صفحه اصلی مقالات

چند راهکار برای آسودگی در سفر های طولانی

۱۳۹۷ ۳۱ تیر

چکیده مطلب

سپری کردن ساعت های طولانی در کابین کم جای هواپیما می تواند مثل بدترین کابوس ها به نظر برسد، ولی با کمی آمادگی می توان این زمان را به یک رویا تبدیل کرد. با وبلاگ پروازیاب در معرفی راهکارها و توصیه هایی برای سفر های هوایی طولانی همراه باشید.

چند راهکار برای آسودگی در سفر های طولانی

سپری کردن ساعت های طولانی در کابین کم جای هواپیما می تواند مثل بدترین کابوس  ها به نظر برسد، ولی با کمی آمادگی می توان این زمان را به یک رویا تبدیل کرد.

با وبلاگ پروازیاب در معرفی راهکارها و توصیه هایی برای سفر های هوایی طولانی همراه باشید.

آسودگی در سفر های طولانی

 

در پروازهای طولانی لباس های راحت بپوشید

این مورد نیاز به فکر کردن ندارد. لباسی بپوشید که بعد از ده ساعت نشستن در هواپیما، همچنان از پوشیدن آن خوشحال باشید.

یادتان باشد که بی حرکت نشستن و در معرض سیستم قدرتمند تهویه هوای هواپیما بودن می تواند حس سرما به شما بدهد، پس پوشیدن چند لایه نازک می تواند برای تعدیل دمای بدن شما در هنگام پرواز مناسب باشد.

آسودگی در سفر های طولانی

 

همچنین سعی کنید کفش های خیلی گرم هم نپوشید، چرا که پاهایتان در ارتفاعات بالا تاول می زند. حتی اگر با پوشیدن چکمه های بزرگ سعی دارید که در چمدان خود فضای بیشتری را ذخیره کنید، می توانید در طول پرواز آن ها را از پا در بیاورید و به جای آن دمپایی راحتی بپوشید.

آسودگی در سفر های طولانی

 

خودتان را برای خواب آماده کنید

در پرواز های طولانی شما تقریباً برای یک روز یا یک شب کامل در هواپیما هستید، پس ارزش دارد که تعدادی ملزومات برای مسافرت های هوایی طولانی مدت به همراه بیاورید.

با پتویی سبک وزن شروع کنید و یک بالش مسافرتی خوب با خود داشته باشید تا خوابیدن در همچین مکانی، برایتان کمتر آزاردهنده شود.

با به همراه داشتن ماسک خواب و یک جفت گوش گیر خواب، فراموش کنید که مسافران دیگری هم در کنار شما حضور دارند.

همچنین، مقداری لوازم بهداشتی ساده مثل مسواک و خمیردندان کوچک نیز آماده داشته باشید تا در هنگام فرود، شادابی بیشتری را حس کنید.

آسودگی در سفر های طولانی

 

محفظه ساک بالای سر خود را خیلی شلوغ نکنید.

با اینکه چند وسیله اضافه ممکن است در حین سفر مفید واقع شود، اما سعی کنید وسایل خود را در سایز مسافرتی و حداقل نگه دارید.

هیچ چیز استرس زا تر از این نیست که یک چمدان بزرگ را همه جا با خود حمل کرده و با ناکامی سعی کنید آن را درون باکس های بالای سر جا دهید، در حالی که همه اطرافیان با اخم به شما نگاه می کنند.

در حالت ایده آل، یک کیف هم سایز محفظه بالای سر و یک کیف دستی یا شانه ای با خود حمل کنید تا بتوانید وسایل ضروری کوچک تر خود مثل بطری آب، گوش گیر و ام پی تری پلیر را دم دست داشته باشید.

آسودگی در سفر های طولانی

 

در هواپیما حرکت کنید

کشش دادن به پاهایتان در سفرهای هوایی طولانی نه تنها برای اینکه عقل خود را از دست ندهید ضروری است، بلکه از خطر ایجاد ترومبوز سیاهرگی عمقی هم جلوگیری می کند.

گردش خون را در پاهایتان با انجام ورزش های ملایم روی صندلی تان حفظ کنید، و هر دو ساعت از روی صندلی بلند شوید.

درست است که هیچ جای خاصی به جز طول راهرو برای قدم زدن وجود ندارد، ولی حرکت کردن در هواپیما هر از گاهی برای خواب سالم بسیار مناسب تر است تا اینکه بخواهید قرص خواب بخورید.

آسودگی در سفر های طولانی

 

دوستان جدید پیدا کنید

مسافرت با هواپیما فرصتی عالی است تا با افراد جالب و جدیدی در طول مسیر آشنا شوید. هر شخصی در هواپیما دلایل خود را برای مسافرت دارد، پس چرا سعی نکنید داستان آنها را بفهمید.

یکی از بامزه ترین راه ها برای اینکه پروازهای طولانی را بگذرانید این است که مکالمه ای را با فرد کناری یا کسی که همزمان با شما می خواهد از توالت استفاده کند، شروع کنید.

درست است که ممکن است در نهایت در مورد داستان های بی سر و ته در مورد گربه های خانگی افراد در ادامه سفرتان بشنوید، ولی ممکن است در هنگام پیاده شدن از هواپیما، همسفر تازه ای پیدا کرده باشید.

آسودگی در سفر های طولانی

 

شرکت هواپیمایی مناسبی را انتخاب کنید

بدون شک بین شرکت هواپیمایی خوب و بد تفاوت هایی وجود دارد. قبل از گرفتن بلیت کمی تحقیق کنید و نظرات دیگر مسافران را بخوانید.

آسودگی در سفر های طولانی

 

به طور کلی، بهترین شرکت های هواپیمایی برای پروازهای طولانی مدت آن هایی هستند که صندلی هایی با عرض بیش از 43 سانتی متر و غذایی بیشتر از یک کیسه بادام زمینی در طول پرواز فراهم می کنند، ولی شما به دنبال ویژگی هایی باشید که برایتان بیشترین اهمیت را دارد.

آسودگی در سفر های طولانی

 

به اشتراک بگذارید...
درباره این مطلب دیدگاهی بنویسید...
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش های موردنیاز با * علامت گذاری شده اند.
دیدگاه در رابطه این مقاله وجود دارد.
  نفر این تور را پسندیده اند.