صفحه اصلی مقالات

آشنایی با بزرگترین شرکت های هواپیمایی جهان

۱۳۹۷ ۹ فروردین

چکیده مطلب

آشنایی با بزرگترین شرکت های هواپیمایی جهان همه روزه در تمام جهان پرواز های مختلفی با مبدا و مقصد های گوناگونی انجام می شود. این پرواز ها توسط شرکت های هواپیمایی کوچک و بزرگی با نام های گوناگون صورت گرفته و هر شرکت هواپیمایی با توجه به وسعت و تعداد هواپیما های خود سهمی از این پرواز ها را به خود اختصاص می دهد. بزرگ ترین شرکت های هواپیمایی جهان از جنبه های مختلفی تعیین می شوند. تعداد ناوگان هواپیمایی، تعداد جابجایی مسافر، میزان درآمد و سود، ارزش دارایی ها، سهم بازار، تعداد کشورهای تحت پوشش و تعداد مسافر بین المللی از جمله معیارها برای تعیین بزرگ ترین ایرلاین ها هستند. با وبلاگ پرواز یاب در معرفی برخی از بزرگترین شرکت های هواپیمایی جهان از نظر تعداد ناوگان، همراه باشید.

هواپیمایی چین شرقی | China Eastern Airlines

شرکت هواپیمایی چاینا ایسترن یا چین شرقی در شانگهای چین قرار دارد. برخلاف نام این شرکت هواپیمایی، ایرلاین چین شرقی به تمام نقاط دنیا پرواز انجام می دهد و هواپیماهای بسیار زیادی نیز برای این کار در اختیار دارد. در واقع، هواپیمایی چین شرقی با ۳۴۹ هواپیما در ناوگان هوایی خود به صدها مقصد در سرتاسر دنیا پرواز انجام می دهد.

شرکت هواپیمایی چین شرقی عضو اتحاد هواپیمایی اسکای تیم (SkyTeam) است و سال گذشته این ایرلاین بیش از ۷۳ میلیون مسافر را به نقاط مختلف جهان جابجا کرد.

ایر کانادا | Air Canada

شاید کانادا در مقایسه با جمعیت چین، کشوری کوچک به نظر برسد، اما از نظر تعداد ناوگان هواپیمایی با آن برابری می کند. دفتر مرکزی ایرکانادا در شهر مونترال قرار دارد اما تورنتو بزرگ ترین قطب فعالیت های آن به شمار می رود. شرکت هواپیمایی ایرکانادا حامل پرچم کشور کانادا بوده و یکی از اعضای اتحاد هواپیمایی استار الاینس (Star Alliance) محسوب می شود. هواپیمایی ایر کانادا با تعداد 354 هواپیما به ۱۷۸ مقصد در سرتاسر دنیا پرواز مستقیم انجام می دهد.

ایر فرانس | Air France

شرکت هواپیمایی ایرفرانس یکی از ایرلاین های قدیمی و باسابقه بین المللی است که مقر اصلی آن در فرودگاه شارل دوگل پاریس قرار دارد. این ایرلاین یکی از اعضای اتحاد هواپیمایی اسکای تیم و یکی از شرکت های تابعه ی گروه ایرفرانس/کی ال ام (KLM) به شمار می رود. ایر فرانس با ۳۸۱ فروند هواپیما یکی از بزرگ ترین شرکت های هواپیمایی جهان به شمار می رود و پنجمین اقتصاد بزرگ کشور فرانسه است.

ایرفرانس با این تعداد هواپیما به بیش از ۹۰ کشور در سرتاسر دنیا و ۳۰ مقصد داخلی و منطقه ای پرواز انجام می دهد. نکته جالب در مورد ناوگان هواپیمایی ایرفرانس این است که از این تعداد بالای هواپیما، تعداد هواپیماهای بوئینگ بسیار اندک است و اکثر ناوگان را هواپیماهای فرانسوی ایرباس تشکیل می دهند.

 لوفت هانزا | Lufthansa

هواپیمایی لوفت هانزا یکی از مشهورترین و معتبرترین ایرلاین های دنیاست و جالب است بدانید که با ۴۰۱ فروند هواپیما در لیست بزرگ ترین شرکت های هواپیمایی نیز قرار می گیرد. قطب اصلی فعالیت های لوفت هانزا در فرودگاه لوفت هانزا، یکی از بزرگ ترین فرودگاه های اروپا، قرار دارد. لوفت هانزا با هواپیماهای بسیار زیادی که در اختیار دارد به ۱۹۷ مقصد بین المللی و ۱۸ فرودگاه داخلی پرواز انجام می دهد.

