرعباس واقع شده است. این شهر بر اساس آثار بدست آمده در باستان شناسی هایی که در اطراف آن انجام شده است، قدمتی چندین هزار ساله داشته و همه سال اشیاء قدیمی فراوانی در این شهر یافت می شود.

لارستان در دوره زندیه و قاجار سرزمینی وسیع بوده‌ که وسعت این حوزه جغرافیایی ۱۲۰۰۰ کیلومتر مربع است. بیشتر مردم شهرستان لارستان به زبانی به نام لارستانی صحبت می‌کنند که شاخه‌ای از زبان پهلوی باستان بوده و ریشه در فرهنگ و هنر ایران بزرگ دارد.

جاذبه های گردشگری لارستان

در شهر لارستان گنبدهای نمکی فراوانی به چشم می خورد که چهره این منطقه بزرگ را دگرگون کرده است. گنبدهای که از رسوبات نمک طی میلیون‌ها سال به سطح زمین رسیده و همواره در حال رشد هستند. گنبدهای نمکی در لارستان امروزه به ارتفاعات مهمی تبدیل شده که با تنوع رنگها، چشم‌ها به آن خیره می‌گردد و یکی از مهمترین جاذبه‌های گردشگری در لارستان به‌شمار می‌آیند.

فرودگاه لارستان که با کد یاتا LRR شناخته می شود، در سال 1339 تاسیس شده و یکی از مهمترین ارکان ورود و خروج مسافران و گردشگران به جنوب کشور است.

بیشتر مردمان این شهر در کشورهای حوزه خلیج فارس در حال انجام فعالیت و کسب و کار بوده به همین منظور در سال 1372 این فرودگاه به عنوان مرزر هوایی معرفی شده است.

فرودگاه لارستان در حال حاضر با 80% درصد پروازهای خارجی به مقاصد دبی- کویت و قطر و شارجه و 20% درصد پروازهای داخلی به مقصد تهران  توسط شرکتهای هواپیمایی ایران ایر- آسمان - ایر عربیا و فلای دبی به عنوان یکی از فرودگاه های مهم کشور محسوب می گردد به طوری که سایت رادار RCAG که پوشش راداری ، نظارتی و فرکانسی پروازهای منطقه جنوب کشور تا تنگه هرمز را در بر می گیرد ، زیر نظر این فرودگاه قرار دارد.

گفتنی است طبق آخرین آمار منتشر شده این فرودگاه به لحاظ تعداد پروازهای خارجی در رتبه ششم فرودگاه های کشور قرار گرفته و همچنین در سال 2016 تعداد 3.732.198 مسافری که بلیط پرواز لارستان را خریداری کرده و یا قصد سفر از این شهر به مقاصد مختلف جهان را داشتند، از طریق این فرودگاه سفر خود را انجام داده اند.

 

به اشتراک بگذارید...
درباره این مطلب دیدگاهی بنویسید...
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش های موردنیاز با * علامت گذاری شده اند.
دیدگاه در رابطه این مقاله وجود دارد.
  نفر این تور را پسندیده اند.