صفحه اصلی مقالات

نگاهی به جزیره کیش، نگین خلیج فارس

۱۳۹۷ ۱۹ اردیبهشت

چکیده مطلب

جزیره زیبا و آفتابی کیش یکی از جزایر شاخص جنوب ایران و استان هرمزگان بوده همه ساله در تمام ایام سال پذیرای گرشگران و مسافران بسیاری است.

جزیره زیبا و آفتابی کیش یکی از جزایر شاخص جنوب ایران و استان هرمزگان بوده همه ساله در تمام ایام سال پذیرای گرشگران و مسافران بسیاری است. جزیره کیش به عنوان چهارمین مقصد گردشگری در جنوب غرب آسیا از سوی سازمان گردشگری اعلام شده‌ و وجود جاذبه‌های گردشگری، فضاهای زیبا و دیدنی، چشم‌انداز بسیار زیبای دریای هرمز علت این امراست.

جاذبه های گردشگری کیش

جزیره کیش به دلیل ماهیت گردشگری خود، طی سال‌های اخیر مورد توجه قرار گرفته‌است. علاوه بر آثار تاریخی این جزیره که همواره مورد توجه گردشگران بوده ، پارک‌های ساحلی و تفریحی مانند تم پارک آبی اوشن، پارک هنر، ساحل مرجانی، سواحل ماسه‌ای-مرجانی، باغ وحش، آکواریوم، باغ پرندگان کیش، دلفیناریوم، شهر زیر زمینی کاریز، کلبه هور، کشتی‌های تفریحی و همچنین کشتی به گل نشسته یونانی از دیگر دیدنی‌های کیش هستند.

خرید بلیط پرواز کیش و فرودگاه کیش KIH=>Kish – KIH

جزیره کیش به دلیل اینکه یکی از اصلی ترین مقاصد گردشگری کشور شمار می آید، همواره شرکت های مختلف هواپیمایی اقدام به تهیه بلیط چارتر کیش KIH=>Kish – KIH کرده و مسافران می توانند با خرید بلیط هواپیمای کیش همه روز به این جزیره سفر کرده و از سفر به این جزیره لذت ببرند.

فرودگاه بین المللی کیش KIH=>Kish – KIH در سال 1356 فاز 1 فرودگاه که اصلی ترین بخش آن نیز محسوب می شد و نیز قسمتی از فاز 2 ساخته و به بهره برداری رسید . همچنین در سال 1373 با تجهیز کردن باند فرودگاه به چراغ های مخصوص پرواز در شب، پروازهای شبانه از نقاط مختلف به کیش برقرار شد. در این زمان فرودگاه کیش به یکی از مهم ترین و بزرگترین و پر رفت و آمد ترین فرودگاه های کشور بعد از فرودگاه مهرآباد تهران تبدیل شده بود.

در سال 2016 میلادی 30.677.430  مسافر و گردشگر با خرید بلیط پرواز به این جزیره سفر کرده و یا این جزیره را به مقصد های مختلف ترک کرده اند و همچنین تعداد 23.914 نشست و برخواست هواپیما در فرودگاه کیش در این سال ثبت شده است و 2.825.549 کیلوگرم بار نیز توسط هواپیماهای کیش حمل شده اند.

 

منبع : وبلاگ پروازیاب

 

 

به اشتراک بگذارید...
درباره این مطلب دیدگاهی بنویسید...
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش های موردنیاز با * علامت گذاری شده اند.
دیدگاه در رابطه این مقاله وجود دارد.
  نفر این تور را پسندیده اند.