صفحه اصلی مقالات

معرفی انواع بلیط های هواپیما

۱۳۹۶ ۲۱ اسفند

چکیده مطلب

اختراع هواپیما و تحقق رویای پرواز آدمی بر فراز ابرها، در راحتی و سرعت انجام سفرها کمک بسزایی به بشریت کرده است. امروزه به راحتی میتوان سفرهای چندین هزار کیلومتری را به راحتی و در کمترین زمان ممکن به انجام رسانید

معرفی انواع بلیط های هواپیما

اختراع هواپیما و تحقق رویای پرواز آدمی بر فراز ابرها، در راحتی و سرعت انجام سفرها کمک بسزایی به بشریت کرده است. امروزه به راحتی میتوان سفرهای چندین هزار کیلومتری را به راحتی و در کمترین زمان ممکن به انجام رسانید. هواپیما، دورترین نقاط زمین را به یکدیگر نزدیک کرده و امکان سفر به هر کجای این کره خاکی را به راحتی فراهم ساخته است.

مهم‌ترین رکن و ویژگی سفر با هواپیما سرعت بسیار بالای آن است که موجب می‌شود بیشتر از مکانی که قصد رفتن به آنجا راداریم لذت ببریم و وقت بیشتری را در آنجا سپری کنیم، درواقع هواپیما زمان بودن در مسیر را به حداقل می‌رساند تا مسافران طلایی‌ترین لحظات زندگی خود را بین مبدأ و مقصد تلف نکنند.

اما همان‌گونه که هر سفری نیاز به فراهم‌سازی مقدماتی را دارد، برای انجام سفر های هوایی نیز به خرید بلیت و رزرو صندلی نیاز است؛ به‌طورکلی در هنگام خرید بلیت هواپیما برای یک مقصد دو گزینه وجود دارد، یکی خرید بلیت سیستمی یا همان بلیت پروازهای برنامه‌ریزی‌شده توسط ایرلاین‌ها (schedule flights ) و دومی خرید بلیت پروازهای چارتری (charter flights ) یا همان پرواز چارتر است. اما هرکدام از این اسامی چه معنی داشته و کدام‌یک برای شما مناسب‌تر است ؟ این مسئله‌ای است که شما باید به آن آگاهی داشته باشید.

 برای روشن‌تر شدن موضوع، وبلاگ پرواز یاب ابتدا ماهیت پروازهای سیستمی ( برنامه‌ای ) را بررسی کرده و در ادامه به تعریف ،مزایا و معایب پروازهای چارتر می‌پردازد.

پروازهای سیستمی یا برنامه‌ای


همان‌طور که از اسم این پروازها مشخص است، پروازهای برنامه‌ریزی‌شده توسط ایرلاین‌ها (شرکت‌های هواپیمایی نظیر ایران ایر ، ماهان ، کیش ایر و غیره) می‌باشند که برای مدت نسبتاً طولانی برنامه‌ریزی‌شده‌اند و امکان خرید بلیت را برای مسافران در فواصل زمانی بلندمدت فراهم نموده‌اند. اگرچه ممکن است تغییراتی در برنامه‌های این پروازها اعمال شود ولی تا حد زیادی این برنامه ثابت است . بلیت این پروازها توسط خود ایرلاین و یا توسط نمایندگی‌های ایرلاین (آژانس‌های مسافرتی دارای مجوز بند الف) صادر می‌گردند.

مزایای پروازهای سیستمی

در این‌گونه پروازها، امکان خرید بلیت هواپیما برای فواصل بلندمدت فراهم بوده و همچنین امکان کنسلی بلیت هواپیما با جریمه نیز وجود دارد. البته لازم به ذکر است که با توجه به زمان درخواست کنسلی بلیت و همچنین کلاس پروازی و نیز قوانین شرکت هواپیمایی جریمه کنسلی بلیت هواپیما مابین 5 درصد تا 100 درصد مبلغ بلیت هواپیما تعیین می‌شود.

در پروازهای سیستمی، امکان خرید بلیت خردسال ( 2 تا 12 سال ) به‌صورت نیم‌بها وجود داشته و امکان استفاده از تخفیف‌های مربوط به ایثارگران ویژه واجدین شرایط در برخی ایرلاین‌ها نظیر ایران ایر در نظر گرفته شده است

به اشتراک بگذارید...
درباره این مطلب دیدگاهی بنویسید...
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش های موردنیاز با * علامت گذاری شده اند.
دیدگاه در رابطه این مقاله وجود دارد.
  نفر این تور را پسندیده اند.