صفحه اصلی مقالات

راهنمای سفر به گلاسکو

۱۳۹۶ ۲۸ آذر

چکیده مطلب

راهنمای مسافرتی گلاسکو اسکاتلند به داشتن چشم اندازهای زیبای طبیعی معروف است و بیشتر گردشگران در سفر به آن سراغ بزرگ ترین شهرش گلاسکو را می گیرند تا چند روزی را در آن اقامت و از جاذبه هایش دیدن کنند. گلاسکو با داشتن دانشگاه های عالی، شهری دانشگاهی محسوب می شود و تعدادی از ساکنانش را دانشجویان سراسر دنیا تشکیل می دهند. در این شهر با بناهای تاریخی و چشم اندازهای طبیعی زیادی روبرو می شوید و حتی سادگی زندگی روستایی این کشور را هم می توانید حس کنید. اگر شما هم با شنیدن تعریف زیبایی های این شهر می خواهید سفری به آن داشته اشید خوب است که در ابتدا کمی درباره گلاسکو بیشتر بدانید. برای بدست آوردن اطلاعات هیچ چیز بهتر از خواندن راهنمای سفر به گلاسکو نیست. در ادامه اپرواز یاب را همراهی کنید تا شما را با راهنمای سفر به گلاسکو آشنا کنیم.

موقعیت جغرافیایی


 

اسکاتلند در شمال غرب اروپا قرار دارد و به همراه انگلستان، ولز و ایرلند شمالی بریتانیای کبیر را تشکیل می دهند. گلاسکو از شهرهای بزرگ بریتانیاست و در کنار رود کلاید قرار دارد. گلاسکو در سال ۱۹۹۹ شهر برتر معماری و طراحی شد پس خودتان را آماده کنید تا زیباترین معماری ها را ببینید.

مختصری از تاریخ

درابتدا مردم روستایی دو طرف رود کلاید را برای زندگی انتخاب کردند به طوری که کم کم جمعیت این شهر افزایش پیدا کرد و بزرگ ترین شهر این کشور به وجود آمد. بعد از انقلاب صنعتی اقتصاد و جمعیت این کشور و نواحی اطراف به سرعت رشد کرد. گلاسکو در قرن ششم تاسیس و در آن کلیسایی ساخته شد و امروز کلیسای جامع این شهر در همان مکان قرار ارد.

اطلاعات کلی

زبان: انگلیسی اسکاتس، گیلیک اسکاتلندی

واحد پول: پوند استرلینگ

برق: ۲۳۰ ولت، ۵۰ هرتز

 فرودگاه ها: فرودگاه بین‌المللی گلاسگو

آب و هوا

آب و هوای این شهر معتدل است و در طول سال بارندگی قابل توجهی دارد به طوری که حتی در خشک ترین ماه سال باز هم بارش های زیادی اتفاق می افتد. گرم ترین ماه سال جولای (تیر) است و دمای هوا در این ماه حدود ۱۴٫۵ درجه سانتی گراد است. سردترین ماه سال ژانویه (دی ) است و در این ماه باید انتظار دمای حدود ۳ درجه سنتی گراد را داشته باشید.

بهترین زمان سفر

بهترین زمان بازدیداز گلاسکو بین ماه های مارس تا آگوست (فروردین تا مرداد) است. در این زمان دمای هوا زیاد و روزها طولانی تر می شوند.

هزینه های سفر به صورت کلی

هزینه اقامت

در گلاسکو هاستل های زیادی هست که می توانید در آن ها اقامت ارزان قیمت داشته باشید. قیمت هتل هایی که کمی دورتر از مرکز شهر قرار دارند از حدود ۷۰ پوند شروع می شوند و قیمت آن ها بستگی زیادی به فاصله آن ها از مرکز شهر دارد. برای کرایه اتاق از سایت Airbnb باید حدود ۳۵ پوند پول دهید.

هزینه خورد و خوراک

برای خوردن یک وعده غذا در رستوران های ارزان قیمت باید ۱۲ یورو هزینه کنید. اگر می خواهید رستوران های متوسط را امتحان کنید اگر دو نفر هستید باید حدود ۴۲ یورو پول بدهید. فست فود نسبت به غذاهای دیگر قیمت به مراتب ارزان تری دارند؛ می توانید با ۵ یورو به رستوران مک دونالد بروید و خودتان را مهمان یک غذای خوشمزه کنید.

هزینه حمل و نقل

هزینه بلیط یک طرفه برای استفاده از حمل و نقل عمومی : ۲ یورو و ۲۰ سنت

هزینه تاکسی: کرایه تاکسی از ۲ یورو و ۹۰ سنت شروع می شود و به ازای هر یک کیلومتر حدود ۱ یورو و ۷۱ سنت به آن اضافه می شود.

