صفحه اصلی مقالات

شفاف ترین مقصد های گردشگری جهان

۱۳۹۶ ۲۱ اسفند

چکیده مطلب

شفاف ترین مقصد های گردشگری جهان یکی از شرایطی که عاشقان طبیعت و طبیعتگردان برای انتخاب مقصد خود در نظر می گیرند، وجود آب مانند دریا، دریاچه و از این قبیل موارد است. همواره در طبیعت گردی، مناطقی که از فراوانی آب برخوردار باشد، بیشتر برای گردش انتخاب می شود؛ حال آنکه این آب دارای زلالی و شفافیت منحصر به فردی نیز باشد. وبلاگ پرواز یاب چند مقصد گردشگری جهان که شفافترین آب را دارند، معرفی می کند. با ما همراه باشید.

دریاچه جنی در ویومینگ

 

در حدود دوازده هزار سال پیش، به دلیل اینکه یخچال های طبیعی، کوهستان ها را کنار زدند، دریاچه ای بوجود آمده که امروزه قطب گردشگری پارک ملی تتون است. این دریاچه از آب بسیار شفاف و زلالی برخوردا بوده به نوعی که به راحتی میتوان کف دریاچه را دید.

گسل های اقیانوسی در ساموا                           

گردشگران از سراسر جهان به روستای لاتافاگا در ساموا می آیند تا در حفره ای که در وسط این روستا وجود دارد شنا کنند.

چیزی حدود 10 فوت اندازه این حفره بوده و به دلیل برخورداری از آب بسیار شفاف محبوبیت خاصی را در میان گردشگران و جهانگردان یافته است.

جزایر مالدیو

بی شک تا کنون نام مجمع الجزایر مالدیو در اقیانوس هند را شنیده اید. این منطقه به دلیل وجود آب کریستالی و شفاف و مرجان های زیبا، شهرت جهانی پیدا کرده و همواره یکی از مقاصد زیبا برای گردشگری به شمار می آید.

کالا مارسالتا در اسپانیا

شاید بارها تصویر فوق را دیده و از تماشای آن لذت برده اید. برای دستیابی و رسیدن به این منظره چشم نواز و خیره کننده باید از جاده های ترسناک و پر پیچ و خم زیادی عبور کرد اما پس از رسیدن به این مقصد و به تماشا نشستن زلالی آب و ماسه های روشن، آرامشی عجیب سر تا پای شما را فرا گرفته و دیگر خبری از نگرانی ها و استرس های زندگی و حتی جاده های چند لحظه پیش نیست.

که پهی پهی در تایلند

مردم از سراسر جهان هر ساله به این منطقه می آیند تا از مناظر زیبا و زلالی آب لذت ببرند. این جزیره، بزرگترین جزیره های پهی پهی است و برای رسیدن به آن تنها باید از قایق های کوچک پارویی استفاده کرد؛ اما تمام سختی راه برای رسیدن به این تابلوی زیبای هستی هیچ نمودی ندارد.

بودروم در ترکیه

با دیدن این منطقه تعجب نکرده که چرا در دوران قدیم، مردم ترکیه تصمیم گرفتند نزدیک این ساحل، بندری برپا کنند. امروزه حتی از تاریخچه این اقیانوس و زیبایی های آن موزه ای ایجاد کرده اند تا گردشگران درباره زیبایی های این منطقه بیشتر بدانند.

هاناموئا بی در هاوایی

این منطقه جزئی از جزیره اوهوئا است که آب های شفاف و درخشان آن، این منطقه را به یکی از قطب های گردشگری تبدیل نموده است. تعداد افرادی که در ان جا شنا می کنند انقدر زیاد است که هیچ ماهیگیری نمی تواند برای ماهی ها تهدیدی ایجاد کند.

دریاچه تاهو در کالیفرنیا

این دریاچه در کوه های نوادا بزرگ ترین دریاچه کشور محسوب می شود. این دریاچه در حدود ۲ میلیون سال پیش در عصر یخبندان شکل گرفته و مقصد اصلی گردشگران نوادا و کالیفرنیا است.

اکسوما در باهاما

این منطقه از بیشتر از ۶۳۶ جزایر کوچک تشکیل شده که دربخشی از آن پوشش گیاهی هم دیده می شود، این پوشش گیاهی درکنار ماسه های ساحلی چشم انداز زیبایی بوجود آورده است. همچنین افراد ثروتمند و مشهور در آنجا خانه هایی دارند.

سواحل دالماسی در کروتیا

یکی از دلایلی که کروتیا به یکی از مقصدهای گردشگران در اروپا تبدیل شده، وجود دریا در کنار آن است. صخره های سنگ آهکی در کرانه آب، فضای شگفت انگیزی ایجاد کرده اند.

به اشتراک بگذارید...
درباره این مطلب دیدگاهی بنویسید...
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش های موردنیاز با * علامت گذاری شده اند.
دیدگاه در رابطه این مقاله وجود دارد.
  نفر این تور را پسندیده اند.