صفحه اصلی مقالات

۱۰ جاذبه گردشگری هاکونه ژاپن

۱۳۹۶ ۲۸ آذر

چکیده مطلب

آشنایی با جاذبه های گردشگری هاکونه هاکونه یکی از شهرهای ژاپن است و در منطقه ای کوهستانی واقع شده است. با توجه به تسهیل در اخذ روادید ژاپن که اخیرا صورت گرفت، از این پس سفر به ژاپن با راحتی و آسودگی بیشتری انجام می شود. هاکونه جاذبه های گردشگری فراوانی دارد و به خاطر زیبایی های طبیعی، مکان های تاریخی و چشم انداز بی نظیر کوه فوجی و اونسن یکی از مقاصد گردشگری در سفر به ژاپن است. در این مطلب قصد داریم سفری به شهر هاکونه در سرزمین آفتاب تابان داشته باشیم و با ۱۰ جاذبه گردشگری هاکونه آشنا شویم. در این سفر باپرواز یاب همراه باشید.

هاکونه در ۱۰۰ کیلومتری شهر توکیو قرار دارد. این منطقه به دلیل طبیعت زیبا و سرسبز و آب و هوای مساعدی  که دارد مقصد تفریحی محبوب و پرطرفداری برای ساکنین توکیو محسوب می شود. علاوه بر گردشگران داخلی، این شهر توانسته جایگاه خوبی در بین گردشگران خارجی نیز پیدا کند و یکی از پرطرفدارترین مقاصد گردشگری در ژاپن است.

۱- آب گرم هاکونه (onsen)

در منطقه هاکونه صدها حمام آب گرم وجود دارد که در زبان ژاپنی به آنها اونسِن گفته می شود. گردشگران خارجی گاهی تجربه حمام آب گرم را فراموش می کنند، اما از دید ژاپنی هایی که به این سفر می کنند سفر به هاکونه بدون حمام آب گرم لطفی ندارد. مثل این است که به پاریس بروید و غذاهای فرانسوی را امتحان نکنید!

۲- دریاچه آشینوکو (Lake Ashinoko)

دریاچه آشینوکو دریاچه ای است که در دهانه یک آتشفشان ایجاد شده است. این دریاچه به نام های دریاچه هاکونه و دریاچه آشی نیز شهرت دارد. دریاچه آشینوکو به دلیل طبیعت زیبا و چشم انداز بی نظیری که به کوه فوجی دارد مقصد بسیاری از گردشگران است. در این دریاچه تورهای قایق رانی مختلفی برگزار می شود و برخی از این قایق ها با تزئینات مختلف و باستانی ژاپن تزئین شده اند که قایق رانی در آن ها خالی از لطف نیست.

۳- دره اوواکودانی (Owakudani )

این دره مرموز و دیدنی یک دهانه آتشفشانی است که توسط آخرین انفجار بزرگ کوه هاکونه به وجود آمده است. این دره فضایی عجیب و اسرارآمیز دارد و انگار سرزمین ارواح است. دره اوواکودانی به خاطر تخم مرغ های سیاه و جادویی اش معروف است که گفته می شود با خوردن آن هفت سال به عمرتان اضافه می شود! پس اگر به هاکونه سفر کردید محض احتیاط چندتا بیشتر بخورید! اگر با خواندن همین چند خط مصمم شدید که حتما از این تخم مرغ ها امتحان کنید می توانید با خواندن مطلب (چه چیزی دره اواکودانی در ژاپن را مرموز کرده است؟)اطلاعات بیشتری در مورد آن پیدا کنید.

۴- جاده قدیمی توکایدو (Old Tokaido Road)

جاده توکایدو اولین جاده ژاپن باستان بود که کنترل و نظارت خوبی بر آن برقرار شد و امنیت بالایی داشت. این جاده باستانی و زیبا توکیو را به کیوتو متصل می کرد. قبل از احداث جاده توکایدو، سفر کردن به خاطر وجود راهزنان و سامورایی ها کاری خطرناک و دشوار بود. این جاده باعث تحول ژاپن باستان شد و امکان سفر و تجارت را برای همه میسر ساخت.

