صفحه اصلی مقالات

علت افزایش اخیر نرخ بلیط های پرواز

۱۳۹۷ ۲۴ مرداد

چکیده مطلب

بی تردید افزایش نرخ بلیط پرواز های داخلی و خارجی در چند وقت اخیر برای همگان جای سوال داشته و همه در جستجوی دانستن علت این میزان افزایش نرخ هستند. اگر می خواهید از دلیل افزایش نرخ بلیط های پرواز مطلع شوید، با وبلاگ پروازیاب همراه باشید.

علت افزایش اخیر نرخ بلیط های پرواز

بی تردید افزایش نرخ بلیط پرواز های داخلی و خارجی در چند وقت اخیر برای همگان جای سوال داشته و همه در جستجوی دانستن علت این میزان افزایش نرخ هستند.

اگر می خواهید از دلیل افزایش نرخ بلیط های پرواز مطلع شوید، با وبلاگ پروازیاب همراه باشید.

اخیرا در رسانه ها، خبری مبنی بر افزایش قیمت بليط هواپيما به حدود دو برابر قیمت، منتشر شده و بی شک باید دلیل این افزایش را در تفاوت قیمت محاسبه نرخ دلار از 4200 تومان به 8800 تومان دانست.

 

افزایش اخیر نرخ بلیط های پرواز

 

 یک منبع آگاه با اعلام این خبر گفته که هر هفته در بامداد روزهای چهارشنبه، نرخ توسط هواپیمایی ایران ایر اعلام می شود و شرکت های هواپیمایی بر اساس آن نرخ، تا یک هفته بلیط می فروشند.

قیمت بليط هواپيمای پروازهای خارجی پیش از این بر اساس دلار 4200 تا 4407 تومان محاسبه می شده اما اخیرا این نرخ به 8800 تومان افزایش یافته است.

 

افزایش اخیر نرخ بلیط های پرواز

 

گفته می شود که شرکت ‌های هواپیمایی داخلی پیش از این از دلار 4200 تومانی برای هزینه های خود استفاده می کردند که جدیدا نرخ ها با دلار8800 تومان برای آن ها محاسبه می شود.

این افزایش نرخ برای پروازهای خارجی همه ایرلاین های داخلی و خارجی بوده و طبیعتا در قیمت بلیط های داخلی نیز این افزایش را شاهد هستیم.

به عنوان مثال قیمت بليط هواپيما در مسیر مشهد نجف مشهد به حدود سه میلیون تومان، مسیر مشهد استانبول مشهد به حدود پنج میلیون و 200 هزار تومان، مسیر مشهد دبی مشهد به حدود سه میلیون و 500 هزار تومان، مشهد کوالالامپور مشهد به حدود هفت میلیون تومان و مسیر مشهد مسقط مشهد به حدود چهار میلیون تومان افزایش یافته است.

 

افزایش اخیر نرخ بلیط های پرواز

 

با شاهد بودن این حد از افزایش نرخ بلیط های پرواز، احتمال کاهش 80 تا 90 درصدی سفرهای خارجی وجود دارد؛ زیرا هم ارز مسافرتی قطع شده و هم قیمت بليط هواپيما 102 درصد افزایش یافته است.

این موضوع را در سفر های زیارتی نیز می توان به وضوح مشاهد کرد، زیرا نرخ رسمی بلیط پروازهای رفت و برگشت از مشهد به نجف یا بغداد به حدود سه میلیون تومان افزایش یافته که این امر یکی از معضلات زائران عتبات است و قطعا تاثیر زیادی بر آن ها دارد

.

افزایش اخیر نرخ بلیط های پرواز

 

به اشتراک بگذارید...
درباره این مطلب دیدگاهی بنویسید...
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش های موردنیاز با * علامت گذاری شده اند.
دیدگاه در رابطه این مقاله وجود دارد.
  نفر این تور را پسندیده اند.