شکم گردی در مقصد

Bangers And Mash

این غذا در واقع سوسیس و کره است و آنقدر خوشمزه است که بیشتر خانواده های بریتانیایی منتظرند تا شب شود و این غذای خوشمزه را برای شام تدارک ببینند. سوسیس های اسکاتلند حرف ندارند! و برای درست کردن آن ها از باکیفیت ترین گوشت استفاده می شود.

بیسکوییت Shortbread

این بیسکوییت احتیاج به معرفی ندارد و از سال ۱۷۳۶ تا به حال از معروف ترین و خوشمزه ترین دسرهای اسکاتلند است. این بیسکوییت در اندازه و  شکل های مختلف درست می شود و معمولا آن را در هنگام عصر با چای می خورند.

سوپ Leek And Tattie

این غذا از آن سوپ هایی است که معمولا مادربزرگ ها آن را برای ناهار درست می کنند. این سوپ با اینکه ساده به نظر می رسد اما بسیار خوشمزه و مقوی است.

پای گوشت

این پای گوشت اندازه کوچکی دارد ما مطمئنا نمی توانید در مقابل طعم بینظریش مقاوت کنید! در درون این غذا یا از گوشت چرخ کرده و یا از دیگر گوشت ها استفاده می شود و آن را می توانید هم به صورت سرد و هم گرم میل کنید.

جاذبه های مهم گردشگری

بزرگ ترین شهر اسکاتلند جاذبه های زیادی برای دیدن دارد. اینجا پایتخت فرهنگی کشور است و پر از موزه ها، فستیوال ها، مراکز خرید و رستوران هاست. تعدادی از معروف ترین جاذبه های این شهر را در ادامه معرفی می کنیم:

کلیسای جامع گلاسکو

این کلیسا که در قرن ۱۲ ساخته شده برجسته ترین ساختمان تاریخی شهر است. معماری بینظیر این ساختمان هر گردشگری را واردار به تماشای آن می کند. برای رفتن به داخل این کلیسا که در خیابان کستل قرار دارد هیچ ورودی ای لازم نیست پرداخت کنید.

میدان جورج (George Square)

در قلب مرکز شهر تاریخی و ویکتوریایی گلاسکو میدانی زیبا و جذاب قرار دارد. چیزی که این میدان را تا این حد منحصربفرد کرده وجود گل کاری های رنگارنگ و ۱۲ مجسمه از شخصیت های معروف در آن است. در قسمت شرقی میدان، تالار شهر قرار دارد که برج بلند آن در سال ۱۸۹۰ کامل شد.

کوچه اشتون (Ashton Lane)

مردم گلاسکو این کوچه را کاملا می شناسند اما از آنجایی که گردشگران شناخت زیادی از آن ندارند معمولا به سادگی آن را نادیده می گیرند! این خیابان سنگ فرش شده و تماشایی با لامپ هایی جادویی تزئین شده و رستوران های زیادی دارد. رفتن به این کوچه یعنی تماشای حال و هوای اسکاتلند!

موزه و گالری هنر Kelvingrove

خیابان Sauchiehall یگی از خیابان های تجاری و خرید است و مغازه ها و بوتیک های زیادی این خیابان را تبدیل به بهشتی برای خرید دوستان کرده است. یکی از مهمترین جاذبه های این خیابان موزه Kelvingrove بوده که در ۱۹۰۱ افتتتاح شده و موزه دوستان حتما از آن دیدن می کنند.

انشگاه گلاسکو

دانشگاه گلاسکو سال ۱۴۵۱ افتتاح شده و دومین مدرسه قدیمی سراسر اسکاتلند است. دیدن از این دانشگاه تاریخی یعنی تماشای معماری صدها سال قبل.

فستیوال ها

  • گلاسکو شهر موسیقی ست و هر هفته حدود ۱۳۰ رویداد موسیقی در آن برگزار می شود
  • فستیوال قهوه: در طول این فستیوال نمایشگاه های قهوه زیادی برگزار می شود که افراد زیادی در آن شرکت می کنند.
  • فستیوال فیلم گلاسکو: در سال ۲۰۱۸ قرار است که هجدهمین فستیوال فیلم برگزار شود و در آن جدیدترین فیلم ها به نمایش در می آید.

بایدها و نبایدها

  • انعام یادتان نرود! در رستوران باید ۱۵ تا ۲۰ درصد و در تاکسی ۱۰ تا ۱۵ درصد انعام دهید.
  • گلاسکو یک قبرستان معروف دارد که برای ساخت آن از قبرستان پرلاشز پاریس الهام گرفته شده و در آن ۳۵۰۰ بنای تاریخی و یادبود وجود دارد.
  • گلاسکو کلیساهای زیادی دارد که پر از طراحی دوره رنوسانس هستد و تماشای آن ها می تواند جالب باشد.
  •  
به اشتراک بگذارید...
درباره این مطلب دیدگاهی بنویسید...
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش های موردنیاز با * علامت گذاری شده اند.
دیدگاه در رابطه این مقاله وجود دارد.
  نفر این تور را پسندیده اند.