صفحه اصلی مقالات

هواپیمایی کارون

۱۳۹۷ ۱۸ شهریور

چکیده مطلب

شرکت هواپیمایی کارون به عنوان اولين فعال در عرصة صنعت هوايي كشور، ابتدا با هدف پشتيباني از عمليات اكتشاف، استخراج و توسعة عملياتي در مناطق نفت خيز جنوب، فعاليت خود را در سال 1305 با نام خدمات هوايي آغاز نمود.

هواپیمایی کارون

با محقق شدن آرزوی بشر در خصوص پرواز و سفر کردن بر روی ابرها و توسعه یافتن این صنعت، همه روزه مسافران و گردشگران بسیاری، سفرهای خود را از طریق پرواز به انجام می رسانند.

شرکت های بسیاری نیز وجود دارند که در این صنعت فعال بوده و به ارائه خدمات به مسافران و گردشگران می پردازند.

با وبلاگ پروازیاب در معرفی و آشنایی با شرکت هواپیمایی کارون همراه باشید.

 

 

شرکت هواپیمایی کارون به عنوان اولين فعال در عرصة صنعت هوايي كشور، ابتدا با هدف پشتيباني از عمليات اكتشاف، استخراج و توسعة عملياتي در مناطق نفت خيز جنوب، فعاليت خود را در سال 1305 با نام خدمات هوايي آغاز نمود.

سپس این ایرلاین از واحدي تحت مديريت مناطق نفت خيز به صورت شركتي مستقل ارتقاء يافته و به عنوان شركت حمل و نقل هوايي ايران نفت، زير مجموعة شركت ملي نفت ايران قرار گرفت.

 

هواپیمایی کارون

 

با پيروزي انقلاب اسلامي ايران و خروج كارشناسان و متخصصان خارجي از كشور در سال 1357 و به زیر آتش گرفته شدن بخش های عمده ای از کشور بویژه مناطق نفت خيز جنوب و شهر آبادان، مهندسان، خلبانان، كارشناسان وكاركنان اين شركت در حركتي خودجوش و ايثارگرانه موفق شدند هواپيماها، تجهيزات و ادوات مربوطه را از آبادان به آغاجاري منتقل نموده و بدون نياز به متخصصان خارجي در فعاليتي نوين علاوه بر عمليات پروازي، اقدامات ارزشمند ديگري همچون جابجايي مجروحين و امداد رساني به رزمندگان را در كارنامة خود به يادگار بگذارند ، لذا پس از پايان جنگ و به منظور ارائه خدمات مطلوب پايگاه عملياتي شركت در شهر اهواز مستقر گرديد.

 

هواپیمایی کارون

 

در سال 1379 سهام شركت به صندوق بازنشستگي كاركنان صنعت نفت واگذار و به شركت هواپيمايي نفت ايران تغيير نام داد.

نهايتاً اين شركت درسال 1395 با هدف توسعة ناوگان و معرفي خود به عموم و ارائه خدمات مطلوب تر به تمامي آحاد جامعه، نام خود را به شركت هواپيمايي كارون تغيير داد.

از افتخارات شركت هواپيمايي كارون اين است كه، از ابتداي تأسيس تا به امروز داراي ضريب بالاي ايمني در پروازها بوده، به گونه اي كه تاكنون هيچ سانحه ايي در سوابق خود نداشته و بر اساس آمارهاي جهاني، ايمن ترين شركت هواپيمايي خاورميانه لقب گرفته است.

از ديگر افتخارات شركت هواپيمايي كارون، تدوين برنامة ده ساله با افق 1404 بوده كه موجب باقي ماندن بر سكوي نخست ايمني پرواز در خاورميانه و استفاده از تمامي توان و قابليت هاي تخصصي و فني بر اساس برنامه هاي تنظيم شده به منظور رسيدن به جايگاه بالاتر در صنعت هوانوردي كشور خواهد گرديد.

 

هواپیمایی کارون

 

هم اكنون شركت هواپيمايي كارون همچون گذشته علاوه بر خدمت رساني به كاركنان شركت هاي تابعة وزارت نفت، همانند ديگر خطوط هوايي كشور در حال خدمت رساني به هموطنان عزيز بوده و می توان بلیط پروازهای این ایرلاین را از طريق سامانه فروش بليط پروازیاب تهیه کرد.

لازم به ذکر است که این شرکت هواپیمایی قدیمی ایران، اکنون با برخورداری از 5 فروند فوکر 50 و 4 فروند فوکر 100، در ناوگان هوایی خود وظیفه انتقال مسافران و کارکنان شرکت ملی نفت ایران را بر عهده دارد.

به اشتراک بگذارید...
درباره این مطلب دیدگاهی بنویسید...
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش های موردنیاز با * علامت گذاری شده اند.
دیدگاه در رابطه این مقاله وجود دارد.
  نفر این تور را پسندیده اند.