صفحه اصلی مقالات

بلیط هواپیما شیراز

۱۳۹۷ ۲ خرداد

چکیده مطلب

شیراز یکی از قدیمی ترین شهر های ایران بوده که به عنوان پایتخت استان فارس نیز شناخته می شود. این شهر که در طول تاریخ با نام های متعددی نظیر تیرازیس و شیرازیس نیز شناخته می شد، دارای تاریخ و تمدن کهنی بوده و بناها و جاذبه های گردشگری تاریخی فراوانی را در دل خود جای داده است.

شیراز یکی از قدیمی ترین شهر های ایران بوده که به عنوان پایتخت استان فارس نیز شناخته می شود. این شهر که در طول تاریخ با نام های متعددی نظیر تیرازیس و شیرازیس نیز شناخته می شد، دارای تاریخ و تمدن کهنی بوده و بناها و جاذبه های گردشگری تاریخی فراوانی را در دل خود جای داده است.

بر طبق سندهای تاریخی به دست آماده، اولین سکونت دائمی در شیراز حدودا به دوره ساسانیان و حتی پیش از آن برگشته و نام شیراز بر روی سفالینه های کشف شده مربوط به دوره ساسانیان و در سده دوم پس از میلاد به وضوح دیده می شود.

شیراز به دلیل واقع شدن در منطقه کوهستانی زاگرس، دارای آب و هوای معتدل بوده و سبب شده تا باغ ها و مناظر بی نظیر و سر سبزی در این شهر وجود داشته باشد. در زیبایی های این باغ ها به ویژه باغ های بهار نارنج شیراز باید گفت که فصل بهار و ماه اردیبهشت در این شهر بسیار دیدنی و خاص بوده و همواره بهترین زمان برای سفر به این شهر را اردیبهشت می دانند به نوعی که در اشعار فراوانی این موضوع به وضوح دیده می شود .

همچنین در اهمیت شیراز و ماه اردیبهشت آن می توان گفت که در تقویم رسمی کشور روز 15 اردیبهشت با تصویب شورای شهر شیراز و مجلس شورای اسلامی، با نام شیراز نام گذاری شده و همه ساله در این روز مراسم ویژه ای در این شهر برگزار می شود که گردشگران فراوانی را نیز به سوی خود فرا میخواند.

جاذبه های گردشگری شیراز

شیراز مهد تاریخ و تمدن و همچنین تابلوی بی نظیری از زیبایی در فصل بهار و ماه اردیبهشت بوده که سبب شده همه روزه در این ایام، مسافران و گردشگران فراوانی با خرید بلیط پرواز و یا روش های دیگر خود را به این شهر رسانده تا از زیبایی ها و جاذبه های فراوان آن بهره مند شوند.

در شیراز همانطور که گفته شد، جاذبه های طبیعی فروانی نظیر آبشار کوهمره سرخی، برم دلک، پارک قلعه بند و باغ پرندگان شیراز وجود دارد که در سفر به این شهر می توان از آنها بازدید کرد. همچنین این شهر به عنوان سومین حرم اهل بیت در ایران نیز شناخته شده که این شهر را از نظر گردشگری مذهبی نیز دارای اهمیت و ارزش می کند.

با سفر به شیراز می توان از جاذبه های تاریخی نظیر تخت جمشید، پاسارگاد، آرامگاه حافظ و سعدی و بسیاری بناهای تاریخی دیگر بازدید کرد و با تاریخ و تمدن این سرزمین کهن آشنا شد.

فرودگاه شیراز و خرید بلیط پرواز شیراز

فرودگاه بین المللی شیراز که با نام فرودگاه دستغیب نیز شناخته می شود، در میان فرودگاه های ایران پس از فرودگاه مهرآباد تهران، شهید هاشمی نژاد مشهد و فرودگاه امام خمینی تهران، در جایگاه چهارم از نظر تعداد رفت و آمد مسافران قرار دارد.

این فرودگاه که با کد یاتا SYZ شناخته می شود علاوه بر پرواز های شهرهای داخلی، به تعدادی  از کشورهای دیگر بویژه کشور های حوزه خلیج فارس نیز پرواز انجام می شود.

روزانه از طریق فرودگاه شیراز بیش از 120 پرواز داخلی و 10 پرواز خارجی انجام می شود و مسافران می توانند با خرید بلیط پرواز از شیراز به مقاصد مختلف در ایران و جهان سفر کرده و یا برای دیدن جاذبه های گردشگری این شهر به شیراز بیایند.

هتل های شیراز

شیراز به دلیل اینکه یکی از پر مخاطبترین شهر های گردشگری کشور بشمار می آید دارای هتل های فراوانی نظیر، هتل پارس شیراز، بزرگ شیراز، زندیه، هما و بسیاری دیگر بوده که مسافران می توانند با رزرو هتل در شیراز از آنها برای اقامت خود بهره مند شوند.

 

به اشتراک بگذارید...
درباره این مطلب دیدگاهی بنویسید...
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش های موردنیاز با * علامت گذاری شده اند.
دیدگاه در رابطه این مقاله وجود دارد.
  نفر این تور را پسندیده اند.