صفحه اصلی مقالات

عوارض ناشی از پرواز و راهکار های مقابله با آنها

۱۳۹۶ ۲۱ اسفند

چکیده مطلب

اگر در حین پرواز دچار گرفتگی گوش می شوید ...

عوارض ناشی از پرواز و راهکار های مقابله با آنها

آن زمانی که برای اولین بار ایده پرواز از ذهن برادران رایت می گذشت، شاید کمتر کسی تصور آن را می کرد که روزی این ایده به یکی از پرطرفدار ترین روش برای انجام سفر ها بدل می شود و روزی هزاران پرواز در سراسر جهان، میلیون ها نفر را در کمترین زمان از نقطه ای به نقطه دیگر می برند.

اما همانگونه که این گونه سفر آرامش و راحتی های بسیاری را به همراه دارد، برخی مشکلات و دشواری هایی را نیز می تواند برای برخی افراد به وجود بیاورد؛ بعضی افراد به دلیل شرایط فشار و ارتفاع هواپیما در طول پرواز، دچار برخی علائم و اختلالات در بدن خود می شوند و برای جلوگیری از این عوارض ناشی از پرواز، باید پیش و یا در حین پرواز مسائلی را رعایت و یا پرهیز کنند.

با وبلاگ پروازیاب در ارائه برخی از راهکارهای مقابله با عوارض ناشی از پرواز همراه باشید.

اگر در حین پرواز دچار گرفتگی گوش می شوید ...

به هنگام برخواست از زمین و همچنین فرود آمدن، داخل کابین هواپیما تغییرات فشار رخ می دهد که این تغییرات به دلیل خنثی نشدن فشار منفی داخل گوش میانی، ممکن است برای فرد ایجاد گوش درد را به همراه داشته باشد؛ در این صورت مسافر احساس مسدود شدن گوش را پیدا میکند، برای جلوگیری از این حالت بیماران با عفونت دستگاه فوقانی تنفس، باید ۳۰ دقیقه قبل از فرود پرواز از قرص آنتی هیستامین استفاده کنند. جویدن آدامس، مکیدن شکلات و به دهان گرفتن پستانک توسط نوزادان یا کودکان نیز باعث بکارگیری عضلات بلع و جلوگیری از گوش درد در هنگام سفر هوایی می شود.

زمان تیکاف پرواز نیز می توان با انجام مانور «والسالو» از گرفتگی گوش جلوگیری کرد. برای این کار باید ابتدا یک نفس عمیق بکشید، هوا را در ریه ها ذخیره کرده، دهان را ببندید و با انگشتان خود سوراخ های بینی را بگیرید و سعی کنید هوا را از بینی بیرون بدهید.

اگر در حین پرواز دچار بی خوابی می شوید ...

به علت خشکی هوا در مسافرت های هوایی و افزایش تنفس به دلیل استرس پرواز، بدن اب بیشتری را از طریق تبخیر شدن از دست داده و فرد دچار بی آبی و در پی آن بی خوابی می شود. بنابراین حتما در طول سفر به اندازه کافی آب بنوشید و از مصرف نوشیدنی های کافئین دار مانند قهوه و چای اجتناب کنید؛ زیرا کافئین علاوه بر ایجاد کم آبی، می تواند باعث افزایش تحریک پذیری، استرس و بی خوابی شود.

به اشتراک بگذارید...
درباره این مطلب دیدگاهی بنویسید...
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش های موردنیاز با * علامت گذاری شده اند.
دیدگاه در رابطه این مقاله وجود دارد.
  نفر این تور را پسندیده اند.