صفحه اصلی مقالات

بلیط هواپیما زنجان

۱۳۹۷ ۱ خرداد

چکیده مطلب

زنجان یکی از شهرهای شمال غرب ایران و مرکز استان زنجان است. این شهر در میان سایر شهر های شمال غرب ایران به عنوان یکی از بزرگترین شهرها شناخته شده و بیستمین شهر از نظر تعداد جمعیت در ایران به شمار می آید.

زنجان یکی از شهرهای شمال غرب ایران و مرکز استان زنجان است. این شهر در میان سایر شهر های شمال غرب ایران به عنوان یکی از بزرگترین شهرها شناخته شده و بیستمین شهر از نظر تعداد جمعیت در ایران به شمار می آید.

زنجان که در میان مردمان بومی و محلی با نام زنگان خطاب می شود، یکی از شهرهای اصلی در حوزه صنایع دستی از قبیل ورشوسازی، نقره‌سازی، ملیله کاری، چاروق‌دوزی، چاقوسازی و فرش‌بافی بوده که در میان اینها چاقو های دست ساز زنجان اهمیت و جایگاه مهمتری داشته تا جایی که زنجان را با نام چاقوهای باکیفیت ساخته شده در این شهر می شناسند.

زنجان دارای پیشینه تاریخی کهنی بوده، از این رو جاذبه های گردشگری فراوانی نیز می توان در این شهر مشاهده کرد. 

جاذبه های تاریخی و گردشگری زنجان

همانطور که گفته شد، زنجان به دلیل تاریخ کهن دارای جاذبه های تاریخی فراوانی بوده که از گذشته به یادگار مانده است. از جمله این آثار و جاذبه ها می توان به عمارت های تاریخی نظیر، عمارت شیخ الاسلام، عمارت ذوالفقاری، عمارت معینی و بسیاری عمارت های دیگر اشاره کرد و همچنین بازار زنجان، مسجد میرزائی، مسجد چهل ستون، بنای رخت شور خانه و پل سردار از آن دست بناهایی هستند که از گذشته این شهر برجای مانده و این شهر را به یکی از مقاصد مهم گردشگری کشور بدل تبدیل کرده اند .

همچنین با خرید بلیط پرواز زنجان و سفر به این شهر می توان بی نظیر ترین جاذبه ی گردشگری جهان را مشاهده کرد.

موزه مردان نمکی زنجان تنها موزه ای در ایران و جهان است که می توان اجساد مومیایی شده مردانی را در آن دید که بیش از 1700 تا 2800  سال قبل می زیستند و بدلیل وجود نمک فراوان در محل دفن آنها این اجساد همچنان سالم مانده اند و در نوع خود بی نظیر هستند.

فرودگاه زنجان و خرید بلیط پرواز زنجان

فرودگاه زنجان که با کد یاتا JWN شناخته می شود یکی از فرودگاه های فعال در حوزه پرواز های داخلی ایران است. این فرودگاه که در سال 1390 فعالیت خود را آغاز کرده تنها پروازهایی در مسیر زنجان – مشهد – زنجان انجام می دهد و همجنین در سال 1391 نخستین پرواز خارجی از این فرودگاه به مقصد عربستان صورت گرفته است.

این فرودگاه هر ساله بیش از 8500 نفر از مسافرانی که بلیط پرواز زنجان و یا پرواز زنجان به مشهد را تهیه کرده اند جابجا کرده و تعداد 186 نشست و برخاست پرواز در این فرودگاه صورت می گیرد.

هتل های زنجان

مسافران و گردشگرانی که بلیط پرواز زنجان را تهیه کرده و یا به هر صورت دیگر به این شهر قصد سفر دارند، به راحتی می توانند برای اقامت خود در این شهر اقدام به رزرو هتل کرده و هتل هایی نظیر بزرگ زنجان، هتل آسیا زنجان، جهانگردی، سپهر و یا هتل های دیگر را برای اقامت خود انتخاب و رزرو کرده و در  سفر های خود به این شهر از آن ها بهره مند شوند.

 

به اشتراک بگذارید...
درباره این مطلب دیدگاهی بنویسید...
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش های موردنیاز با * علامت گذاری شده اند.
دیدگاه در رابطه این مقاله وجود دارد.
  نفر این تور را پسندیده اند.