صفحه اصلی مقالات

با بوشهر بیشتر آشنا شویم

۱۳۹۷ ۱۰ اردیبهشت

چکیده مطلب

شهر بوشهر، شهری بندری در جنوب غربی ایران بوده و همچنین مرکز استان بوشهر نیز است. این شهر بندری شبه جزیره بوده و از سمت شمال غربی و جنوب به خلیج فارس منتهی می شود.

شهر بوشهر، شهری بندری در جنوب غربی ایران بوده و همچنین مرکز استان بوشهر نیز است. این شهر بندری شبه جزیره بوده و از سمت شمال غربی و جنوب به خلیج فارس منتهی می شود. این شهر در دوران نادر شاه افشار رونق گرفته و در دوران های گوناگون با نام های مختلفی چون رام اردشیر، ابوشهر و ریشهر خوانده می شد.

این شهر به دلیل اینکه در کنار ساحل خلیج فارس واقع شده، یکی از شهر های بندری مهم کشور بشمار می آید و عواملی مانند وجود نیروگاه اتمی، کشتی سازی و صیادی رونق بسیاری به این بندر بخشیده است. همچنین این بندر یکی از بنادر اصلی فعال در حوزه صادرات و واردات کشور بشمار می آید.

بوشهر به دلیل قدمت زیاد، جاذبه های تاریخی بسیاری نظیر، ریشهر، آب انبار اقوام، عمارت دهدشتی، خانه قاضی، مدرسه سعادت و بسیار جاذبه های دیگر داشته که این شهر را به یکی از مقاصد سفر و گردشگری نیز بدل ساخته است.

فرودگاه و خرید بلیط پرواز بوشهر

فرودگاه بوشهر، فرودگاه اصلی شهر و استان بوشهر است. این فرودگاه در سال‌های پیش از انقلاب کانون پروازهای زیادی به ایران بوده‌ و یکی از دو فرودگاه اصلی کشور در دوران خود محسوب می‌شد. فرودگاه بوشهر نخستین مقصد دو شرکت هواپیمایی بریتیش ایرویز انگلستان و کی‌ال‌ام هلند در ایران بوده و گفتنی است که نخستین هواپیمایی که در این فرودگاه به زمین نشست، هواپیمای از نوع یونکرز و ساخت کشور آلمان بود.

در سال 2016 میلادی تعداد بیش از 4 میلیون و پانصد هزار نفر با خرید بلیط هواپیما بوشهر و یا خرید بلیط پرواز از بوشهر از طریق این فرودگاه جابجا شده اند و در مجموع تعداد 3 هزار و 55 نشست و برخاست هواپیما در این فرودگاه صورت گرفته است.

هتل های بوشهر

بوشهر به دلیل اینکه همه روزه شاهد مسافران و گردشگران بسیاری است، هتل های مناسبی را برای اقامت و اسکان آنها تدارک دیده که می توان از هتل دلوار بوشهر، ساحلی پرواز، پلاس هیرون و بسیاری دیگر نام برد.

منبع : وبلاگ پروازیاب

 

 

به اشتراک بگذارید...
درباره این مطلب دیدگاهی بنویسید...
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش های موردنیاز با * علامت گذاری شده اند.
دیدگاه در رابطه این مقاله وجود دارد.
  نفر این تور را پسندیده اند.