صفحه اصلی مقالات

قشم ایر، پرنده خوش نام جزیره قشم

۱۳۹۷ ۲۸ خرداد

چکیده مطلب

شرکت هواپیمایی قشم ایر، یکی از ایرلاین های موفق و مشهور ایرانی بوده که فعالیت خود را در سال 1372 با نام فراز قشم و با دو فروند هواپیمای استیجاری آغاز کرد.

قشم ایر، پرنده خوش نام جزیره قشم

شرکت هواپیمایی قشم ایر، یکی از ایرلاین های موفق و مشهور ایرانی بوده که فعالیت خود را در سال 1372 با نام فراز قشم و با دو فروند هواپیمای استیجاری آغاز کرد.

قشم ایر

معرفی هواپیمایی قشم

اولین پروازهای بین المللی این شرکت هواپیمایی آن زمانی صورت گرفت که مالکین شرکت هواپیمایی خصوصی فراز قشم سه سال پس از تاسیس این ایرلاین نوپا قراردادی را با مالکین هواپیماهای مسافربری پهن پیکر به امضا رسانده و  به موجب آن این هواپیماها تا مدت معین به ایرلاین فراز قشم اجاره داده شد. این شرکت از آن پس توانست با بکارگیری آنها، پروازهای خود را در مسیرهای تهران به دبی و تهران به قشم راه اندازی و برقرار کند.

فراز قشم تا سال 1379 موفق شد 5 فروند هواپیمای دیگر را نیز به ناوگان پروازی خود اضافه کرده و پروازهای خود را در مسیرهای بیشتری در داخل و خارج از کشور توسعه و برگزار نماید.

قشم ایر

 

اما سال 1385 سالی کاملا متفاوت برای این شرکت هواپیمایی جوان بود. در این سال مالکان هواپیمایی فراز قشم تصمیم گرفتند تا این ایرلاین را پس از 10 سال فعالیت پیوسته، واگذار کنند.

پروسه واگذاری فراز قشم حدود سه سال به طول انجامید، اما در نهایت این ایرلاین به هلدینگ توسعه سورینت قشم واگذار گردید.

از سال 1388 و پس از انجام پروسه واگذاری و انتقال، پروازهای این ایرلاین همچنان تحت نام هواپیمایی فراز قشم و بوسیله هواپیماهای اجاره ای برگزار می‌شد اما سرانجام در دی ماه سال 1391 نام این ایرلاین نیز به هواپیمایی قشم ایر تغییر پیدا کرد.

هواپیمایی قشم ایر در طی چند سالی، به موفقیت های چشمگیری رسید، به طوری که همچنان آن سال‌ها را می توان سال های اوج فعالیت هواپیمایی قشم ایر دانست.

در آن سال‌ها قشم ایر موفق شد با استخدام نیروهای جدید، پر انرژی و البته جوان در کنار وارد کردن چندین فروند هواپیمای جدید، تحول بزرگی را در تاریخ فعالیت های پروازی‌ خود بوجود آورد.

در خلال این چند سال چندین مسیر میان برد و دور برد داخلی و خارجی به مسیرهای پروازی هواپیماهای قشم ایر افزوده شد و کترینگ قشم ایر نیز تاسیس گردید.

در سال 1393 شرکت هواپیمایی قشم ایر به وزارت نفت جمهوری اسلامی ایران واگذار گردید.

قشم ایر

 

از سال 1393 هواپیمایی قشم مجددا وارد مرحله‌ای جدید از دوران حیات خود شده و از آن پس بعنوان یک شرکت هواپیمایی دولتی فعالیت های خود را ادامه داد.

در حال حاضر فرودگاه بین المللی امام خمینی(ره) در تهران به همراه فرودگاه دیرستان واقع در منطقه آزاد قشم بعنوان قطب پروازهای این شرکت هواپیمایی شناخته می شوند و پس از آنها نیز از فرودگاه بین المللی جزیره کیش بعنوان قطب دوم نام آورده می شود.

شرکت هواپیمایی قشم در حال حاضر مسیرهای پروازی متعددی را در داخل و خارج از کشور پوشش می دهد که از مهمترین مقاصد پروازی داخلی آن می توان به شهرهای بندر ماهشهر، شیراز، اصفهان، مشهد، کیش، تهران، بندرعباس، کرمانشاه، یزد، آبادان، ساری و ارومیه اشاره کرد.

قشم ایر

 

همچنین برخی از مقاصد خارجی پروازهای شرکت قشم ایر می توان از مسکو، سوچی، سن پترزبورگ (روسیه)، زاگرب (کرواسی)، بلگراد (صربستان)، بروکسل (بلژیک)، بانکوک (تایلند)، دبی (امارات متحده عربی)،  استانبول، اسپارتا، سابیها، ازمیر (ترکیه)، گوا (هندوستان)، لارناکا (قبرس)، بخارست (رومانی)، ایروان (ارمنستان) و تفلیس (گرجستان) نام برد.

به اشتراک بگذارید...
درباره این مطلب دیدگاهی بنویسید...
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش های موردنیاز با * علامت گذاری شده اند.
دیدگاه در رابطه این مقاله وجود دارد.
  نفر این تور را پسندیده اند.