صفحه اصلی مقالات

بلیط هواپیما یزد

۱۳۹۷ ۲۹ خرداد

چکیده مطلب

شهرستان یزد با وسعت 2397 کیلومتر مربع، اولین شهر خشت خام و دومین شهر تاریخی جهان بوده و همچنین به عنوان مرکز استان یزد شناخته می شود. این شهرستان به دلیل وجود جاذبه های شغلی، رفاهی و تمرکز اداری، با جمعیتی بیش از پانصدهزار نفر، پرجمعیت ترین شهرستان استان یزد به شمار می رود.

یزد اولین شهر خشتی جهان

شهرستان یزد با وسعت 2397 کیلومتر مربع، اولین شهر خشت خام و دومین شهر تاریخی جهان بوده و همچنین به عنوان مرکز استان یزد شناخته می شود.

 این شهرستان به دلیل وجود جاذبه های شغلی، رفاهی و تمرکز اداری، با جمعیتی بیش از پانصدهزار نفر، پرجمعیت ترین شهرستان استان یزد به شمار می رود.

یزد

 

شهرستان یزد در دره ای وسیع و خشک و محصور بین رشته کوه های شیرکوه و خرانق قـرار گـرفته اسـت. ایـن شهـر از شمال به شهرستان اردکان، از شرق به شهرستان بافق، از جنوب به شهرستان تفت و از غرب به استان اصفهان محدود شده است. یزد به علت قرار داشتن بر روی کمربند خشک جهانی، دارای زمستان های سرد و نسبتاً مرطوب و تابستان های گرم، طولانی و خشک است.

یزد

 

یزد از شهرهای قدیمی ایران و از بهترین نمونه های شهرهای کویر به شمار می رود. در این شهر همه چیز حکایت از حرکت و زنده بودن محیط اجتماعی دارد. نام یزد معمولاً یادآور آثار هنری و اصالت است. ظرافت های به کار رفته در ساخت آثار هنری و معماری این منطقه در نوع خود بی نظیر بوده و از همین جهت دارای ارزش هنری فراوانی است.

جاذبه های گردشگری یزد

 

جاذبه های گردشگری یزد

شهر یزد به دلیل قدمت بسیار، دارای جاذبه های تاریخی فراوانی نظیر بازار خان، بازار زرگری، پنجه علی، قیصریه، کاشی گری، میدان خان، میدان قلعه، مسجد جامع، مسجد امیرچخماق، مسجد ملااسمائیل و مسجد فرط می باشد.

جاذبه های گردشگری یزد

 

همچنین در تمام کوچه پس کوچه های شهر یزد میتوان به وضوح تاریخ را مشاهده کرد و با سفر به این شهر به قلب تاریخ سفر داشت.

فرودگاه یزد

فرودگاه بین المللی یزد در بخش غربی شهر واقع شده و به آن فرودگاه بین المللی شهید صدوقی نیز می گویند.

این فرودگاه در اراضی به مساحت ۵۷۵ هکتار بنا شده و فاصله آن با مرکز شهر یزد، ۱۰ کیلومتر است.  

فرودگاه یزد در تاریخ ۱۵ دی سال ۱۳۴۸ افتتاح گردیده و به عنوان یکی از زیر مجموعه های اداره کل فرودگاه های استان یزد به شمار می آید.

فرودگاه بین المللی یزد، دهمین فرودگاه کشور از نظر ترافیک هوایی و مسافری است. طبق آخرین آمار به دست آمده، سالانه بیش از ۵۰ هزار مسافر از طریق این فرودگاه به این شهر وارد می شوند و بیش از ۶ هزار نشست و برخواست مسافری و باربری در این فرودگاه انجام می پذیرد.

فرودگاه یزد

 

هتل های یزد

در شهر یزد به دلیل اینکه همه روزه مسافران و گردشگران بسیاری به آن سفر می کنند هتل های بسیاری مانند هتل داد یزد، صفائیه، مشیرالممالک، موزه فهادان و لاله وجود دارد و شرایط را برای اسکان و اقامت مسافران فراهم ساخته است.

هتل های یزد

 

به اشتراک بگذارید...
درباره این مطلب دیدگاهی بنویسید...
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش های موردنیاز با * علامت گذاری شده اند.
دیدگاه در رابطه این مقاله وجود دارد.
  نفر این تور را پسندیده اند.