صفحه اصلی مقالات

اقدامات پیش از سفر

۱۳۹۷ ۳ مرداد

چکیده مطلب

بی شک برای هر فردی اتفاق افتاده است که به محض ترک خانه برای رفتن به سفر، سوالاتی در ذهن مطرح شده و سبب می گردد تا سفر خود را با استرس و نگرانی آغاز کند؛ با وبلاگ پروازیاب همراه باشید تا با برخی از کارهایی که نباید پیش از ترک منزل برای سفر فراموش کرده، آشنا شوید و از استرس در سفر خود جلوگیری نمایید.

اقدامات پیش از سفر

بی شک برای هر فردی اتفاق افتاده است که به محض ترک خانه برای رفتن به سفر، سوالاتی در ذهن مطرح شده و سبب می گردد تا سفر خود را با استرس و نگرانی آغاز کند؛ سوالاتی مانند خاموش بودن گاز، بستن شیر آب، کشیدن اتو از برق و اینگونه مسائل همواره می تواند آغاز سفر هر فردی را با استرس و تلخی همراه کند و تا حدی مانع انجام سفر شود.

پس با وبلاگ پروازیاب همراه باشید تا با برخی از کارهایی که نباید پیش از ترک منزل برای سفر فراموش کرده، آشنا شوید و از استرس در سفر خود جلوگیری نمایید.

اگر پیش از سفر لباس شسته اید و برای خشک شدن، آنها را بیرون از منزل و یا در فضای باز پهن کرده اید، آنها را جمع آوری کرده و به داخل منزل منتقل کنید، زیرا درصورت بارش باران و یا باد شدید، بی شک لباس های شما خراب شده و از بین می رود.

اقدامات پیش از سفر

 

از خالی بودن لوازمی مانند ماشین لباس شویی و ماشین ظرف شویی اطمینان حاصل کنید، زیرا تجمع چند روز ظرف و لباس کثیف و یا مرطوب در این لوازم ها، باعث ایجاد بوی نامطبوع در آنها می شود. برای جلوگیری از ایجاد این بوی نامطبوع در این لوازم و کابینت ها، درب آنها را باز بگذارید.

اقدامات پیش از سفر

 

شیر فلکه آب را ببندید، زیرا در زمانی که شما در سفر حضور دارید، آب در منزل شما کارایی نداشته و قطعی آب هیچ مشکلی را به وجود نمی آورد.

در صورتی که سطل زباله شما حتی کمترین زباله را دارد، آنها را به خارج از خانه منتقل کنید، زیرا ماندن آنها در منزل باعث به بو آمدن آنها شده و همچنین می تواند حشرات موذی را به سمت خود جلب کرده و محل تجمع آنها شود.

اقدامات پیش از سفر

 

هرگز به هنگام خروج از منزل و راهی سفر شدن، تمام برق خانه را قطع نکنید و تنها لوازمی را که در زمان عدم حضور شما در منزل نیاز به برق ندارند را از پریز جدا کنید. زیرا لوازمی مانند یخچال نیاز دارند تا همواره به برق وصل بوده و کار کنند و در صورت قطع برق، پس از گذشت چند روز تمام مواد غذایی داخل یخچال فاسد می شوند و شما را در هنگام برگشت از سفر با مشکلات زیادی مواجه می کنند.

اقدامات پیش از سفر

 

اگر منزل شما به سیستم دزدگیر مجهز است، حتما پیش از سفر، از صحت عملکرد آن اطمینان حاصل کرده و سپس منزل را برای سفر ترک کنید.

تمام پنجره ها و راه های ورود به داخل منزل را کنترل کرده و همچنین از بسته و غیر قابل نفوذ بودن آنها نیز اطمینان حاصل کنید و اگر از بیرون داخل منزل دیده می شود، حتما پرده ها را بکشید تا دید داخل خانه گرفته شود.

اقدامات پیش از سفر

 

درصورتی که غذاهای فاسد شدنی در منزل دارید، حتما پیش از سفر فکری به حال آنها بکنید و یا به کسی داده و یا برای آغاز سفر خود آنها را استفاده کنید.

اگر در منزل گل و گیاه دارید که نیاز به آبیاری مداوم دارند، یا از سیستم آبیاری خودکار استفاده کرده و یا به یکی از نزدیکان و همسایگان بسپارید که به آنها رسیدگی کنند. برای نگهداری از گیاهان نیز می توانید گلدان آنها را در تشت آب گذاشته تا با مرطوب نگهداشتن گلدان، از خشک شدن آنها جلوگیری کنید.

اقدامات پیش از سفر

 

وسایل قیمتی خود را در منزل رها نکنید و در صورت داشتن گاو صندق آنها را درون گاو صندوق قرار دهید و اگر این امکان برای شما فراهم نیست، آنها را به امانت نزد کسی گذاشته و یا در جایی غیر قابل پیش بینی برای سارقان پنهان کنید.

پیش از ترک منزل و برای جلوگیری از بروز آتش سوزی، فلکه گاز را بسته و بخاری، آبگرم کن و سایر لوازم گاز سوز را خاموش کنید.

اگر می توانید، برای جلوگیری از شناسایی منزل شما توسط سارقان به عنوان محلی بدون سکنه، از چراغ های زمان دار استفاده کرده که در طول شبانه روز چند مرحله خاموش و روشن شود و همچنین در صورت امکان منزل خود را به سیستم های دزدگیر و دوربین مدار بسته با امکان کنترل از راه دور مجهز کنید.

اقدامات پیش از سفر

 

صدای تلفن منزل خود را کم کرده تا در صورت تماس با آن، صدای زنگ، مزاحمتی برای همسایگان شما ایجاد نکرده و درصورت امکان، تلفن منزل را بر روی تلفن همراه خود، انتقال( دایورت) کنید.

در انتها نیز برای جلوگیری از تاخیر و یا از دست دادن سفر بخصوص در زمان هایی که بصورت هوایی قصد سفر دارید، کمی زودتر منزل را ترک کرده تا به موقع به مقصد برسید و همچنین فراموش نکنید لوازم مورد نیاز سفر را به همراه داشته باشید تا سفری راحت، ایمن و خاطره انگیز را برای خود و سایر همراهان به ارمغان آورید.

 

به اشتراک بگذارید...
درباره این مطلب دیدگاهی بنویسید...
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش های موردنیاز با * علامت گذاری شده اند.
دیدگاه در رابطه این مقاله وجود دارد.
  نفر این تور را پسندیده اند.