امروزه بخش اعظم جاده قدیمی توکایدو جزئی از محدوده بزرگراه شده است. با این حال بخشی از مسیر سنگی این جاده در فاصله بین موتوهاکونه و هاتاجوکی به خوبی حفظ شده است. در این مسیر می توانید به مدت ۶۰ الی ۹۰ دقیقه در جاده ای باستانی و از لابلای درختان سر به فلک کشیده سرو عبور کنید و از پیاده روی در طبیعت زیبا و فضای تاریخی مسیر لذت ببرید.

۵- ریوکان هاکونه (ryokan )

ریوکان همان مسافرخانه خودمان است است که در ژاپن با تزئینات و آداب و رسوم ژاپنی آماده می شود. اقامت در یک ریوکان می تواند تجربه ای لذت بخش برای گردشگران باشد. هاکونه یکی از مقاصد توریستی قدیمی است و به همین دلیل ریوکان های بسیاری در این منطقه وجود دارد. با اقامت در این مسافرخانه های ژاپنی می توانید علاوه بر تجربه اقامت در اتاقی به سبک و سیاق ژاپنی، از اونسن (حمام آب گرم) اختصاصی در اتاقتان نیز لذت ببرید.

۶- قصر سلطنتی هاکونه (Katsura Imperial Villa)

قصر یا ویلای سلطنتی هاکونه در گذشته عمارت تابستانی خانواده سلطنتی بوده است. معماری باغ های اطراف این قصر یکی از شاهکارهای باغبانی ژاپن است. اطراف این ویلا، پارک اونشی قرار دارد که بر زیبایی و جذابیت این بنا می افزاید.  این پارک چشم انداز فوق العاده زیبایی به دریاچه آشینوکو دارد.

۷- روستای موتو هاکونه (Moto Hakone)

موتو هاکونه روستایی در حوالی دریاچه آشینوکو است. در این روستا می توانید چشم انداز بی نظیری از دریاچه و همینطور کوه فوجی داشته باشید. همچنین جاده باستانی توکایدو که در موردش صحبت کردیم از این روستا شروع می شود.

۸- راه آهن هاکونه توزان (Hakone Tozan Railway)

مسیر راه آهن هاکونه توزان یکی از قدیمی ترین خطوط راه آهن کوهستانی ژاپن به شمار می رود. مسیر بین هاکونه یوموتو تا گورا جاده ای باریک است که از لابلای جنگل های انبوه، از بالای پل های بسیار و از داخل تونل های کوهستانی فراوانی عبور می کند. قطارسواری در این مسیر به تنهایی تجربه ای هیجان انگیز و فوق العاده است و می توانید از قطار از تماشای مناظر کوهستان و جنگل لذت ببرید.

۹- موزه فضای باز هاکونه (Hakone Open Air Museum)

موزه فضای باز یکی از جاذبه های فرهنگی معروف در سفر به هاکونه است. این موزه در مسیر راه آهن هاکونه قرار دارد. در داخل موزه مجموعه ای نفیس از آثار پیکاسو به نمایش گذاشته می شود. بیرون موزه نیز مجموعه ای از مجسمه قرار دارد که با چینشی جالب روی زمین قرار داده شده اند.

۱۰- کوهنوردی و پیاده روی (Hiking)

منطقه هاکونه بخشی از پارک ملی فوجی هاکونه محسوب می شود. این پارک ملی مجموعه ای از نقاط گردشگری جذاب را در خود جای داده که در سرتاسر استان های توکیو، یاماناشی، شیزووکا و کاناکاوا قرار دارند. هاکونه با قرارگیری در این پارک ملی، چندین مسیر عالی برای پیاده روی و کوهنوردی را به گردشگران عرضه می کند.

 

به اشتراک بگذارید...
درباره این مطلب دیدگاهی بنویسید...
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش های موردنیاز با * علامت گذاری شده اند.
دیدگاه در رابطه این مقاله وجود دارد.
  نفر این تور را پسندیده اند.