صفحه اصلی مقالات

قیمت هواپیماهای شخصی و هزینه های آنها

۱۳۹۷ ۲۴ شهریور

چکیده مطلب

پرواز بر فراز ابرها آرزوی دیرینه بشر بوده و همچنان نیز علاوه بر اینکه بخش عمده ای از سفرهای مسافران و گردشگران با خرید بلیط پرواز از طریق هواپیما انجام می شود، باز هم این کار یکی از تفریحات مفرح و هیجان انگیز بشمار می آید. امروزه پرواز به یکی از تفریحات برخی از افراد تبدیل شده و با خرید هواپیماهای شخصی، اقدام به انجام این تفریح می کنند.

قیمت هواپیماهای شخصی و هزینه های آنها

پرواز بر فراز ابرها آرزوی دیرینه بشر بوده و همچنان نیز علاوه بر اینکه بخش عمده ای از سفرهای مسافران و گردشگران با خرید بلیط پرواز از طریق هواپیما انجام می شود، باز هم این کار یکی از تفریحات مفرح و هیجان انگیز بشمار می آید.

امروزه پرواز به یکی از تفریحات برخی از افراد تبدیل شده و با خرید هواپیماهای شخصی، اقدام به انجام این تفریح می کنند.

 

هواپیماهای شخصی

 

اگر علاقه مند به اینگونه تفریحات هستید با وبلاگ پروازیاب در اعلام نرخ برخی از هواپیماهای شخصی همراه باشید.

از سال ۷۹ شورای عالی هواپیمایی و شورای عالی امنیت ملی، با پرواز هواپیماهای شخصی بر فراز آسمان ایران و صرفا از مسیرهایی که شورای عالی امنیت ملی برای سایر هواپیماها و ایرلاین ها تعیین کرده و از سوی سازمان هواپیمایی کشوری ابلاغ شده، موافقت کردند.

از آن سال به بعد صنعت گردشگری هوایی و همچنین کسب وکار خرید و فروش هواپیماهای شخصی رونق گرفته و همه روزه در شهرهایی که دارای فرودگاه برای نشست و برخاست اینگونه هواپیماها باشد، شاهد پرواز هواپیماهای شخصی دو نفره هستیم.

 

هواپیماهای شخصی

 

قیمت هواپیماهای دو نفره در ایران تا سال ۹۱ که نرخ ارز شاهد نوسان قیمتی نبود، عمدتا ۱۴۰ تا ۱۵۰ میلیون تومان بود اما از آن زمان به بعد که نرخ دلار و یورو با نوساناتی همراه بوده و افزایش یافته قیمت اینگونه هواپیما ها نیز بالا رفته است.تا جایی که هواپیماهای شخصی تا حدود یک تا یک و نیم میلیارد و گاهی بیشتر نیز خرید و فروش می شود.

هواپیماهای شخصی استفاده شده در ایران معمولا ساخت کشورهای آلمان، ایتالیا، انگلیس، اوکراین، روسیه، آمریکا وکانادا بوده و قیمت ارز تاثیر مستقیمی بر روی قیمت این گونه هواپیماها دارد.

در خصوص چگونگی خرید هواپیماهای شخصی نیز باید عنوان کرد که امروزه شرکت های گوناگونی در داخل کشور در حوزه خرید و فروش هواپیماهای شخصی فعالیت کرده و می توان با مراجعه به این شرکت ها بر اساس نیاز و سلیقه خود هواپیمای شخصی را خریداری کرد.

 

هواپیماهای شخصی

 

خرید هواپیماهای شخصی تنها بهای پرداخت شده برای بهره مندی از این تفریح نبوده و هزینه نگهداری که دارندگان هواپیمای شخصی باید بپردازند، هزینه خدمات تعمیر، نگهداری و پارکینگ آنهاست که شرکت های فعال در این زمینه معمولا ماهیانه یک و نیم میلیون تومان از مالک هواپیما دریافت کرده و خود موضوعات مرتبط با نگهداری و پارک هواپیماهای شخصی را مدیریت می کنند.

 

 

 

به اشتراک بگذارید...
درباره این مطلب دیدگاهی بنویسید...
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش های موردنیاز با * علامت گذاری شده اند.
دیدگاه در رابطه این مقاله وجود دارد.
  نفر این تور را پسندیده اند.