هواپیمایی چین جنوبی | China Southern

یک ایرلاین دیگر از کشور پرجمعیت چین، باز هم در لیست بزرگ ترین شرکت های هواپیمایی جهان قرار دارد. هواپیمایی چین جنوبی در گوانگ ژو قرار دارد و بزرگ ترین شرکت هواپیمایی کشور چین از لحاظ تعداد ناوگان و تعداد مسافر به شمار می رود. این ایرلاین با ۴۲۳ فروند هواپیما در رده چهارم بزرگ ترین شرکت های هواپیمایی جهان قرار می گیرد و به ۱۹۳ مقصد در سرتاسر دنیا پرواز انجام می دهد.

فدکس اکسپرس | FedEx Express

جالب است که شرکت فدکس اکسپرس تنها شرکت غیرمسافربری است که در لیست بزرگ ترین شرکت های هواپیمایی جهان قرار دارد. این شرکت باربری مشهور و بین المللی با ۶۳۴ فروند هواپیما سرویس باربری را در سرتاسر دنیا ارائه می کند. درست است که این شرکت به جای مسافر، محموله های پستی را جابجا می کند، اما از نظر تعداد ناوگان هواپیمایی به حق در بین بزرگ ترین شرکت های هواپیمایی جهان قرار می گیرد.

هواپیمایی ساوت وست | Southwest

مقر اصلی این شرکت هواپیمایی در دالاس قرار دارد و پروازهای ارزان قیمتی را به سرتاسر دنیا انجام می دهد. ساوت وست ۶۸۳ فروند هواپیما در ناوگان هوایی خود دارد و اکثر آن ها را هواپیماهای بوئینگ ۷۳۷ تشکیل می دهند. هواپیمای بوئینگ ۷۳۷ به دلیل قابل تعویض بودن قطعات و تعمیر و نگهداری نسبتا آسان، باعث کاهش هزینه ها و پایین بودن قیمت بلیت هواپیمای ساوت وست می شود.

یونایتد ایرلاینز | United Airlines

یونایتد ایرلاینز به جرات یکی از بزرگ ترین شرکت های هواپیمایی جهان است و تعداد ناوگان این ایرلاین فراتر از تصور است. دفتر مرکزی این ایرلاین در شیکاگو و در برجی بلندمرتبه قرار دارد و یکی از اعضای اتحاد هواپیمایی استار الاینس به شمار می رود. ۱۲۶۴ فروند هواپیما در ناوگان هوایی یونایتد ایرلاینز وجود دارد و ۱۰ فرودگاه مختلف به عنوان قطب این ایرلاین فعالیت می کنند. شبکه پروازی این ایرلاین بسیار گسترده و وسیع است و اکثر شهرهای مهم جهان مثل سن فرانسیسکو، شیکاگو، لس آنجلس، واشینگتن، توکیو و .. را پوشش می دهد. در ناوگان هوایی یونایتد ایرلاینز ۸ فروند بوئینگ ۷۸۷-۸ سری دریم لاینر وجود دارد که مدرن ترین نسل از هواپیماهای مسافربری است و از لحاظ مصرف سوخت نیز بسیار به صرفه است.

هواپیمایی دلتا | Delta

هواپیمایی دلتا نامش را از زادگاهش در لوئیزیانا گرفته است و فعالیت هایش را در اطراف منطقه دلتای رودخانه میسی سی پی شروع کرده است. هواپیمایی دلتا با ۱۲۸۰ فروند هواپیما در رتبه دوم بزرگ ترین شرکت های هواپیمایی جهان قرار می گیرد و روزانه ۵۰۰۰ پرواز انجام می دهد! پس از ورشکستگی شرکت هواپیمایی پان-آم که یکی از اولین شرکت های هواپیمایی به شمار می رود دلتا شروع به گسترش ناوگان هواپیمایی و شبکه پروازی خود کرد.

امریکن ایرلاینز | American Airlines

شرکت هواپیمایی امریکن ایرلاینز با ۱۴۹۴ فروند هواپیما به صدها مقصد در سرتاسر جهان پرواز انجام می دهد و رتبه اول بزرگ ترین شرکت های هواپیمایی را در میان سایر رقبا به خود اختصاص داده است.

امریکن ایرلاینز با نزدیک به ۱۵۰۰ هواپیما از رقیب همیشگی خود یعنی دلتا پیشی می گیرد و بخش اعظمی از پروازهای داخلی ایالات متحده و همین طور جهان را انجام می دهد. این شرکت هواپیمایی از جنبه های مختلفی به عنوان بزرگ ترین شرکت هواپیمایی جهان به شمار می رود که یکی از این جنبه ها، بی شک تعداد ناوگان فوق العاده بزرگ این ایرلاین است.

به اشتراک بگذارید...
درباره این مطلب دیدگاهی بنویسید...
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش های موردنیاز با * علامت گذاری شده اند.
دیدگاه در رابطه این مقاله وجود دارد.
  نفر این تور را پسندیده اند.