صفحه اصلی مقالات

بم، شهر خشتی تاریخ و فرهنگ ایران

۱۳۹۷ ۱۵ اردیبهشت

چکیده مطلب

بم یکی از شهر های تاریخی ایران بوده که در ناحیه جنوب شرقی کشور و در استان کرمان واقع شده است. این شهر یکی از قطب های اصلی گردشگری ایران و استان کرمان بوده و به عنوان قلب تپنده گردشگری کرمان شناخته می شود.

بم یکی از شهر های تاریخی ایران بوده که در ناحیه جنوب شرقی کشور و در استان کرمان واقع شده است.

این شهر یکی از قطب های اصلی گردشگری ایران و استان کرمان بوده و به عنوان قلب تپنده گردشگری کرمان شناخته می شود.

شهر بم جاذبه های گردشگری بسیاری داشته و همین موضوع سبب شده تا همه روزه مسافران و گردشگران بسیاری برای بازدید از این جاذبه ها، با خرید بلیط پرواز بم و یا روش های دیگر به این شهر سفر کنند.

از معروف ترین جاذبه های گردشگری تاریخی بجای مانده در این شهر می توان به ارگ بم، بزرگترین سازه خشتی جهان اشاره کرد که ثبت فهرست میراث جهانی یونسکو شده است. این شهر همچنین جاذبه های گردشگری فراوان دیگری نظیر رودخانه آدوری، ییلاق دهکبری، پست آفرود کپوت و بسیار نقاط دیگر داشته که می توان با سفر به شهر بم از این مکان ها بازدید کرد.

فرودگاه بم bam – BXRو خرید بلیط هواپیمای بم

فرودگاه بم که با کد یاتا BXR شناخته می شود در بخش شرقی شهر بم واقع شده است. این فرودگاه در سال 1389 به عنوان یکی از فرودگاه های مرزی هوایی کشور معرفی شده و از این دست فرودگاه های کشور بشمار می آید.

در سال 2016 تعداد 83.379 مسافر با خرید پرواز بم، به این شهر سفر کرده و یا از این شهر به مقاصد دیگری از کشور سفر کرده اند.

هتل های بم

شهر بم به دلیل اینکه جاذبه های گردشگری بسیاری دارد و سفر های زیادی به این شهر همه روزه صورت می گیرد، هتل های مناسب بسیاری داشته، که می توان از هتل 4 ستاره پارسیان آزادی، هتل 4 ستاره ارگ، هتل ارم و بسیاری دیگر نام برد.

 

منبع : وبلاگ پروازیاب

 

به اشتراک بگذارید...
درباره این مطلب دیدگاهی بنویسید...
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش های موردنیاز با * علامت گذاری شده اند.
دیدگاه در رابطه این مقاله وجود دارد.
  نفر این تور را پسندیده اند.